Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muligt indkøb af zeiss,swarovski el. SB
#14
Der er ihvertfald en enkelt ting du bør være opmærksom på, når du vil have et ballistisk sigtemiddel: Du bør ubetinget få kliktårn og sigtemiddel i samme " enheder".

Jeg har f.eks. et sigtemiddel med 10 cm mellem prikkerne på 100 m afstand, og kliktårnet klikker 1 cm på samme afstand. Så hvis jeg kan se, at træfningen sidder midt mellem centrum og første prik, skal der korrigeres 5 klik. Det er nemt. Helt præcist er sigtet med 1 milliradian afstand mellem prikkerne, og tårnet klikker 0,1 milliradian.

Der findes kikkerter som klikker i f.eks. 1/4 MOA (bueminut), og her er det besværligt at regne om mellem millirad og MOA hele tiden, så til sådan en model er det bedre at få et sigte som også har prikkernes afstand i MOA.

P.S. mit sigte sidder i 2. billedplan, så den ene millirad passer kun ved 12 x forstørrelse. Ved 24 X er vinklen 0,5 millirad eller 5 cm på 100 m. Det er ikke noget stort problem.

Hvis du køber med sigtet i 1. billedplan kan du komme ud for, at trådene bliver meget tynde ved lav forstørrelse.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Muligt indkøb af zeiss,swarovski el. SB - af 6mm - 05-08-2011, 02:16 AM
Muligt indkøb af zeiss,swarovski el. SB - af 6mm - 05-08-2011, 02:17 PM
Muligt indkøb af zeiss,swarovski el. SB - af LasseScout - 05-08-2011, 03:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)