Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Findes der mon..... til et jordbærprojekt!
#2
Jeg skal hverken spille søren ryge eller andet.. Men jeg kunne forestille mig at der vil blive for varmt oppe under taget. Men det er da en god ide, og absolut et forsøg værd.

Man må kunne lave noget med en siveslange af en slags. De kan jo købes færdige og klar til brug.

Den med det firkantede rør, kan da sikkert laves, men jeg tror at jeg ville tage et orange kloakrør i rette dimension, sætte endestykker i begge ender. Det ene endestykke kan man så bore hul i, og skrue en snapkobling på til vandslangen. Indvendigt kan man så have en siveslange i fuld længde af røret. Røret kan uden problemer hænges op under taget, og for den sags skyld flyttes udenfor senere om det skulle være.

Selve røret kan du så vælge at lave huller i til planterne, eller måske lave lange render med stiksaven, bare ikke i hele rørets længde. Så kan der plantes direkte i røres som fyldes op med spagnum.

Eneste problem i denne opsætning er, hvordan man får tilført gødning, den har jeg ikke lige regnet ud. Den dovne løsning må være en af de dersens gødningspinde til hver plante, ellers kommer du bare hjem til mig efter et par lastvognfulde hestemøg[8D]

Måske det er en helt åndsvag ide, men det var hvad der faldt mig ind ved første indskydelse.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Beskeder i denne tråd
Findes der mon..... til et jordbærprojekt! - af Vilsgaard - 25-03-2010, 09:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)