Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dårlig omtale
#21
Ja,uanset at jeg ikke kan lide retorikken i den artikel DB. bragte på deres hjemme-side,så har Michael Carlsen trods alt skrevet et ordentligt svar,(og han svarede hurtigt)hvor han indrømmer at det ikke kan bevises at det er en dansk jæger der krummede pegefingeren mod den famøse falk.
Men jeg tror ikke at vi skal vente en anderledes "tone" og lødighed fra DOF/DN/DB og andre-så derfor,som korthår skriver,gælder det om,for alle os jægere at opføre os bedst muligt,og have rent mel i posen i alle situationer.For os jægere er dydens smalle sti MEGET smal.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#22
Ja, har desværre kendskab til en jæger, der ikke går på den sti. Han har den "rovtøjsholdning", der nævnes længere oppe. Han skyder op gennem rovfuglerederne, for, som han siger, - "De tager mine fasankyllinger". I hans meget kyniske optik udrydder han bare en konkurrent, der står imellem ham og en god jagtoplevelse. Trist, men sandt. Jeg har ingen anelse om, hvor udbredt det fænomen er, men dybt forkasteligt og ulovligt, det er det. Og det sker i DK [xx(]
Svar
#23
Forbrydere findes desværre overalt. Jeg har ikke kendskab til nogen der gør sådan noget og jeg er sikker på, at jeg heller ikke ville få det at vide, hvis det var. For så kender jeg dem nemlig ikke længere - og det ved alle der kender mig....[Sad!]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
Enig. Men min fornemmelse er, at vi må erkende, at den person, der skød den fine rovfugl, formentlig var dansk og sikkert også havde løst jagttegn. Jeg tror ikke helt på den der med ulovlig våbenbesiddelse, bornholmere mv. Så det eneste vi med sikkehed kan gøre, er, at tage afstand fra dem af vores "kolleger", der ikke deler den opfattelse, som vi her i forum har. Jeg er ikke det fjerneste interesseret i bøssejagt, så derfor ser jeg ikke rovfuglen som en konkurrent til det, jeg synes er interessant at gå efter. Men det er der tilsyneladende andre, der gør.
Svar
#25
Jeg tror ikke, at der er en eneste, der har skrevet herinde, der ikke er rasende på den idiot, der har sendt et skud hagl efter falken....Hvem han end er. Det rokker bare ikke ved, at der er en stigende tendens til, at jægere som gruppe udråbes som syndere med kollektivt ansvar på et stadigt tyndere grundlag - dette er en del af en åbenlys politisk dagsorden: At undergrave den folkelige opbakning til den bæredygtige jagt vi driver i dag!
Artiklen fra Dyrenes Beskyttelse, som stadig står på deres hjemmeside, er langt under lavmålet og hvis ikke vi som gruppe begynder at stille visse krav til lødigheden i debatten, så udarter det mere og mere i den retning. Jeg behøver personligt ikke at skamme mig over, at en eller anden nar har skudt efter en fredet fugl, jeg føler intet ansvar for at kommerciel jagt i forrige århundrede udryddede vandreduen og jeg har INTET haft med kølleslagtning af babysæler at gøre. Jeg vil gerne tage kampen op imod den form for idioti, jeg vil gerne yde en aktiv og bevarende indsats for dansk natur - ligesom stort set alle andre jægere. Den form for forvaltet jagt, der drives i det meste af verden i dag er et aktiv for naturen - ikke mindst i kraft af de engagerede udøvere. DET er budskabet der burde komme mere frem.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)