Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold Mojave 10x42mm
#1
Hej [Smile]

Er der nogen her på forummet der kender noget til ovennævnte kikkert?
Jeg står og skal bruge en ordentlig kikkert til at ha med på jagt, og den her ser lille og fiks ud, og prisen er også helt fin $420.

Evt. en test eller lign. ville også være rart [Smile]

Et link til Leupolds hjemmeside.

http://www.leupold.com/hunting-and-shooting/products/binoculars/mojave-series/mojave-10x42mm/

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Hej Mosse6

Ikke...Leupold Mojave binocs,men et lille godt læsning her om denne websiden.....Eric

http://www.24hourcampfire.com/binoculars.html
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Hej Eric

Tak for tipset, interessant læsning... men eller har jeg heller ikke kunne finde noget om Mojave kikkerten.

Kun den her tråd fra et andet forum http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=32&p=123457

Så den er bestilt, nu starter vente tiden jo så bare... [xx(]

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Hej mosse6

Jeg købte en Mojave 10x42 for 2 måneder siden.

Jeg mener det er en rigtig fornuftig kikkert til prisen.

Den er meget skarp og gengiver farverne fint.

Den var med mig i Afrika og der var jeg glad for at jeg havde købt den med 10x forstørrelse.

Det eneste minus jeg ser, er når man skal indstille skarpheden på højre øje.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#5
Hvor i udlandet bestiller I kikkerter ?
England mener jeg ikke er et problem, men hjem fra USA med postordre ?
Kan det lade sig gøre, og fra hvilken butik ?

Vil nemlig også gerne have mig en Mojave 10*42.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#6
vil du have 'nørd' holdinger til kikkert så er der en del at gå efter her http://www.betterviewdesired.com
- har dog også en del informative forklaring til hvad der adskiller sig imellem teknologier og hvad det har af betydning for 'syn oplevelsen'

der er Leupolder imellem, dog kan jeg ikke finde Mojave, sikkert fordi der ikke ser ud til at være nye reviews efter 2006

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
Jeg har også en Leupold Mojave og kan varmt anbefale den. Havde den med på "spot and stalk" efter sortbjørn i Canada og har desuden brugt den rigtig meget her hjemme. Den giver et rigtig skarpt billede både om dagen og i skumringen. Størrelse og vægt er også fornuftig og så er prisen overkommelig. Man får rigtig meget valuta for pengene.

Købte min i england hos swillingtonshootingsupplies.co.uk. De havde den ikke i den forstørrelse jeg ønskede, så sendte dem en mail og i løbet af få dage havde de fået den hjem og kikkerten blev levert til min dør én uge efter jeg afgav min bestilling. Nemt og bekvemt [Smile]
Svar
#8
Jeg har haft den i 2 år og er rigtig glad for den. Superfin kikkert til prisen....

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Jeg har lige fået det nye Leupold Mojave BX-3 8x42. Den har ikke skuffet mig.

http://www.leupold.com/observation/produ...ve-series/
Svar
#10
Jeg har for nyligt købt en Mojave BX-3 10x50 for kr. 3.700,- i den lokale jagtbutik, og jeg er yderst tilfreds med den, og prisen! Det kan nok gøres et par hundrede kroner billigere ved køb i USA, med risiko for meget lang ventetid...
Så KGSAKO, pres din lokale optikpusher, så er det også lettere hvis der bliver noget reklamation.
Svar
#11
Citat:quote:

Hvor i udlandet bestiller I kikkerter ?


her er en mulighed http://www.clunycountrystore.co.uk/index...t&catId=25

Min fjendes fjende,er min ven....

[Image: logo.gif]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Molle

Den giver et rigtig skarpt billede både om dagen og i skumringen.



Jeg har en Mojave 10x42 og testede denne 20min efter solnedgang i en skov, i grumset vejr mod min zeiss sigtekikkert med 56mm objektiv sat på et sted mellem 6 og 8 gange forstørrelse. Jeg kikkede på noget på ca. 100 meter. Zeiss gav et knivskarp billed. Mojave'en billed var grumset og kunne reelt ikke fortælle mig hvad jeg kikkede på.

Min pointe er IKKE at Mojave er en dårlig kikkert. Min pointe er du skal være klar over hvad du køber. Jeg er fuld ud tilfreds med Mojave til jagt i daglys og det var det den er indkøbt til. Hverken dens 10 forstørrelse eller den 42 mm objektiv er optimale mht til skumrings- og natjagt. Der vil en 8x56 alle dage være mere oplagt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#13
@skovfogedelev
Det er klart, at hvis du pumper 10-12 kilo ekstra i en kikkert får du mere.
Men til normale danske lysforhold, hvor jagt ikke er tilladt efter solnedgang, er forskellen på de to ikke prisen værd.
I øvrigt en lidt ulige sammenligning - at sammenligne en 42 mm mellemklassekikkert med en 56 mm Zeiss i skumringsbelysning.... ;-)
Med mindre jeg vidste, at jeg skulle sidde på natjagt efter svin et eller andet sted flere gange årligt år efter år, ville jeg ikke bruge de mange ekstra tussilapper på en stor klodset 56 mm håndkikkert... Så ville jeg hellere bruge de ekstra penge på sigtekikkerten på riflen... Til 7. og sidst er det jo den, det kommer an på... :-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)