Hæ hæ.
jeg kan sige allerede nu, at jeg bliver eddermame skuffet, hvis ikke denne kikkert er den bedste til natjagt jeg endnu har prøvet !
Men jeg har også set, at der kan være individuelle forskelle fra mand til mand på, hvad han mener er bedst. Jeg tillægger det, at de forskellige fabrikanter bruger forskellige glastyper og coating. Det giver en lille forskel i, hvilke bølgelængder der trænger bedst igennem, og hvis de bølgelængder opfattes bedre af dig end af mig, vil vi foretrække forskellige kikkerter. Der er jo forskel på fordelingen mellem nethindens tapper og stave, og blandt de farvefølsomme, er der forskel på hvilke farver man opfatter bedst.
Angående fast forstørrelse, så var det bare ikke en mulighed jeg overvejede. Jeg
vil have variabel.
Jeg har også taget mit eget temperament med i overvejelserne. Jeg er ikke den type jæger, der skyder vildsvinet i et hastigt snupskud på et smalt skovspor. Det svin vinder over mig til hver en tid, fred med det. Men at sidde i en hochsitz eller på et dige og tage et velovervejet skud ved stor forstørrelse, det er lige mig.
Så alt i alt tror jeg, at valget er det rigtige for mig, selvom du ville have valgt anderledes.
Det har også talt med, at jeg tror denne kikkert bliver rigtig sjov på banerne. Og selvom jeg altid vil påstå, at jeg bruger skydebanerne som træning for at blive en bedre jæger, så gør det jo ikke noget, at grejet egner sig godt til banen. Det er jo der jeg skyder 99,9% af alle skud.
P.S. Kikkerten ankom i dag onsdag. Bestilte den mandag. FEEEEDT !
Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.