Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mærkeskydning - Hvor ?
#1
Jeg kender en "ny" riffeljæger, der meget gerne vil til Danmarks Jægerforbunds jagtfeltskydning i Tranum, den 29 juni 2008.
Han har lige erhvervet riffel og bestået riffelprøven så derfor har han ikke nået forårets mærkeskydninger, som jo er en forudsætning for at kunne deltage i konkurrencen.

Er der nogen i Nordjylland eller nærmeste omegn, der afholder en mærkeskydning inden ??

Hvis ja, så kontakt vedkommende (Torben) direkte på mailadressen:
skalde@sol.dk

JPL
JPL
Svar
#2
Citat:quote:

http://www.jaegerforbundets-haandbog.dk/media/helepubl.pdf
Tilmelder deltageren sig duelighedsmomentet – udenfor konkurrence – er der
ikke krav om dokumentation og bevis for bestået Danmarks Jægerforbunds
mærkeskydning med jagtriffel. Samtidig giver tilmelding heri ret til at deltage i et
ubegrænset antal jagtfeltskydninger. Der kan ikke foretages tilmelding til
Mesterskabet.


han behøves ikke have bestået mærkeskydning hvis han tilmeldes uden for konkurrence.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#3
De fleste riffelinstruktører har grejet liggende, så de kan lave en Mærkeskydning på en almindelig træningsaften hvis der er skytter der ønsker det.
Det kræver kun at instruktøren medbringer teoriprøverne, en skydestok og en bukkeskive.
Sådan fungerer det i hvert fald her i det sydlige.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Hmm Trotyl

Mon du kan finde en instruktør, der kan udføre en sådan prøve?? [Wink]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
Jeg har sendt ham en mail med et lokalt etnisk vestjysk arrangement...[8D]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Både Viuf og omegns jagtforening og Grejs Holtum Jagtforening har mærkeskydning hver gang de er på riffelbanen.

(Det er godt nok i Vingsted ved Vejle - men er du heldig har de måske stadig riffelskydning en eller to gange endnu i Grejs Holtum Jagtforening. Kig i Jægerens aktivitetsoversigt..)

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg har sendt ham en mail med et lokalt etnisk vestjysk arrangement...[8D]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Halvautomat det kan være skovfogedeleven også kunne få en mail af samme karakter? Han har nemlig ikke bestået sådan en test.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg har sendt ham en mail med et lokalt etnisk vestjysk arrangement...[8D]



Har det etniske arrangement været afholdt ?

JPL
JPL
Svar
#9
både ja og nej. Det skulle have været afholdt men der var ikke nok tilmeldte, så hvis der er en anden en der kender en dato er han velkommen til at poste den

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#10
Det vestjyske etniske arrangement fortsætter hver mandag... vi skyder alligvel så der kan også blive plads til en prøve...
Hvis der er nogen der konkret vil drage til Vestjylland skal jeg gerne forhøre mig hos skydeinstruktøren om en 100% garanti for at gå til prøven...

Og det er rigtigt at den berammede dag på hjmmesiden ikke gav en mærkeskydning - for få tilmeldte...

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg har sendt ham en mail med et lokalt etnisk vestjysk arrangement...[8D]



Har det etniske arrangement været afholdt ?

JPL



"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Hvor længe fortsætter i med at skyde ind i sommeren? Jeg kunne godt tænke mig mærket men har nok ikke tid før mandag den 14 juli

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)