Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotovogne og trafiksikkerhed
#21
Gud hvor er I smaalige derovre.
Her er hastighedsgrænsen 80 km/t paa hovedveje, og vi har frit lejde til 100. Ved 101 klapper fælden.
Paa motorveje er hastighedsgrænsen 100 km/t og vi har frit lejde til 120. Ved 121 klapper den fælde. Dog har vi ingen fotovogne. Alle forseelser bliver taget med radar og en betjent i en patruljevogn, der pænt skriver dig en bøde, og tiltaler en med tilsvarende De, Dem og Deres.
H
Hogmeister
Svar
#22
Efter det blev civile der kom i vognene, er det gået helt over gevind. De vil SÅ gerne vise hvor dygtige de er, så det er ikke der hvor der er behov for vognen står, men der imod der hvor der kan klapses flest af. Hvad med en bro over en motorvej, hvor man er næsten sikker på at alle kører for stærkt. Vor herre til hest.

Det er flere betjente der er temmelig trætte af det. Så det er nok ikke en tilfældighed, at opladnings kablet 'falder' af om natten på stationen [Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

http://saphe.dk/ arbejder da ellers sammen med Fartkontrol.Nu ?!? og agerer betjeningspanel for app'en.?!??

Betyder det, at Saphe KUN virker, hvis du slår telefonens lokalitetstjenester TIL? (Jeg slår altid lokalitetstjenester fra af strømsparehensyn)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Ja, men man behøver ikke at have appen tændt. Når du engang har parret Saphe med telefonen, er den altid aktiv ( med mindre du dedikeret slukker den).
Jeg brugte altid fartkontrol.nu, men er rigtig rigtig glad for at jeg købte en Saphe

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Svar
#24
Betyder det, at Saphe KUN virker, hvis du slår telefonens lokalitetstjenester TIL? (Jeg slår altid lokalitetstjenester fra af strømsparehensyn)
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by kka

Betyder det, at Saphe KUN virker, hvis du slår telefonens lokalitetstjenester TIL? (Jeg slår altid lokalitetstjenester fra af strømsparehensyn)


Ja, men på min (iPhone) kan jeg selv vælge hvilke tjenester (app) den skal være slået til for.
Jeg kan ikke registrere øget strømforbrug.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#26
Citat:quote:

Jeg kan ikke registrere øget strømforbrug.


Ha-ha! Det er fordi GPS chippen i en Iphone ALTID har strøm på -- og Apple kan reelt "hente" din position via IOS når de har lyst ...

Selvom Apple har pralet vidt og bredt om deres "hensyntagen til brugernes privatliv" så vil de altså stadig gerne vide hvor din telefon er [^][:I][:o)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
Sølvpapir virker ikke på strømforbrug men det påvirker gps signalet. Jeg har dog mindsket strømforbrug når jeg slår gps fra på 4s. på 5 kan det ikke slås fra, tror jeg.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by bobo

@Kenneth

Ja, jeg har eksempel, nemlig mig selv.

29. november fik jeg en for at køre 54km/t, hvor man må køre 50.
2. december fik jeg en for at køre 85km/t, hvor man må køre 80.

Amen som man siger i kirken[Sad!][xx(][Sad!]

1000kr pr. gang[Sad]

Den 21. november fik jeg en for at køre 72 hvor jeg må køre 50, hvilket kostede et anseeligt beløb og et klip.
Det var lige ved byskiltet der står nogle hundrede meter uden for byen, hvor alle køre for stærkt, men det er alligevel en hastighedsoverskridelse jeg kan forholde mig til, i modtætning til de andre ekstrabeskatninger små overskridelser jeg har fået bøder for den sidste måneds tid.



Ok, det er ny viden for mig at de 'går i så små sko'. Tak for info.

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#29
I dag blev jeg advaret to gange med 10 km´s mellemrum. Den ene ATK holdt på Storebæltsbroen "det sædvanlige sted" på Sprogø i den lille bevoksning ved radartårnet. Kameraet var stillet op til vejen og jeg ville ikke have set det uden advarslen. Da jeg var kommet sikkert forbi lød alarmen sku igen, og så holdt den næste ATK lige udenfor Nyborg på motorvejen til Odense.

For HELVEDE hvor er det fedt at have fået et velfungerende forsvar mod den ekstraskat på folk med et arbejde som ATK´erne reelt er.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#30
ATKvogn = "kliptoman" .....
Svar
#31
Køb dog en fartpilot, og sæt jeres hastighed til fartgrænse + 1 ifølge jeres GPS.
Så kan i køre i 50 år uden fartbøder, og i generer ikke nogen ved at ligge og lulle for langsomt.

