Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 08/09
Det var rart at se at denne tråd kom tilbage til det rette emne. Tillyke til jer der har haft heldet med jer.
Jeg har selv haft heldet med mig flere gange (faktis hele 6 gange, men det har også krævet mange timer...)en aften så en kammerat og jeg 8 ræve tilsammen dog uden at skyde nogen den aften grundet for lang afstand, i bevægelse og efter solnedgang, men alle på terrænnet.
Har desværre ikke haft tid siden 1/10 men skal snart afsted igen.

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
Er der ikke flere ræve tilbage? syntes ikke folk skriver så meget mere. Jeg har heller ikke selv haft en på kornet endnu, men håber snart det kommer.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by tr0lle

Er der ikke flere ræve tilbage? syntes ikke folk skriver så meget mere. Jeg har heller ikke selv haft en på kornet endnu, men håber snart det kommer.



Hej Trolle
Jooo[Big Grin] Folk venter til rævene har pels, så de kan sy sig en varm pelshue[Wink] Jeg er selv nødt til det, da jeg stadig ikke vil have ræv på menukortet herhjemme.
Mvh Walnut
Svar
Pas nu på ikke at vente for længe Walnut! [Wink]

Der er et gammelt ordsprog der siger: - Den der gemmer til natten! – gemmer til katten! [Big Grin]

mvh.
Swift
Svar
Når det ordsprog overføres til ræve er det nok nærmere dig, Swift som han gemmer til [Wink]

Jeg må virkelig tage hatten af for dig, det er sgu utroligt så mange af de røde som du nedlægger hvert år. Jeg har selv kun nedlagt en enkelt i sverige. Og så en enkelt jihad-ræv der mente den kunne gøre skade på min bil ved at løbe ud under mit fordæk [Sad] Jeg tror ikke den fik det ønskede resultat ud af situationen [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
Nå okay Walnut Smile Tak for svaret.
Jeg syntes bare at det var ved at være lang tid siden at Swift havde lagt nogle ræve herind Big Grin
Svar
Okay – Okay! [Image: Raevehoved.jpg]

Nu vil jeg jo ikke ha` skyld for at skyde alle rævene selv. [Big Grin]

[Image: Sdring19-10-08003.jpg]

Derfor lod jeg mine gæster skyde disse to ræve på vores sidste jagt. Der var endnu en ræv i samme såt, men den var så heldig at komme ud der hvor jeg stod! [V]

Mvh.
Swift
Svar
Sådan skal det gøres Smile
Tillykke med ræven Swift. Håber jeg kan tilføje en her i weekenden :-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by tr0lle

Sådan skal det gøres Smile
Tillykke med ræven Swift. ,



Er det ikke at hælde salt på såret[Big Grin]

Personligt venter jeg på en ny pipe til riflen - har faktisk misset 3[:0] i år - så come on Gammeltoft (tjae - døden skal jo have en årsag[^])

mvh
Korthår
Svar
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by tr0lle

Sådan skal det gøres Smile
Tillykke med ræven Swift. ,



Er det ikke at hælde salt på såret[Big Grin]

Personligt venter jeg på en ny pipe til riflen - har faktisk misset 3[:0] i år - så come on Gammeltoft (tjae - døden skal jo have en årsag[^])

mvh
Korthår



Bare rolig Korthår, jeg har også misset en i september [Big Grin]
Så jeg venter stadig på min rævedebut med riffel [Smile]
Svar
Selv om vejudsigten ikke lover vejr til skjorteærmer i weekenden, vil jeg alligevel røre på mig. Det bliver så med storvildt riflen, da den bette også venter på nyt afgangsrør[Wink]
Swift: Jeg er bevidst om risikoen for at stå tomhændet tilbage[:o)],
men hellere ingen ræv end en ræv uden Topdollar pels. Jeg er helt med på det fornuftige i en regulering af hvalpene, og at det også er sundt for bestanden, at der hænger en predator over de voksne røde ører.
Jeg prøver bare at kombinere flere ønsker.[Smile]Det er langt fra sikkert, at det bliver indbringende[^]
Mvh Walnut
Svar
Mangler lidt back up[^] Jeg har nu været afsted efter ræv 2 gange uden at se ræv, og det er der vel ikke noget usædvanligt i. Vi har i en behagelig afstand af 130m. fra en af vores stiger fået noget af et underjordisk bygningsværk[:0] 2 meget dybe gange på hver side af en naturlig mindre bakke. Der er, skønnet, smidt mere end en kubikmeter sand op. Fænomenet har naturligvis taget en del focus, når jeg har siddet.Jeg har siddet både morgen og aften i håb om at se ræv på vej ned eller op. Er der et par staldfiduser ud over naturligvis at blive ved med at hænge ud i omtalte stige? Måske noget omkring optimale besøgstider, vejrlig el.a. Jeg har ingen erfaring i omgang med rævegrav på anstandsjagt.
I aften havde jeg 3 forskellige rådyr for. Stående rå i fuld sol med bredsiden til på 80m. Senere et stående lam på 60m. Ligeledes i klassisk bladkuglestilling. Det sidste lam stoppede op 15m fra stigen. Alle dyr kom enkeltvis fra et moseområde, hvor jeg senere spottede en jæger med hund. Alle 3 gav de anledning til sigteøvelser[8D]
Mvh Walnut
Svar
Rævejagt med riffel kræver stor tålmodighed.

Jeg har efterhånden gjort mig den erfaring, at i månederne oktober og november er der meget lidt ræveaktivitet på mit revir. Sidste år var jeg af sted omkring 20 gange i nævnte periode uden at se en eneste ræv.

Efterhånden som vi nærmer os rolletiden, begynder der så at ske noget igen.

