Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nogen der kender til kvaliteten
#1
http://www.begadishop.com/catalog/index....anguage=DK

Det er jo spændende priser[Smile][Smile]

Jimmy

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#2
Pelicase!!!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Pelicase eller Stormcase
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Pelicase eller Stormcase


Der er ganske stor kvalitetsforskel på Pelicas og Stormcase, Rex. Stormcase er meget bedre kvalitet en Pelicase.

Nu er en riffelkuffert jo nok en riffelkuffert, men generelt vil jeg på det kraftigste advare mod at bruge Airsoft-grej til rigtige våben.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Pelicase eller Stormcase


Der er ganske stor kvalitetsforskel på Pelicas og Stormcase, Rex. Stormcase er meget bedre kvalitet en Pelicase.

Nu er en riffelkuffert jo nok en riffelkuffert, men generelt vil jeg på det kraftigste advare mod at bruge Airsoft-grej til rigtige våben.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Hvad er Airsoftgrej ?

Er Stormcases riffelkufferter ikke så anvendelige.

Jeg spørger af ren uvidenhed, da jeg aldrig selv har prøvet dem,
men er begyndt og importere dem.
Så jeg vil gerne være sikker på at de lever op til den kvalitet de er kendt for i andre transportsammenhæng.
Jeg ved militær bruger Hardigg produkter en hel del, til transport.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Så hardball-grej da (siden som Jimmy henviser til, er en hardball/airsoft-shop) [Smile]

Øhh jeg skrev at Stormcase var et bedre produkt end Pelicase Rex!!! Så jo, de er absolut anvendelige som riffelkufferter - Stormcase er the state of art indenfor plast-transport-kasser.
Stormcase er et Hardigg-produkt (men det er måske også det du skriver).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ID

Så hardball-grej da (siden som Jimmy henviser til, er en hardball/airsoft-shop) [Smile]

Øhh jeg skrev at Stormcase var et bedre produkt end Pelicase Rex!!! Så jo, de er absolut anvendelige som riffelkufferter - Stormcase er the state of art indenfor plast-transport-kasser.
Stormcase er et Hardigg-produkt (men det er måske også det du skriver).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



OK så er jeg med [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Vrøvl ID!!!

Stormcases er ikke bedre end Pelicases! tja... jo måske, jeg må indrømme at mine MEGET direkte erfaringer med diverse af den type "plastkasser" er ca 8 - 10 år gammel...

1: En Stormcase kan IKKE holde til at blive tabt fra 20 m højde og ned på en gletcher! Det kunne Pelicasen af ca. samme størrelse.
De blev begge tabt fra den samme helikopter på grund af undertegnedes fjolleri[:I] Begge "cases" indeholdt det samme, nemlig hver sin halvdel af et Leica Geodætisk GPS sæt til differentielle opmålinger.....

Stormcase'n er lavet af et hårdere materiale (polycarbonat-lignende) som KAN revne og knække ... (men det kræver VIRKELIGT solide slag!!)
Pelicases er tykkere og blødere i materialet, men ekstremt seje og jeg har aldrig set en Pelicase der var revnet!!!

I øvrigt har jeg stadig den omtalte Pelicase...

På station nord plejede de gale islændinge fra Felaflugur at kaste post og diverse ned fra Turbo-Otteren i en Pelicase hvis de ikke kunne lande...
Det kunne de også holde til!

Jeg har Pelicases fra dengang de hed "Pelican Cases" de holder stadig!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Har erfaring med to typer PELI og det er kun god erfaring.
De tåler virkelig tæsk!!

Om den ene skulle være bedre end den anden kan jeg ikke svare på men jeg ville mene at de begge er state og the art[^]

Måske noget med at STORM case er MIL Spec??? Aner det ikke......

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
@Gammelkæk

Den Pelicase 1700 som du og jeg har overholder MilSpec etellerandet som en af de eneste i Pelicase produktrækken.[^]

Den kan du rolig købe I.D. den fås nemlig ørkenfarve med Milspec[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Drop nu al det Mil-spec halløj, det kan man ikke bruge til noget som helst alligevel!
Hvis man tar' og kigger/føler på en Pelicase og Stormcase samtidig vil man overhovedet ikke være i tvivl om kvalitetsforskellen - i min verden virker Pelicase som noget crap.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#12
Du har helt ret ID[Big Grin]

Stormcases føles som virkelig kvali og er det helt sikkert også, de har en bedre finish og måske bedre hængsler og lukketøj..

Min kommentar er bare lavpraktisk erfaring med kassevis af måleudstyr slæbt rundt i årevis til og fra biler, fly og helikoptere og ud på klipper og gletchere på Grønland, Island og i Norge.

Jeg vil vove den simple påstand at det værste "miljø" på denne planet er en tempereret bjerggletcher....

Der er som regel 1 grads varme, 100% luftfugtighed, iskoldt mudder og skarpkantet sand + blå is der er så glat at kun 3-4 cm lange pigge på ens steigeisen (cramponer for de frankofile) kan holde ens fødder nogenlunde fast.. nå ja og så regner det osse[xx(] og blæser...

Ingen af hverken "pierre bouvais Watercases" eller "Stormcases" er der mere[Sad] Kun Peli'erne er tilbage....
ok... øhh det passer ikke helt, jeg har stadig 1 Pierre Bouvais Watercase i miniformat...

Hverken "Stormcases" eller "watercases" har i længden kunnet holde til at vi borede huller til stik og kabelgennemføringer i dem.
Til gengæld kan man lime ting på dem indvendig, det kan man ikke rigtigt på det underlige seje plastic som Pelicases er lavet af.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Det må ligegodt være nogle ret "grimme" steder den gode ID kommer[Big Grin][Big Grin][Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Det må ligegodt være nogle ret "grimme" steder den gode ID kommer[Big Grin][Big Grin][Wink]

Overhovedet ikke [Wink] men hvis folk absolut vil ha' noget Mil-spec (og blå briller) så er dette italienske produkt det eneste rigtige [Image: loghettisx.jpg] - produktet bliver brugt af militæret i temmelig mange lande (den billigste udbyder får ordren [Big Grin] ).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
Hmm, det lyder så til at det eneste der dur er pelicase... Så må jeg på jagt efter en der forhandler dem til en ordentlig pris[xx(]

Skal til US igen om et par måneder, så måske jeg bare skulle vente til jeg kommer derover [Smile]

Jimmy
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Hmm, det lyder så til at det eneste der dur er pelicase...

Hvordan i alverden kom du frem til den konklusion??



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Hmm, det lyder så til at det eneste der dur er pelicase...

Hvordan i alverden kom du frem til den konklusion??



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



[Big Grin][Big Grin] Nårhja... Undskyld ID, jeg overså lige dit link... Jeg æder mine ord igen, griner

Jimmy

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#18
Her et par "extreme" tests af Stormcase [Smile]

http://www.stormcase.com/StormMovies.htm
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Det lyder som nogenlunde de samme testmetoder Dravis beskriver at hav udført i årevis med PELI[8D]

@ID, jeg så de der spaghetti æsker på IWA, de kvindelige modeller der præsenterede dem så nu ikke så ringe ud[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Jamen GT... Hvad med KASSERNE[Big Grin] Var de til noget?

Jeg kan ikke finde min røde StormCase[V] Heldigvis var den vistnok tom da jeg sidst havde fat i den...
Nu er der kun sorte og grå Pelicases tilbage..... + en enkelt sort "Watercase" i mini-udgave (passer lige til min krudtvægt[8D])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)