Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fastgørelse af våbenskab
#1
Hej eksperter! [Smile]

Jeg har læst artiklen i det nye nr. af jagt, vildt og våben. Jeg bor i lejet hus og må derfor ikke fastbolte noget i gulvet. Mit våbenskab står op ad en cementmur, men der er kun to huller i bagsiden af våbenskabet, derfor er det kun sat fast med store skruer i disse huller.

Men jeg har forstået at der skal ske fastgørelse med min. 4 bolte med min. 10 mm i diameter og som er min 100 mm lange. Så jeg kan konkludere at mit skab ikke står 100% lovligt lige nu, hvilket selvfølgelig gør mig nervøs, så det vil jeg gerne rette op på.

Mine spørgsmål er derfor:
1) Må jeg lave to ekstra huller i våbenskabets bagside således at det bliver fastgjort med 4 i stedet for 2, eller vil det gå udover godkendelsen som SKAFOR blå - at jeg ændrer på skabet?

2) Hvad kræves der af de bolte man bruger til det, har I evt. nogle links eller eksempler - eller er store skruer nok?

3) Våbenskabet står op ad muren, hvor der er en ca. 5 cm. højtræliste for neden, dvs. skabet står ikke helt tæt inde mod væggen, dvs. en tyv kan få et brækjern ind omkring det? Er det lovligt eller skal det stå 100% lige op ad muren? Hvis ja skal jeg jo have lov til at fjerne trælisten hvor skabet skal stå.

På forhånd mange tak for hjælpen!
Svar


Beskeder i denne tråd
Fastgørelse af våbenskab - af Andrik - 15-08-2009, 03:57 PM
Fastgørelse af våbenskab - af Høgh - 15-08-2009, 07:07 PM
Fastgørelse af våbenskab - af Kjeldsen - 15-08-2009, 10:01 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)