Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva faen kan der være galt???
#1
jeg var på banen forleden med min nye riffel en rem 700 sendero 300 win mag da jeg skulle skyde ind sad skudene for lavt jeg drejede den forkerte vej på stille skruen således at jeg fik lagt en smule pres på før jeg opdagede min fejl, jeg fik hurtigt drejet den op igen men skudene sad stadig for lavt. kan sådan et sigte sætte sig fast eller hvad? resten af historien er at skudene efterfølgende kommer op på plads midt i bukke skiven herefter vil jeg tjekke samling på en fast skive ved siden af nu skyder den så for lavt igen ..............jeg stiller igen også lidt side indstillling og herefter skyder den hvor den skal resten af dagen ..
kan nogen kloge hoveder give et bud på hvordan dette er sket det er en dyr zeiss 3-12-56 og der blev ikke brugt vold da stilleskruen blev drejet forkert. kan det måske også være riflen der ligesom har sat sig eller hvad modtager gerne bud??
Svar
#2
Ja det burde ikke kunne forekomme, men det sker at skruen ligesom hænger, især hvis det er meget længe siden den har været rørt. En god ting er at overjustere f.eks med 10 klik ekstra og så køre 10 tilbage. Så får skruen lidt gymnastik, og det er ofte at det kan afhjælpe hængere.
Du kan prøve at klikke 10 klik til højre og skyde, derefter 10 klik ned, skyde, 10 klik til venstre, skyde, 10 klik op, skyde. Så ved du om den er klikfast.[Smile]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Mindst en gang om året inden du går ud for at indskyde (marts april) er det en god ide at dreje mindst 30 klik (gerne mere) hver vej på dine stille skruer, hvorefter du nul stiller den igen. På den måde er du sikker på at dine justerings-skruer er blevet motioneret, så oplever du sansynligvis ikke dette fænomen mere.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#4
Hej..

Problemet er godt nok ikke helt det samme, men prøv at se mit tidligere indlæg "Mærkeligt problem", hvor jeg også havde nogle "sjove" oplevelser men ny riffel og Zeiss 3x12x56. Se evt. indlægget her.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=11847

Hilsen
Palmer

"Vi laver jagtpartiet..."
- Lægeordineret ammunition til stærkt afhængige riffeljægere
- Skattefri kørsels- eller rejsegodtgørelse til jagtrejser
- Jagtfamilieydelse
- Kikkerttilskud
- Kommunal tilskud til nødvendige hjælpemidler
***  Jepsen :-) ***
 
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)