Husk nu på, at antallet af dødsfald i trafikken aldrig har været lavere i forhold til trafiktætheden.

Måske en af jeres børn er i live i dag, fordi fartkontrollen dæmpede farten lige netop dag, hvor jeres barn ellers ville have været offeret.
Og tag så og nyd, hvor økonomiske jeres biler kører ved lovlige hastigheder.
Min rekord i en Toyota Avensis 1,6 er 20,4 km/l fra Varde til Padborg og hjem igen. (Skulle hente 2000 flugtskydningspatroner hos The Gun Room.)
Hovedvej hele vejen. Fartpiloten på 81 ifølge GPS.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#32
KGSAKO jeg gør det samme 7-9-13 ikke nogen billeder i NemId endnu
Sætter min på 83 efter GPS. Ved 50 km sætter jeg den bare til 50
Selv på øde strækninger kl l... om natten kører jeg pænt.
Er panoid ... så bruger også appen fartkontrol.nu inden jeg kører en strækning
Svar
#33
I dag holdt de igen på Sprogø. Jeg var advaret takket være "Fartkontrol.nu".

Ingen skal bilde mig ind at der sker så mange ulykker på Storebæltsbroen. Men det er nok en af de bedste og mest velholdte motorvejsstrækninger hvor der kun må køres 110 km/t, så kassen klinger lystigt. Jeg kørte vel 105-108 km/t ude i højre spor, men blitzen lynede to gange på folk i venstre spor mens jeg passerede kameraet.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#34
Precis Halvautomat.
Min sidste og eneste fartbøde fik jeg i 1989.

Hver gang jeg hører folk pive over et klip eller to, så bliver jeg ham den pisse irriterende, som belærer dem om, at fartbøder er noget man selv bestiller.

Kør nu for helvede ordentligt, og lad os alle komme levende hjem efter arbejde.
Og børnene levende hjem fra skole.

Alt andet er dårlige undskyldninger !

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#35
Jeg kører altid "efter forholdene" .. ikke efter mere eller mindre arbitrære "fartgrænser" -- [8D]

i alt 3 gange i min karriere som MC og bilkører har jeg fået en fartbøde. Vi taler vel at mærke om perioden fra 1982 til nu!

Min første bøde var en "fotovogn" engang i starten af 00'erne -- 500,- for at køre 55 km/t (reelt 58 km/t da de trak 3 km/t fra "Måle-usikkerhed") Ingen grund til at brokke sig over den bøde.. Men allerede dengang stod de få fotovogne oftest på steder hvor forholdene gjorde at mange kørte lidt over grænsen, på grund af godt udsyn, masser af plads og 0 sideveje..

Nummer 2. var en lasermåling. 68 km/t reelt på en 50 km/t strækning .. Atter en strækning med masser af udsyn, god plads og 2 helt åbne og overskuelige T-kryds -- Betjenten indrømmede åbent at de stod der fordi de kunne "fange rigtigt mange" --

Nummer 3 og sidst var på MC .. lang historie - -lang "biljagt" på en helt tom landevej .. bøde for "over en strækning på X kilometer at være målt til 113 km/t på en 80 km/t strækning" .. = Eneste bøde på MC. Helt berettiget bøde og klip -- godt at det var en måling af "gennemsnits-hastighed"[:I][:o)] Men Hvorfor i HULAN skal jeg betale 500,- til "Offerfonden" -- [Sad!] Hvem er "offeret" her? (bortset fra mig selv [Wink][:I].. )

Jeg har kun 1 gang i mit liv været skyld i et trafikuheld .. Det skete med 2 km/t max. for mit vedkommende og måske 70 km/t for "modparten"
(En lastbil med x tons grus [B)] ) Man skal huske at se sig for INDEN man kører ud fra vejsiden for at fortsættte!! OG huske at blinke!

ALLE de andre gange (som er meget få -- 3 - 4 stykker) har årsagen været at ANDRE billister har været uopmærksomme eller kørt totalt råddent, og alle med lave hastigheder relativt set.
Jeg har for længst opgivet at tæll, endsige tænke på alle de utallige gange jeg har reddet min egen og andre billisters r*v, ved at være opmærksom og "køre bil/MC når jeg kører bil/MC" men nu har jeg kamera på, så nu kan jeg lave TIMERS youtube med "trafik-zombier"[xx(][xx(]
Specielt fra MC-kameraet...[Sad!][Sad!]

