Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUKKEJAGT 2008
#1
Så er jeg lige vendt hjem fra en pragtfuld morgen og har hængt bukken op.

Så 3 eller mådske 4 forskellige, men en kom for tæt på klokken 5.55 og fik en 55 grains Remington frontalt på halsen.

Herlig oplevelse, den opdagede aldrig hvad der skete.

Kompakt gaffelbuk, nedlagt hos en kammerat

Hvad har I andre bedrevet?

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Har siddet og set 3 bukke, en rigtig god gaffelbuk som jeg tror vil blive rigtig god til næste år også to små gaffelbukke med desværre inde hos naboen. Det gik osse 4 hundyr rundt det ene allerede med lam.
Satser på en bedre chance iaften, tror mit kamera skal med!

Fortsat knæk og bræk til jer alle.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#3
Hej formænd.

Når man nu ikke selv kan komme på jagt [V] må man glæde sig over andres jagtheld [:p]

[Image: P5160086-copy.jpg]

[Image: P5160084-copy.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#4
Ingenting set ingenting skudt.

Men skidt. Morgenen var perfekt indtil jeg fik forvildet mig ud i rapsen... FÅRK der var vådt derude.[xx(] Men hva.. Det tørrer igen. Tror jeg tar en tur ud bag baghaven i aften og ser om der ikke skulle komme en af dem forbi jeg har set fra køkkenvinduet den sidste måneds tid.

Ellers kommer den nok en anden dag. [:I]

tillykke med jeres bukke.

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56
Parker Hale 270win m. Fontaine 3-9x40
savage 11F M. korn-kærv

Remington 597 ½ tomat. 22LR m. 4x32 no name

Jaguar White Diamond 12/76
Miruko O/U 12/70 årgang 30 år før min tid.
Frankonia Pumpgun 12/76

Et snart for lille skab.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Suk, bukkejagten må blive en anden gang - jeg er startet op med jagt igen, efter en mangeårig pause - det koster kassen at skulle ud og købe ált det udstyr man gerne vil ha'

Æv [Sad]

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Jeg så 1 fasanhøne, 1 kok, 3 stk råvildt, 1 million duer og bedst af alt 5 harer[Big Grin].
Ingen buk til mig, men alligevel en dejlig morgen[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
5 råer, heraf et med lam, en spidsbuk i bast (som forhåbentlig får lov til at vokse sig større) og en hare. Jeg talte 26 skud fra kl. 5 til 7.30, så nogen har sikkert været heldige.
En smuk morgen og for en gangs skyld med en temperatur, så man ikke behøver at blive "defrosted" når man kommer hjem.
Måske er der en i aften...

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#8
Jeg så 3 råer og en hare.[Big Grin]Jeg prøver igen i aften.[8D]Der lød 5 skud her i området lige efter solopgang.[8D]
Svar
#9
Ja jeg så en buk, som det eneste og efter en lille purch på ca. 100 meter, fik denne her en 140 grain nosler partion fra min 6,5.
[Image: DSCN0216-1.jpg]

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62
Miroku MK70
Syntes det er træls at våbenfrabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#10
11 krondyr, 1 ræv, 3 råer og 2 unge bukke.
men bedst: til bukkekaffen i Pindstrup lå 4 gode seksere, ingen bastbukke og ingen lam [Smile][Smile][Smile][Smile][Smile][Smile]

det er lige før man får troen på menneskeheden igen ( men nu kommer weekenden )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
tillykke med de flotte bukke.. jeg kom desværre ikke selv af sted pga af skole. æv æv.. men nyd denne speciel buk skudt ikke langt fra mig Big Grin
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...did651=792

Uffe Østergaard jensen
Svar
#12
Jeg sov over mig, og måtte derfor brænde vennerne af på det fjerne stykke jagt. Men nåede da frem 20 min før solopgang til det stykke, der ligger 2 min fra hvor jeg bor. I øvrigt et meget smukt lille tykke dal-natur som har ligget uberørt gennem flere år.

Satte mig i nogle høje blomstrende gyvler i camotøj og syntes jeg var godt gemt væk. Alligevel lykkedes det for en højgravid rå, der så tyk at hun kunne trille - at få øje på mig. Hun gav sig til at smæle højt og længe. I Stedet for atstikke af blev hun stående i 10-15 minutter og larme. Kunne se hendes hoved ude på 60-70 meter mellem gyvelerne i solopgangen. Hver gang hu smælede stod en damp-sky ud af munde på hende....

Endelig gik hun sin vej. og efter 10 minutter syntes freden atter at have indefundet sig for en kort stund, for der var vist et par ting, hun ikke havde fået fortalt mig. I hvert fald kom hun tilbage efter 15 minutter og begyndte at skælde ud igen. Jeg havde sikkert taget hendes plads...[xx(]

Hen ad 8-tiden begyndte jeg at sidde og nikke af træthed. Besluttede at gå en pursch i terrænet for at få lidt gang i kroppen igen. Kom ind på 50 meter af et rødt dyr, der viste sig at være en anden rå - hun var også snakkesalig - men ikke så meget som den første.

Så besluttede jeg at køre hjem og tage et par timer på øjet...

