Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt-starten giver travlhed hos politiet
#1
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Sy...122624.htm

Og et par hjorte røg med i købet[xx(]
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
Hmm... der er da ikke krav om at man skal melde anskydninger til politiet så vidt jeg ved??

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)
CZ 550 magnum .416 Rigby (som skal sælges)
Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#3
Næ - det var bedre, hvis jægerne selv kunne finde ud af at rekvirere en schweisshund.

.... To jægere der har skudt kronhjorte [B)]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Næ - det var bedre, hvis jægerne selv kunne finde ud af at rekvirere en schweisshund.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Det er jo nok også det de gør.
Kutyme fra schweisshundefører er - det var det i hvert fald den gang jeg var aktiv hundefører - at en eftersøgning indtelefoneres til politiet inden eftersøgningen påbegyndes, hvis der er den mindste risiko for, at naboskel skal krydses (og hvornår er der ikke ikke det?)
Derfor skal det nok forståes på den måde, at det IKKE ER POLITIET som rekvirere schweisshundeføreren, men de har blot noteret i døgnrapporten, at der er en eftersøgning igang.

Journalister er jo mestre i at fordrejede faktiske forhold, så det virker lidt mere sentationspræget.

Det med hjortene taler for sig selv - men desværre er det hørt før[Sad!]

mvh
Korthår
Svar
#5
Journalisten har misforstået/ har ikke helt sat sig ind i proceduren. Han har talt med sydjyllandspoliti, men har ikke fået fat i at det er schweisshundeførene der ringer ind og informerere omkring eftersøgningerne. Han har derfor skrevet i artiklen at det var jægerne der skulle kontakte politiet ved anskydninger.. Den pågældende journalist her efter henvendelse, rettet lidt i sin artikkel. Men artiklen bære stadig indtryk af, at jægerne normalt vis kontakter politiet, ved anskydning.

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#6
Nå sådan [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Skyde en krohjort for en buk det synes jeg lyder ret voldsomt specielt på anstand eller pürsch.

På driv eller trykt jagt ville jeg kunne forstå hvordan det kunne ske.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Skyde en krohjort for en buk det synes jeg lyder ret voldsomt specielt på anstand eller pürsch.

På driv eller trykt jagt ville jeg kunne forstå hvordan det kunne ske. Nå[?][?]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?



Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#9
Hog en forklaring på dit "Nå??"

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#10
Jeg tror Hog gerne vil have en forklaring på hvorfor du kan forstå at det kan ske på tryk eller drivjagt.

Din forklaring vil jeg osse gerne høre. Uanset hvilken jagtform er det vel stadig jægerens pligt at identificere vildtet inden han skyder...

og det fritages man ikke for, selvom vildtet kommer i expresfart. Så må man afstå fra at skyde.

Det var vel egentlig osse en af grundene til at SNS indførte bevægelsesjagt på de store dagjagter i det vestjyske. Vildtet kommer langsommere og giver jægeren bedre tid til at se hvad der kommer og det fører til bedre skudafgivelse og færre eftersøgninger.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg tror Hog gerne vil have en forklaring på hvorfor du kan forstå at det kan ske på tryk eller drivjagt.

Din forklaring vil jeg osse gerne høre. Uanset hvilken jagtform er det vel stadig jægerens pligt at identificere vildtet inden han skyder...

og det fritages man ikke for, selvom vildtet kommer i expresfart. Så må man afstå fra at skyde.

Det var vel egentlig osse en af grundene til at SNS indførte bevægelsesjagt på de store dagjagter i det vestjyske. Vildtet kommer langsommere og giver jægeren bedre tid til at se hvad der kommer og det fører til bedre skudafgivelse og færre eftersøgninger.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Vi kan overhovedet ikke blive uenige om det fremhævede, men for en uerfaren skytte der måske aldrig har set fx. kronvildt før kan jeg godt forstå hvordan han hvis der kommer et stykke vildt med expres fart, kan tage fejl. Specielt hvis han har været med på jagten et par gange og der aldrig har været andet end råvildt....Han ser bare et stykke hjortevildt der kommer med expres fart, hjortevildt=råvildt BANG også ligger der en kronkalv. At det er forkert og skytte lige skulle have holdt fingeren fra aftrækeren kan vi overhovedet ikke blive uenige om men den ændre ikke på at jeg kan forstå hvordan det sker. At jeg forstår det betyder absolut ikke det er noget jeg synes er i orden.

Hvis du er på anstands jagt eller pürsch så går det hele i et lidt andet tempo og der må jeg nok erkande at hvordan man forvæksler en 20 kilos buk med en 60-70 kilos kronhjort spidshjort, det kan jeg bare ikke få til at hænge sammen.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Hog en forklaring på dit "Nå??"

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?



M@Xs har helt klart fattet, hvad jeg mener. Husk du har skyde ret ikke skyde pligt!!!

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#13
Hvordan kan det være i sammenstiller "forstår" med "billiger"? Fordi jeg forstår noget behøves det absolut ikke betyde jeg billiger det!

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#14
Ikke flere eftersøgninger end normalt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)