Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boxlås vs sidelås
#7
Ambassador er en betegnelse som den skandinaviske general agent for AyA fandt på (Julius Guldmann i Korsør) og det samme gælder forøvrigt for goldpoint og sherwood (og shooting star, hunters gun etc etc)

AyA's egne betegnelser er:
Ambassador : AyA model no. 2
Sherwood: AyA XXV SL (står for 25" løb og sidelock)
Goldpoint: AyA XXV BL (står for - ja tænk engang 25" løb og Box lock)

Ambassador/No 2 har ingen box lock "søster" omend model 4 (som aldrig er importeret til DK)kommer tæt på - den er dog nærmere i klasse med Model No 1- som er topmodellen (kaldet Super AyA i Guldmanns katalog).
Model 53 er en sidelås model med 28" løb , kraftigere bygget - den er designet som en "live pigeon gun" dvs lidt tungere og bygget til at skyde mange skud efter levende duer(forgængeren til lerdueskydning!)
Den ligger i lidt højere klasse en model no 2, og lige under model no 1- og er værd at slå kløerne i hvis man kommer over den!

Jeg har en Ambassador (model no 2) med 26" løbslængde - så forskellen på den konto til en Sherwood/goldpoint med 25" løb er minimal. Dog fås Ambassador også med 27" løb . og hvis det er den model du ser på ville jeg vælge den. Medmindre du er meget lille af bygning så giver de meget korte løb ikke nogen fordele - jeg ville gerne have haft et par cm mere på min ambassador.

Derudover ville jeg altid vælge en sidelås AYA fremfor en box lås - og udelukkende af æstetiske årsager...

good luck
Claus
Svar


Beskeder i denne tråd
Boxlås vs sidelås - af nyland - 09-07-2011, 11:05 PM
Boxlås vs sidelås - af hjemmeladeren - 09-07-2011, 11:20 PM
Boxlås vs sidelås - af nyland - 09-07-2011, 11:50 PM
Boxlås vs sidelås - af LasseScout - 10-07-2011, 12:34 AM
Boxlås vs sidelås - af Doktor - 10-07-2011, 04:17 PM
Boxlås vs sidelås - af hjemmeladeren - 10-07-2011, 07:31 PM
Boxlås vs sidelås - af CPS - 12-07-2011, 05:44 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)