I morgen tidlig skal jeg ud igen - så må vi se, om der kommer en buk forbi...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
En smuk morgen[^]
Så 2 råer og 3 harer fra mit tårn.
Pürchede rundt og kom ind på ca 15 meter af det, som viste sig at være en då[Smile]
Nød vejeret og de få skud.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#14
Tillykke til jer der har skudt en buk.
Jeg var ude i morges og nød det skønne vejr-og de 4 råer jeg så-men ingen buk.
Her til aften var jeg så ude et andet sted,jeg havde både sønnike og konen med,de ville begge gerne med på deres 1.bukkejagt.Jeg instruerede dem grundigt hjemme fra i at være lydløse og undgå unødvendige bevægelser.Det gik også fin,de opførte sig eksemplariske[Wink] De sidste aftener har jeg været ude med kikkerten,og viste hvor der gik en fin 6-ender(og hvornår den kommer)Vi kommer på plads,og lige til tiden kom bukken,lige der hvor jeg havde fortalt "tilskuerne" at han ville komme,dét imponerede dem! Bukken traver op mod os,sammen med råen han altid er sammen med,han stiller sig oven i købet perfekt med siden til på ca 50 meters afstand........... Og med et hus som kuglefang!!!!![Sad][Sad][Sad] Så fortsætter de op forbi os,og får til sidst øje på os-BØV BØV BØV.
For s.. og h...... Ingen buk,men en stor oplevelse rigere-alle tre.
Da vi kom op til bilen bagefter sagde knægten til mig"Far-jeg kunne mærke hjertet helt oppe i halsen på mig-jeg tror jeg havde bukkefeber"[Smile]

Nå-på den igen imorgen tidlig....K&B allesammen

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Tillykke til de heldige.

Var afsted her i morges igennem min jagtforening. 60 Ha skov drevet naturnært med massere af opvækst(dvs. skudhold max 50 meter), og nyligt gennemskovet så der lå massere af grene på jorden. Det var næsten vindstille både morgen og aften. Det var noget af en opgave at pürsch rundt der ude, nok lidt større end mine evner. Jeg stødte 6 stykker råvildt om morgenen på mellem 15 og 60 meter. Og mellem 4 og 7 her til aften alt efter hvor mange gange jeg så de samme stykker. Ingen buk om aftenen. I morges så jeg 2. Første buk var en rigtig pæn en, nåede ikke at se hvor stor opsatsen var men den var rimeligt kraftig desværre fik jeg stødt ham på 50 meter. Ingen mulighed for skud. Finder så buk nr 2. En lille spidsbuk(jeg har aldrig skudt buk i de 7 år jeg har haft jagttegn og det er ikke fordi jeg ikke har forsøgt, så at skyde min første buk på pürsch er sjovt ligegyldigt størrelsen på opsatsen). Jeg har pürsch mig ind i et stormfalds område og står på stammen af en væltet rødgran der ligger oven på en anden væltet rødgran. Så er vel hævet 40 cm over terrænet. Der spotter jeg en den lille spidsbuk 20 meter fra mig og jeg kan kun ser hovedet af ham. Han står i et område med tæt vækst af forskellige "urter"/ukrudt op i vel omrking 80 cm. Må have kikkerten op for at se om der er opsats på. Pürscher mig 20 meter til højre nu er jeg inde på 15 meter af ham og kan stadig kun se hovedet af ham, riflen til skulderen. Hvad nu? Så lægger jeg kikkerten ned ved siden af mig. Det støder ham. Riflen til skylderen, bukken ind i aimpointen. Jeg prøver at stoppe ham ved fløjte ingen reaktion. Han forsvinder hen over et åbenbent stykke ind i noget bøgeopvækst.

Det var min 16 maj[:0]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#16
jeg var også stået tidligt op,men måtte nøjes med den flotte solopgang,jeg så ikke en eneste buk. jeg så 5 råer i området.de 2 af dem var jeg næsten ved at træde på da jeg pyrsede til sidst .
switchback.
Svar
#17
Stille tåget morgen 16. maj kl. 05.22 8 min efter solopgang faldt bukken ved sin fejede hvidtjørn.

[Image: DSC05427.jpg]

Så senere på dagen 4 glenter cirkle over indvoldene.

Mvh Sune
Svar
#18
Var ude imorges her på min fødselsdag og fik en buk som den første gave gave.

Her er et foto mens han stadig var i live.

[Image: _DSC1377.jpg]

Fotoet er taget for 14 dage sidehttp://i265.photobucket.com/albums/ii218/annaniashunt/_DSC1377.jpg
I didn't come this far to miss!
Svar
#19
Har "kun" set bastbukke og råer, ja og så en enkelt ræv, indtil i morges hvor jeg fik set en buk som stadig var blodig i opsatsen, så han må lige have fejet.
I får lige en lille videosnas af en af bastbukkene som gik forbi mig i går aftes. Kvaliteten er ikke den bedste, det er med mobilen.

http://s148.photobucket.com/albums/s32/v...3b74a0.pbr

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#20
Var ude i går aftes, hvor jeg ikke så noget råvidt. derfor tog jeg et andet sted i morges, hvor jeg efter en lille gåtur pludselig var 30 meter fra en flot seksender. Skydestokke frem og
sako´en var klar......den skulle gå et lille skridt frem og bladet ville være fri. Så tog den en skridt frem men med en drejning så den stod med ryggen til mig. Lidt efter gik den ind i krattet. Så det var ikke i dag at en nosler skulle ud og flyve fra min 270 WSM.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)