Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97
#1
Her lige en lille historie som jeg bliver nød til at dele med alle herinde (så der ikke er flere der laver samme fejl som jeg[:o)][:o)])….

Jeg er den lykkelige [:p][:p] ejer af en S&L DL97 som er købt for lidt over 2 år siden i Hunters House..

Af rent overskuelige grunde deler jeg lige historien op i 2..

På en skydning (på veloverstået riffelinstruktørkursus) skulle jeg afgive 6 skud.
Jeg lader og ved afgivelse at 1. skud klikker den.. Som jeg har lært, sikrer jeg riflen (i midterste position så den kan aflades sikret) og venter et øjeblik. Intet sker så jeg trækker bundstykket tilbage, blot for at konstatere at der ikke var en patron i kammeret.. Så den havde nok ikke lige husket at snuppe en i magasinet.. Fører bundstykket frem igen (og er obs på at den denne gang få føde med fra magasinet), afsikrer og trykker, men intet sker…
Ingen klikker, ingen bang, intet[Sad][Sad]…. Det føles som om den stadig er sikret…. Jeg sikrer igen (igen til midterposition) og genlader. Forsøger igen men det samme sker.. Her begynder jeg at svede i stænger da skydningen jo skal ”beståes” og er på tid… Men da jeg ikke kan få den til at sige bang, beslutter jeg mig for at afbryde min skydning[Sad!][Sad!]….
Mens de andre skytter markerer, kigger jeg og et par instruktører på den (vi skilte sågar bundstykket) men kan ingen fejl finde.. Vi kan slet ikke få den til at sige klik.. Men pludselig får vi gang i den igen (hvorfor ved vi ikke) og jeg gennemfører skydningen uden problemer[Smile]..

Jeg beslutter mig for at køre den til våbensmeden, da jeg ikke vil opleve dette når jeg sidder med noget god mad i kikkerten ude på jagten…

Riflen bliver afleveret til våbensmedens ”1.assistent” (da han selv lige er på kreilerjagt) og heldigvis får han den til at lave samme nummer[B)]..

Jeg kører så igår ud til ham for at høre om han har fået kigget på en, nu da han er kommet hjem.. Her bliver jeg så mødt med beskeden ”er det den riffel med de smadrede baser”??? Og det kan jeg jo svare klart nej til[^]..

Her kommer vi så ind på historiens pkt. 2

Efter lidt roden frem og tilbage må vi jo konstatere at det alligevel er mig ”med de smadrede baser” [Sad!][Sad!][Sad!] da han skulle have kikkerten af var baserne fejlmonteret… Funktionen ”slide and lock” er i hvertilfælde ikke blevet brugt ved monteringen.. De var ”søndermast” på og ”sønderspændt” så de var færdige….. Og i min verden er det jo lidt svært at komme over 2 år efter og brokke sig over en fejlmontering, men mine penge bliver ikke lagt i Hunters House igen… Så det var bare at betale ved kasse 1…

Men tilbage til pkt. 1

Christian (som våbensmeden hedder) fortæller at han ellers ingen fejl har kunne finde…
Til gengæld mener han at det er ”fejl 40” (læsConfusedkyttefejl)[:o)][:o)] Hvilket jeg selvfølge ikke kan tro…
Og her kommer den erfaring jeg gerne vil dele ud til andre S&L DL97 ejere…
Han fortæller at en DL97 (for det er blevet fjernet fra den nye model Victory):
HVIS DER TAGES LADEGREB MED SIKRINGEN I ”MIDTERPOSITION” ”SPÆNDES” SLAGSTIFTEN IKKE…..
Det har jeg fandenme aldrig hørt om……

Men konklusionen må være:
Lad ikke Hunters House’s bøssemager røre jeres våben….
Læs brugermanualen på jeres våben grundigt…. At så S&L kun har en på engelsk som jeg ikke har fået tygget mig igennem er så nogen man jo må leve med, hvis man vil have sådan et dejligt våben…
Og husk at læse på sådan et fantastisk fora som dette så I måske kan spare jer for at lave de fejl som jeg lige har gjort…..

Men sådan en som jeg får så denne erfaring ved at betale….
Pris:
Renset, efterset og smurt kr. 480,-
Kikkert ommonteret kr. 380,-
Nye montager kr. 1698,-
Levere (fingerskruger til kikkert) kr. 598,-
I alt kr. 3156,-

Bo Hansen

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Beskeder i denne tråd
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af farT4 - 23-09-2010, 12:09 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af farT4 - 23-09-2010, 12:58 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af yeti - 23-09-2010, 01:59 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af M@X 2.0 - 23-09-2010, 02:34 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af rkn - 24-09-2010, 08:01 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af farT4 - 24-09-2010, 09:42 PM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af KSB - 25-09-2010, 09:28 AM
Uddeling af erfaring.. Med S&L DL97 - af yeti - 25-09-2010, 02:14 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)