Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canada i kano
#4
Jeg kan kun tilslutte mig Hogmeisters forslag om Algonquin.

Tog selv en (gå)tur ind i parken fra Vest til Øst. Flere simple campsites og muligheder for at leje kano.

Det var især specielt at ligge i teltet og vågne til ulvehyl eller vaskebjørn (mit gæt) der pløjer igennem apsis af teltet.

Dengang i 1991 stødte jeg ind i en ældre (ex)dansker, hr Sorensen, lidt udenfor byen Whitney, der havde Bear Trail Inn, tror jeg den hed. Det var et fint sted at afslutte gåturen igennem parken med lidt luksus.

Jeg har haft et møde med naturpolitiet efter at have fanget for små krabber ved Sooke på Vancouver Island. Disse krabber var monsterstore, men jeg var ved at komme alvorligt i knibe, da jeg ikke kendte mindstekravet til størrelse, men slap med en bøde. So it goes without saying at alle tilladelser skal være på plads og reglementer skal kendes til fingerspidserne, men det har jeg på fornemmelsen at du kender til [Wink]

Lidt vildere er det jo vestpå med Rocky Mountains og parkerne derovre, Jeg har tog en tur op til foden af Mt Robson. Absolut helt fantastisk. Men floderne i de højder så mere ud til at være til white water rafting end kano[Smile]

Der er også mere eksotiske reglementer i indianerreservater hvor man dengang ikke måtte plukke bær, samle svampe eller tage skaldyr ved stranden fx i reservatet ved West Coast Trail på Vancouver Island.

Jagtregulativer/muligheder kender jeg ikke til. Men dette sted er måske et sted at starte - hvis det bliver Algonquin
http://www.mnr.gov.on.ca/en/Business/FW/2ColumnSubPage/261219.html

Men hvor øde skal det være? skal du helt nordpå og væk fra civilisationen med chartered vandflyver? eller hvordan ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Beskeder i denne tråd
Canada i kano - af Lani - 20-02-2012, 03:25 PM
Canada i kano - af hogmeister - 20-02-2012, 04:41 PM
Canada i kano - af Høgh - 20-02-2012, 06:20 PM
Canada i kano - af pete1234 - 20-02-2012, 06:26 PM
Canada i kano - af hogmeister - 20-02-2012, 08:43 PM
Canada i kano - af Lani - 21-02-2012, 06:24 PM
Canada i kano - af hogmeister - 21-02-2012, 06:50 PM
Canada i kano - af Molle - 21-02-2012, 06:57 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)