Ingen tvivl om at "for høj hastighed" forværrer en ulykke, det er ren fysik .. men hvor ofte "for høj hastighed" er ÅRSAG til en ulykke det er straks MEGET sværere at kvantificere eller måle --

Så, som med så meget anden "politik" så tager man fat i den "Nemme" forklaring, og når den så med civilt HK bemandede "fotofælder" samtidigt giver millioner i statskassen, til erstatning for at beskatte skyhøje indkomster fornuftigt (og forære internationale svindlere milliarder[Sad!][Sad!][Sad!][Sad!]), så er det jo en "win-win" situation for vores politikere [V][xx(][Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#36
Hvis du lider af forhøjet blodtryk så skal du ikke undersøge hvad offerfonden står for.
Svar
#37
Jeg har betalt til offerfonden en enkelt gang. Blev blitzet på "Assensmotorvejen", en bred og meget overskuelig landevej hvor jeg kørte 82 km/t. Men af uransagelige årsager var hastighedsgrænsen sænket til 60 lige der hvor vognen holdt.

Som jeg har forstået det, er offerfonden en fond som lægger penge ud til erstatning til de mennesker der bliver slået til lirekassemand af voldsmænd. Da voldsmænd ofte ikke selv kan betale, skal vi der har et arbejde og derfor bliver straffet for offerløse forbrydelser så betale i stedet for. Det giver da god mening hvis man er socialist og ikke frygter at løbe tør for andre menneskers penge[xx(][xx(][xx(].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#38
Det er en sympatisk tanke, men den er forkert.
Svar
#39
Citat:quote:

Offerfond

Offerfondens formål er at hjælpe ofre for forbrydelser og trafikofre.

Offerfonden yder tilskud til projekter og aktiviteter, der generelt kan styrke viden om eller indsatsen til støtte for ofre for forbrydelser og trafikofre - eller grupper heraf.

Fonden finansieres af et nyt offerbidrag på 500 kr., som betales af lovovertrædere i sager, hvor der er begået kriminalitet af mere alvorlig karakter og ved grovere færdselsforseelser. Det vil sige sager, hvor der:

vedtages bødeforelæg eller idømmes straf, forvaring eller ungdomssanktion for overtrædelse af straffeloven

idømmes betinget eller ubetinget fængselsstraf eller ungdomssanktion for overtrædelser af andre love end straffeloven

vedtages eller idømmes betinget eller ubetinget frakendelse af førerretten

vedtages eller idømmes kørselsforbud, eller hvor den pågældende lovovertrædelse efter færdselsloven indebærer et såkaldt klip i kørekortet.


Så.. der sidder altså 3 udvalgte personer og fordeler disse 20 - 30 MKr til diverse "projekter"

Man kan på www.offerfonden.dk se noget om hvilke samfundsnyttige projekter der bliver tildelt midler ..

Citat:quote:

Empowerment
Tilskud fra Offerfonden:
558.437
kr.
Context Consulting ApS
Projektet drejer sig om udvikling af en app, der kan hjælpe unge i etniske minoritetsmiljøer, der oplever social styring ved form af psykisk og fysisk vold. App’en er baseret på tilskudsmodtagers erfaringer i forbindelse med udvikling af lignende apps (bl.a. FearFighter og NoDep), der har hjulpet mennesker med angst og depression.
Det er meningen at app’en skal kunne hjælpe de unge med at anvende forskellige metoder til konflikthåndtering og til at bryde uhensigtsmæssige mønstre. Derudover er det tiltænkt, at app’en skal
kunne bruges af fagpersoner.


Citat:quote:

Etniske minoritetskvinder og vold i nære relationer
Tilskud fra Offerfonden:
1.000.000 kr.
SFI

Det Nationale Forskningscenter for Velfærd

Forskningsprojektets formål er at undersøge, hvad der fremmer, henholdsvis hæmmer forskellige typer af voldsudsatte etniske minoritetskvinders muligheder for at forlade voldelige relationer. Det undersøges hvilken betydning kvindernes forskelligartede indlejringer i hierarkier knyttet til for eksempelvis familien, arbejdsmarkedet har. Endeligt undersøges hvordan projektets oparbejdede viden bedst anvendes til at støtte op om voldsudsatte etniske minoritetskvinders muligheder for at forladevoldelige relationer.
Projektet forestås af SFI, og der udarbejdes i tilknytning til projektet flere engelsksprogede publikationer, en rapport til praktikere samt kommunikationstiltag, der henvender sig til målgruppen.


Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#40
Får lige pludselig en dårlig smag i munden over de penge jeg har "doneret" til offerfonden.

Ja ja, en god socialist mener vel at hvis en person slår sig over tommelfingeren med en hammer under i-slåning af et søm: Ja så skal vi alle sammen gribe en hammer og gøre det samme for at være fælles om oplevelsen.

Sonny
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)