Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tilladelse
#1
Jeg har i 2004 bygget mit hus om. Det gør at jeg ikke rigtig kan få lavet et rum om til "laderum" (Det jeg havde endte sine dage som børneværelse)
Jeg har en overdækket terrasse kan man ikke side derude og lade sine partroner? Der er vel ikke noget forkert i det. Kan man evt. få tilladelse til at lade på en anden adresse?

Rhino kuglerne er de mon lige så hårde ved løbet som Barnes x og andre "hårde" kugler?

MVH.
Henrik
Svar
#2
Du kan sagtens få tilladelse til at lade udendørs, men som betjenten sagde da jeg spurgte - 'tror du at jeg tror på at du vil lade udendørs i en snestorm'...Øhh [:I][8D] Jeg selv har ladetilladelse på en anden adresse, da det i mit tilfælde var bedre. Rummet var tidligere indrettet og godkendt på et langt højere brandteknisk niveau - end påkrævet ved genladning.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#3
Citat:quote:

'tror du at jeg tror på at du vil lade udendørs i en snestorm'



Behøver man at lade den ene gang om året der er snestorm?[Smile]
Svar
#4
Det er nemlig rigtig med hensyn til snestormen.

Trimning og kalibrering er der jo ikke noget galt i at side inde med.( i huset)
Så for at sidde ude mens man sætter fænghætter i og fylder krudt i kan man vel ikke nå at dø af. Jeg lader altid 150 stk. af gangen så er jeg fri for at opbevare krudt og fænghætter på adressen. Det hele er lidt nemmere at opbevare når det er færdige patroner.

Var der nogen der viste om Rihno kuglerne også kan "ødelægge" præcistionen i løbet som jeg har erfaring for at andre massive kugler gør?

Mvh.
Henrik
Svar
#5
Det skal lige siges at jeg har husets faste tag hen over terrasen. Derunder er der eternit underbeklædning. Der er åben til to af siderne. Så den side af loven skulle være overholdt. (loft beklædningen)

Mvh.
Henrik.
Svar
#6
Er et dobbelt lag gibsplader skruet op under loftet over arbejdsområet ikke tilstrækkeligt?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
hmm hvad er egentlig kravene til lokalerne? jeg er ved at lave min 30kvm murstensgarage om til værksted/hobby rum og håber jeg kan genlade derude med tiden, jeg har fået nyt tag på det er tagpap, jeg vil isolere det med 150mm i loft og væge og montere 2 lag gips, gulvet er støbt beton, skulle det ikke være ok?
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hni

hmm hvad er egentlig kravene til lokalerne? jeg er ved at lave min 30kvm murstensgarage om til værksted/hobby rum og håber jeg kan genlade derude med tiden, jeg har fået nyt tag på det er tagpap, jeg vil isolere det med 150mm i loft og væge og montere 2 lag gips, gulvet er støbt beton, skulle det ikke være ok?



Jeg har netop bestilt to gipsplader til opsætning over arbejdsområdet, men er ikke sikker på at det er nok. Muligvis kan en tynd stålplade gøre det......den kan da ikke brænde[}Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Hvorstor og hvor tyk skal den så være,(stålpladen)[?] den bedste form for doven skab er at gøre tingene rigtig første gang[Big Grin]
Mon ikke det står nedfældet et sted på skrift, jeg kunne self. ringe til den lokale betjent, men jeg har løbet ham på dørene den sidste uges tid "hvor bliver min blankvåbentilladelse af" utroligt man skal have en sådan en for at lave et par knive[Sad!][Sad!]
Svar
#10
Fed joke I har kørende her. Jeg tror I ser spøgelser mht indretningenn af laderummet.
Hvad med at undersøge kravene inden I sætter gips og stålplader op i loftet.

Hvis I overholder højden over bordet og bruger en udendørslampe, altså en der ikke kan tabe pæren ned i krudtet og stikkontakterne er over 1½ meter væk, så er der ingen problemer.
Der er mere farligt at hælde benzin på bilen end at genlade.

citat Ras: Lad som ingenting.

PS: Husk antistatisk belægning på bordet.


--
mvh M@X. emil:max@dralf.dk
Mød op på skydebanen
og "træf" nye venner!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X

PS: Husk antistatisk belægning på bordet.
[/green]



Hej M@X
Jeg vil gerne komme med en lille rettelse.

Det hedder ikke antistatisk belægning!
Det hedder en AUTISTISK belægning

Netop.
Lad som ingen ting.

375 ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by M@X

PS: Husk antistatisk belægning på bordet.
[/green]



Hej M@X
Jeg vil gerne komme med en lille rettelse.

Det hedder ikke antistatisk belægning!
Det hedder en AUTISTISK belægning

Netop.
Lad som ingen ting.

375 ras

Rigtige autister har deres eget kaliber



Tja, mit laderum er et gammelt viktualierum ude bagved bryggerset. Lofthøjden er ca. 150 cm over arbejdsfladden. Bordbelægningen er spånplade (Denne er der ingen statisk elektricitet i) og så er der ca. 2,5 meter til den nærmeste el.installation. Rummet er ikke særligt hyggeligt og bekvenmt at opholde sig i, men det virker - og når jeg får brandsikret loftbeklædningen opfyldes alle kravene.
Nu mangler jeg så kun svar fra justitsministeriet i forbindelse med opbevaring af krudt - så er jeg kørende....

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)