Jeg er blevet moppet lidt over at der i år er blevet set, - Og Skudt!! op til flere ræve, på godsets haglbøssejagter - "Hvad laver ham Rævejægeren?""Det vrimler jo med ræve her!"

Ja gu´ fanden er der da ræve! (vi har pt. skudt 10 i år) De ligger bare og fiser inde i krattet, og viser sig først ½ time efter at solen er gået ned. Men når der kommer en flok drivere med hunde, kommer de jo selvfølgelig frem i dagslyset.

Det er imidlertid noget andet når man sidder stille med sin riffel, og venter på at de skal komme frem af egen fri vilje.

Men fat mod Walnut – de kommer frem igen hen i december, når de begynder at lugte ”messing”

Jeg har erfaring for at solskinsvejr, med ingen eller svag vind lokker rævene ud fra krattet, så der bliver mulighed for riffeljagt.

mvh.
Swift
Svar
Hej Swift
Bukker og takker[Smile]
Jeg havde en forestilling i den retning. Jeg håber, at de boblende røde hormoner styrker udlængslen og dæmper opmærksomhedsniveauet ( i forhold til manden i træet[^])
Mvh Walnut
Svar
En let forsinket ræv.

[Image: DSC00397.jpg]

Skudt med 243win, norma sp 100grain.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Her er lidt at fordrive ventetiden med http://www.kanallokal.tv/webb-tv/dianass...2008-11-16

Kan nogen iøvrigt fortælle mig hvad den der dansende fjerkost dims hedder ?
Mvh.

Yeti
Svar
hej alle
havde lige en jagt historie jeg synes passede ind i tråden.
jeg er relativ ny jæger jeg har haft jagttegn i nogle år, men har først i år fået et stykke at gå på jagt på.

i onsdags havde jeg fri så jeg tog selvfølgelig på jagt. udstyret med min voere bbf 12/70 .222 rem. tog jeg ned til et engstykke som indgår i vores jagt og satte mig i camo tøj.
jeg var primært afsted for at skyde ræv, men jeg håbede også på at se et rådyr, hvis jeg var heldig.
under bukkejagten, hvor jeg var afsted mindst 20 gange(uden at skyde noget[Sad]), i sommers havde jeg set en del ræve på engen. inspireret af denne tråd samt landmanden som vi lejer jagten af´s ønske om at få skudt nogle ræve væk, havde jeg besluttet at skyde hvad der kom for først(ræv eller rådyr).
jeg satte mig i engen kort før solopgang. jeg har et bestemt sted hvor jeg altid sætter mig. der kan jeg overskue det meste af engen (30-40 hektar). temperaturen viste -4 grader i bilen inden jeg gik, da jeg kom ned på min plads frøs jeg allerede( forbandede utætte harald nyborg gummistøvler, jeg ved hvad jeg ønsker mig til jul). nå men efter 1½ time( lige før mine tæer var ved falde af) sker der noget. en ræv dukker op omkring 250-300m ude lige på kanten af vores jagt. da jeg ikke gør mig nogen illusioner om at kunne rammer på den afstand med min bbf, bliver jeg siddende og håber at den vil komme tættere på. hvis jeg skulle tættere på skulle jeg snige mig tværs over engen og den ville kunne se min silouet over engen. jeg sidder et kvarters tid og betragter ræven. den jager hen over engen uden at komme tættere på, pludselig fanger den en mus og forsvinder lige så hurtigt som den kom. øv tænkte jeg, men glædede mig over at solen var stået op og jeg havde glemt mine frosne tæer. jeg sad badet i sol og havde næsten ikke fået fordøjet indtrykket af ræven før en anden ræv dukkede op ca. 150 væk. jeg kunne se at den var optaget af at jage og ikke havde den fjerneste ide om at jeg sad og betragtede den. så jeg begyndte at snige mig hen imod den langs med det hegn jeg sad ved. ræven stoppede op og lyttede og jeg prøvede at stå helt stille. efter nogle sekunder fortsatte den jagten og jeg sneg mig tættere på. da jeg var kommet ind på omkring 100 m. vendte ræven sig om og kiggede direkte ned mod mig. jeg skyndte mig at ligge an til skud og fangede ræven i kikkerten og lagde trådkorset øverst på forbenet af den og trykkede af. kun for at se ræven springe op og begynde at løbe væk. pis tænkte jeg, men kunne så se at den trak gevaldigt på bagbenet og ikke rigtigt kunne få fart på. jeg skyndte mig at genlade og løb efter den. pludselig stopppede den og kiggede ned imod mig igen ca. 150 m. væk. jeg fandt den hurtigt i kikkerten og lagde trådkorset på rævens øre og trykkede af. ræven slog en kolbøtte og lå stille. jeg udbrød et spontant glædeshyl(jeg blev helt overrasket over mig selv).
jeg genladede og gik op til ræven men den var død da jeg kom frem.
sikke en morgen det glemmer jeg aldrig.
jeg synes ræven er rigtig flot i pelsen så jeg har pelset den og vil have den garvet. den blev skudt med norma .222 rådyr 4g. og den vejede 7,7 kg.
over and out

[Image: PICT2161.jpg]
[Image: PICT2172.jpg]

Billedplacering ændret af Kima
Svar
Tillykke!

Det lyder som om du har haft en rigtig dejlig morgen, og jeg kunne næsten mærke solens stråler da jeg læste din beretning.

Måske skulle du shoppe lidt her inden du tager afsted næste gang http://www.gamecall.se/
Mvh.

Yeti
Svar
@Herminator
velkommen og tillykke men en stor flot ræv

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Samme her..tillykke med ræven....og velkommen herinde VTF

MVH...DRALF across the big pond....Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)