Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvilken side skal møtrikken side i?
#1
xjeg har ikke erfaring med at montere sigtekikkert.
Jeg har lige fået en zeiss qonquest 3-9x40 uden original emballage (hvilket naturligvis udløste en god rabat), og Warne quick detach ringe til min scout.223

Mit spørgsmål er hvordan ringene skal vende? og andre jeg modtager gerne gode råd vedr. montagen..
Svar
#2
Hej Ice

Warne ringer monteret på venner riffel har ringe møtrikken løsladelser om venstrehåndet side af riffel.Se billeder hos http://www.warnescopemounts.com og klik om side for quick detachable rings.
[Wink]

Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Jeg sætter altid skruerne,møtrikkerne eller vinge-fiduserne (QRW) på venstre side, da de ellers risikerer at komme i klammeri med mine fingre når patroner skal puttes i enkeltvis eller der af andre årsager skal "fumles" i låsen.

Nogle "ringe" har ikke nogen dele der rager ud, dem kan man jo vende som man lyster.... MEN! sørg for at begge ringe vender SAMME vej, ellers risikerer man at de ikke sidder ens i længderetningen, og så kan man få alle slags bøvl med kikkert og indskydning[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Hej Ice

Du skal også huske at presse ringene fremad når du spænder dem, så de ikke kan "vandre" længere frem bagefter.

Jeg kender ikke Warne montagerne, men QRW har et rekylstop som er lidt smallere end den reces de går ned i på riflen. Det betyder at hvis man placerer ringen mod bagkanten, så vil den efterhånden vandre frem under skydning og brug, og det er ikke godt at noget flytter sig under brug.

Hvis du har haft kikkerten afmonteret, skal du på samme måde presse den frem når du sætter den på igen, så sidder den rigtigt.

Da jeg er højrehåndet plejer jeg at vende møtrikken mod højre. Så kan jeg nemlig holde riflen i venstre hånd, presse kikkerten frem med venstre tommelfinger, og så spænde møtrikken med højre hånd, men det skulle jeg måske ikke have skrevet, for nu har du jo to forskellige muligheder, og ingen af dem er forkerte [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg vendte dem mod venstre, jeg syntes de ret skarpe vinger kom for tæt på min hånd.

Så mangler jeg bare nogen patroner. En forhandler anbefalede american eagle 55 gr boat tail, fordi de er billige og "gode nok" der savner jeg måske lidt argumenter.
Jeg går ind for at gøre mine egne erfaringer, på længere sigt, men gode råd føre vist nok til en god start

og så skal jeg have fundet et sted at skyde ind.

Sådan ser den så ud

[IMG]C:UsersBeatrines PCPicturesPoulScout .223 zeiss conquest 3-9x40.jpg[/IMG]
Svar
#6
Ice læs lige i gode råd om hvordan man sætter billeder ind, og prøv så igen så vi kan se din nye skyder[:p].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
[Image: Scout223zeissconquest3-9x40.jpg]
Svar
#8
ahhh Rigtig Riffel ---[Big Grin] Forkert kaliber [8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
hvad for en kalibre er så den rigtige? [:o)]
Svar
#10
308

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
243.Win (Men det har vi jo diskuteret et andet sted [Big Grin])

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Så må jeg jo starte en samling. men jeg tror nu lige jeg vil gøre mig mine erfaringer med min .223 og så vente til konen skal have ny symaskine så jeg har en undskyldning [Big Grin]
Svar
#13
Det er en rigtig fin kaliber den bliver du glad for..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)