Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor vi ikke får Morten Korch landbruget tilbag
#6
For få år siden overtog en større landmand nabogården (110 hektar) til hvor jeg bor. Den nye ejer bor ca. 5 km herfra og er kendt for at være særdeles hårdhændet overfor naturen. Det varende selvfølgelig heller ikke længe inden grøfter blev rørlagt og de fleste hegn fældet. Sidste år blev så det skovstykke som vi kalder "den lille skov" fældet og dyrket op. Skoven var en "vinkelskov" og forbandt "den store skov" således skovene tilsammen dannede et U - ærgerligt for naturen og os der har jagten og BOR I OMRÅDET. Tilbage er der bla. et stykke som vi kalder "firkanten". Stykket er på ca. 1 hektar - 100 x 100 meter, hovedsagelig nåletræer i forskellige størrelser, lidt lysninger, lidt eg og krat og omkranset af et 3-rækket løvhegn (plantet med tilskud) Stykket ligger centralt i området og kan ses fra min. 6 forskellige huse/ejendomme - flere af ejendommene har faktisk bygget/ombygget således de har en god udsigt til "firkanten" - der kan ses råvildt ved "firkanten" HVER dag. Nu skal den tilsyneladende også opdyrkes - der har ihverfald været entrepenører ude at se på stykket

Der går en grøft kaldet "magebækken" i gennem hele området - vil tro der er ca. 4oo meter (x 2 sider) der bliver dyrket HELT ind til "vandspejlet" - grøften er omfattet af dyrkningsfri zone (kort ER udsendt af kommunen)

Såfremt "firkanten" opdyrkes, tror jeg der er nogen der får en "henvisning"

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvorfor vi ikke får Morten Korch landbruget tilbag - af CP - 18-03-2012, 09:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)