Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten bør ikke flyttes
Hej Gafka.

Er helt enig i at der ikke er noget at hente rent genetisk. Råerne skal også nok blive beslået. Men netop omkring af voldsom beskydning i randområder tror jeg vil vil mindre. De små bukke er blevet klogere og har fundet deres lille revir i August. De er desværre et nemt mål når de lige er blevet smidt på porten af råen.

Har kendskab til en lokal "jæger" fra det nordjyske som sidste år nedlagde 9 bukke. Ikke en eneste seksender var der i mellem. Han skyder hvis der er pensel. Rundt omkring skoven jeg er med i har vi desværre også en del randjægere, som ikke tager hensyn til hvad der kommer for, så selvom vi kun skyder seksendere hjælper det ikke altid at gemme. Et af konsotiemedlemmerne overhørte sidste år en samtale til et bukketræf d. 16 maj i en jagtforening. Her pralede en af naboerne med at sammen med 2 andre at have nedlagt 4 årsbukke den første morgen på TYVE TØNDER LAND. Forige år skød de 9 bukke på samme stykke. Ja, som han sagde: I skoven er de jo så dumme at de ikke vil skyde bukkene, så må vi jo gøre det[}Smile][}Smile][}Smile]
Mit håb vil være at det vil blive sværere med den afskydningspolitik senere på året. Og vi har prøvet at kommunikere med dem men desværre forgæves. Jeg anfægter overhovedet ikke folks ret til at skyde en buk på deres jagt men alle bør kikke på hvad der er rimeligt at nedlægge på deres terræn.
Svar

Beskeder i denne tråd
Bukkejagten bør ikke flyttes - af PeterE - 26-06-2009, 11:36 AM
Bukkejagten bør ikke flyttes - af taby - 26-06-2009, 11:50 AM
Bukkejagten bør ikke flyttes - af gafka - 26-06-2009, 01:08 PM
Bukkejagten bør ikke flyttes - af taby - 26-06-2009, 01:52 PM
Bukkejagten bør ikke flyttes - af Kima - 26-06-2009, 02:31 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)