Svar: 923
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej ID skal du bruge rundsavene i erhvervsmæssig sammenhæng?
Fordi så skal du lige se efter med om de er CE mærket!Hvis ikke må ikke en gang ligge på en virksomheds adresse om du har dem i brug eller ej. AT elsker den slags.Bare at du ikke brænder nallerne din forsikring stiller sig også på tværs hvis du nu snitter dig eller en anden i armen eller lignende. De gør din privatforsikring i øvrigt også når du bruger dem privat og snitter dig i pølserne eller lignede. Og tror mig onkel blå kommer kikker efter om de er CE mærket
i tilfælde af en ulykke
Better save ant sorry.
Men ellers er de tæske lækkert værktøj[:p]
Lille
Hilsen Lille
Hilsen Lille
Svar: 1.162
Tråde: 1
Respekt:
15
Citat:quote:
Originally posted by ID
@Claus Petersen - jeg har en idé om at du er en tømrermester fra midt/vestsjælland som jeg engang har kendt igennem bueskydning........tager jeg fejl?
@Boryx - nej der er ikke "udfræsninger" i bunden fordi de steder bukkene normalt opstilles ikke er vandrette/rette alligevel, så derfor niveleres de med nogle store kiler. Du har dog helt ret i at hvis bukkene stor på et plant underlag vil de stå bedre fast med "udfræsningen" eller slidklodser.
De her bukke er en anelse kraftigere end dem i bruger på Silkeborg Tekniske Skole
Hvor har du prøvet savene?
Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
Under en tur til NZ i sidste måned....
De har iøvrigt rigtigt meget "fedt" værktøj dernede[:p].
Jeg foretrækker bare de små moddeler uden snøre. Specielt når man arbejder med små snit i heltømmer ( jeg bruger dem meget til at skære tappe med), der kan man nemmere læne sig ind over saven og følge klingen/snittet fra forsiden. Men til pladearbejde er dín model oplagt - her er jeg bare oplært med Festool dyksave.....[
]
//Boryx
//Boryx
"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Respekt:
15
Jeg sendte iøvrigt den Venlige underviser fra NZ en mail for at høre lidt mere om saven - og hvad de kostede dernede.....
Han svarede:
Jeg kunne ikke købe savene her i landet, de er importeret fra US[:0][:0]..................
Så der er åbenbart andre end dig ID, der synes de er lækre...
Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke det var en Ridgid, men en Milaukee han havde...
//Bo
//Boryx
Respekt:
15
Jeg ved ikke hvad der var gjort - men noget var der gjort. Ledningen var ikke original (det var en stiv gul ledning), men jeg troede egentlig det var fordi at der var et par elever der havde savet i den - og at denaf var blevet for kort.
Der sad helt bestemt ikke noget på ledningen.......
Jeg sender ham en ny mail på mandag.... så hører du fra mig igen.
//Boryx
Svar: 2.649
Respekt:
3
http://www.batteribyen.dk/2000w_omformer___transformer_220v___240v_til_110v-p-1832.html?osCsid=4b68ea692cb24570ba46ae87a57b72ba
Måske dette var noget.?!?
Så er man lidt mere sikker på ikke at gøre noget galt i selve saven.!!
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar: 2.717
Respekt:
31
Tager fejl? - ja meget. Jeg er sort smed og heldigvis (taknemlig) fra Jylland.
(men har et nybygget hus, hvor der lidt timberframe:-))
CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP
Trump - makes America a joke.
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"