Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Selv den bedste riffel kan sige klik
#7
Det første skud går jo fint nok afsted (rammer også meget fint), det er efter repetering klikkern kommer.
De fleste jægere rykker godt til i ladegrebet når de repeterer under en jagtsituation, man ser desværre ikke hvordan det foregår her.

Hvis det er fordi riflen ikke er ordenligt lukket, undres jeg lidt fordi:

Man ser på filmen at hans patron, har fået et slag i fænghætten, det ser bare ikke særligt dybt ud.

Jeg er ikke ekspert i det fabrikat riflen har men, burde der ikke være en eller anden sikkerhed for at slagstiften slet ikke slår frem, hvis låsen ikke er ordentligt lukket.
Jeg vil ikke forestille mig hvad der sker hvis et skud går af i den type riffel uden bundstykket er ordentligt lukket og fastholdt i låst position.
Der kunne vel ske det at låsen bliver skudt bagud, lige ind i ansigtet på skytten, eller hvad forhindre dette i at ske når uheldet er ude?

Sonny

PS. Jeg har intet imod den type rifler, og hvis jeg stod og manglede en riffel ville jeg ikke umiddelbart fravælge fabrikatet, på trods af meget kritik her på forum. Denne film har dog givet mig lidt at tænke over, med hensyn til låsesytemet, for hvad sker der egentlig.
Svar


Beskeder i denne tråd
Selv den bedste riffel kan sige klik - af bobo - 27-06-2012, 07:31 PM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af bobo - 28-06-2012, 06:51 PM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af yeti - 28-06-2012, 07:50 PM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af M@X 2.0 - 29-06-2012, 12:39 AM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af bobo - 29-06-2012, 08:21 PM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af bobo - 29-06-2012, 09:19 PM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af bobo - 30-06-2012, 02:51 AM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af falcon - 30-06-2012, 09:48 AM
Selv den bedste riffel kan sige klik - af n a - 30-06-2012, 06:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)