Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Guide: Import af riffel fra Tyskland
#5
OT: Beklager at jeg indledningsvis postede det falske sted.

Frau Schrum fik en kontooverførsel, da jeg bestilte våbnet. Om man kan betale med kort nu, ved jeg ikke. Det var ikke relevant for mig i forbindelse med købet. Jeg er overbevist om, at jeg kunne betale med Visa/Dankort eller Mastercard i butikken, da der var terminaler.

Jeg har endnu ikke været på våbenkontoret, eftersom jeg kom hjem på en weekendag. Dog er importtilladelsen udfyldt og indsendt til dem. På min importtilladelse står der, at man skal kontakte udstedende myndighed efter indførsel. Om det dækker personligt fremmøde, er åbent for fortolkning. Selvfølgelig kan man vælge den idiotsikre metode og bare gøre det (som jeg gjorde hos Bundespolizei ved grænsen), men det står ikke specifikt, at politiet skal lave fysisk kontrol af det indførte våben. I hvert fald ikke på mit papir. Jeg forespørger lige hos dem, om det er nødvendigt med personligt fremmøde. Det er en af de små irriterende ting der opstår, når mange forskellige pastorater skal forkynde bibelen ud fra deres eget verdensbillede :-)

Fysisk kontrol... det virker som absurd anvendelse af begrænsede ressourcer, for så skulle man vel også stille med sit lokalt indkøbte våben, når man skulle have lavet europæiske våbenpas. Politiet skal heller ikke se riflen, når man køber den inden for landets grænser - ej heller når det importerede våben skal indskrives i våbenpasset.
Svar


Beskeder i denne tråd
Guide: Import af riffel fra Tyskland - af M@X 2.0 - 14-07-2013, 03:20 PM
Guide: Import af riffel fra Tyskland - af CP - 14-07-2013, 03:59 PM
Guide: Import af riffel fra Tyskland - af STROM - 14-07-2013, 04:06 PM
Guide: Import af riffel fra Tyskland - af BlackJack - 14-07-2013, 07:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)