Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bedste virkning på storvildt
#21
Selvfølgelig er den ikke det "gammeltoft"

Måske skulle man overveje blykugler i golf-bold størrelse!

Se eventuelt: Return of the 4-bore:
http://www.cybertorpedo.com/africanhunte...t01_01.htm

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Var det ikke noget for REX... Han kan jo ikke få dem store nok[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#22
Hvad betyder det at der ikke kan føres videnskabeligt bevis? Det betyder blot at der ikke kan føres videnskabeligt bevis! Hverken mere eller mindre.

Det betyder ikke at noget er sandt eller falsk - og det er faktisk lige så galt at tro at noget ikke er sandt fordi det ikke kan bevises, som det er at tro at noget er sandt fordi det ikke kan modbevises. [^][:I][xx(]

I virkeligheden er det vel kun de simpleste ting der kan bevises? Resten må vi så tro på. [:0][:o)]

osterwald
Svar
#23
Citat:quote:

Hvad betyder det at der ikke kan føres videnskabeligt bevis? Det betyder blot at der ikke kan føres videnskabeligt bevis! Hverken mere eller mindre.

Det betyder ikke at noget er sandt eller falsk - og det er faktisk lige så galt at tro at noget ikke er sandt fordi det ikke kan bevises, som det er at tro at noget er sandt fordi det ikke kan modbevises.

I virkeligheden er det vel kun de simpleste ting der kan bevises? Resten må vi så tro på.

osterwald


Der har du fat i en af videnskabens store problemer.
Barte fordi der endnu ikke har været en videnskabsmand eller ekspert, som har været enten heldig eller dygtig nok til at formulere kriterier og udføre dokumenterbare forsøg, er det vel langtfra sikkert at der ikke er noget om sagen.

Hvis sanheden altid skal være videnskabligt dokumentert, startede verden med at være 100% udokumenteret, og i dag er den måske kun 99% udokumenteret[?]

Hej dravis.
Hvis jeg forstår dig ret, forekommer shock kun hvis centralnervesystemet udsættes for en mekanisk skade.
Min opfattelse er (af bitter erfaring) at centralnervesystemet ikke er i stand til at regenerere efter mekaniske skader. Forklar så venligst TAPSKUD, hvor man såvidt jeg kan se både har momental bevidstløshed, efterfulgt af fuldstændig helbredelse.
En væsentlig del af de dyr jeg har skudt, har ikke haft tegn på skader af rygmarven,der var ihvertfald ikke perforeringer af muskler eller væv ud mod rygraden,ved den efterfølgende partering

jbn
Svar
#24
Hej "osterwald"

Det har du jo helt ret i, at der ikke er ført videnskabeligt bevis for at noget forekommer, betyder naturligvis ikke at det ikke kan forekomme: "Abcense of evidence is not evidence of abcense" Dr. Carl Sagan.

MEN! problemet her er at "shock-effekt" "Energy transfer" og "neural overload" faktisk bruges i vide kredse som FORKLARING, og ofte beskrives i termer der antyder at der er tale om videnskabelige fakta!

DET er FORKERT! Der er IKKE tale om videnskabelige fakta...
der er først tale om "videnskabelige fakta" når der er ført et rigtigt naturvidenskabeligt bevis for påstanden[^]

Til "ignoranten"

Læg mærke til at jeg taler om "mekanisk påvirkning" ikke "mekanisk skade" Da nervebaner er et elektrokemisk system, der til dels er afhængig af afstandene i de enkelte celler, vil enhver mekanisk påvirkning (klemning, tryk, slag "concussive impact" )midlertidigt forhindre nervecellerne i at fungere korrekt.

Et tilstrækkeligt hårdt slag (f.eks vrid-påvirkningen på den ryghvirvel hvor "tappen" er blevet ramt) KAN bevirke en kortvarig lammelse af dyret. Der behøver altså ikke være tale om en direkte beskadigelse. Den samme påvirkning kunne jo stamme fra det der ses som "temporary wound cavity", uden at der behøver være splinter med i det også.

Jeg har selv personligt oplevet at være midlertidigt lammet i hele underkroppen efter et MC-styrt, hvor min ryg blev ramt af motorcyklen.
(Heldigvis var der rygbeskytter i min dragt[xx(]
Jeg kan kun sige at det var noget nær de grimmeste 2 minutter i mit liv...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)