Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor vi ikke får Morten Korch landbruget tilbag
#15
@OKJ. De vil faktisk gerne have at man bruger deres støttemuligheder.
Fordi.
1. Støttemulighederne er indviklede og derfor kræver det en konsulents indblanding, du betaler konsulentens løn for at få et mindre tilskud.
2. De kan påvise en masse papirer som mangler at blive forarbejdet og derfor skal de søge om yderligere bevillinger og ansætte flere papirflyttere.

@Pantherra. Ja det er problematikken i en nøddeskal. Og selv et midlertidigt kort kan blive ophøjet til lov hvis man ikke gør indsigelser imod dette. Det er detaljestyring når det er værst.

Senest har jeg søgt om autorisation til dyretransport under 8 timer. Det kræver et AMU kursus på 4 dage. Et kompetancebevis. Derudover så er der brugerbetaling på autorisationen på 2719 kroner. Behandlingstiden er 1 måned. Mængden af arbejde består i at tænde computeren, taste min erhvervskode, koden for kompetancebeviset, kurset for AMUkurset, bilens godkendelse. Trykke opdater. Trykke print. Underskrive papiret. Sætte et stempel. Putte papiret i konvolut og aflevere dette i udbakken til poststempling og omdeling ved PostDanmark.
I den måned ligger ens virksomhed stort set ned. Det groteske er at jeg mailede til FVST første gang 22.2.2012 og har fået en automatisk svarkode. Hverken min mail eller den automaiske svarkode eksisterer i deres system. Imens må jeg starte en ny venteperiode på en måned for at behandle mine dokumenter. Åh ja fra kl 8 mandag morgen og frem til fredag kl 13 svarer telefonen hele tiden"Vi har meget travlt, der er ingen ledige medarbejdere. Men på FVST hjemmeside kan du søge efter svar på dine spørgsmål." Klagemuligheder eksisterer ikke, før ens papirer er behandlet og så kan man kun klage over eventuelle afgørelser ikke længden af sagsbehandlingstiden.

Vi mangler regelforenklinger, helt klart. Min virksomhed bliver hverken mere eller mindre produktiv i ventetiden. Brugerbetalingen blev indført for at få ventetiden ned, det er ikke sket. Tvært imod så flyttede kompetancen fra kontoret i Ringsted til FVST samtidig med brugerbetalingen blev indført. Der er sikkert en departementschef der er resultatlønnet...
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvorfor vi ikke får Morten Korch landbruget tilbag - af lollænder - 21-03-2012, 11:44 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)