Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtrelateret skud +400 meter
#8
Jamen ---

Jeg er skam ikke bleg for at viderebringe mine "forbiere" også ...

Jeg har skudt på måske 8 - 10 stykker vildt på afstande over 400 m ... i alt..

Jeg har et par helt sikre forbiere på Thar i Nz, samt en mulig anskydninge, der ikke kunne verificeres, da dyret ganske enkelt aldrig blev fundet, hvilket ikke er unormalt dernede...[B)]

Jeg har helt sikkert anskudt en ræv herhjemme, på over 400 m [B)]
Vi er ikke helt sikre men der blev fundet en død ræv noget senere, i samme område. Den var desværre gået så meget i opløsning at jeg vi ikke kunne sige med sikkerhed om den var dræbt af skud, og resterne blev trukket frem af noget kratværk af en hund, så vi ved ikke om den lå i sårleje.

Jeg har en del forbiere til krager... de er meget små mål på den afstand..[:I] Jeg kan kun huske et enkelt skud hvor krage tog på vingerne, helt klart ramt, men ikke ordentligt... Den slags sker på hver eneste hagljagt...

En helt klar fordel ved de meget lange skud til små-vildt er at der ofte synes at være tale om "hit or miss" altså enten rammer man, og dyret er dødeligt ramt, eller også skyder man helt forbi.. Det er naturligvis noget vås rent statistisk, der må være et antal "halvdårlige træf" ...[xx(] jeg synes bare ikke jeg har oplevet dem på ræv og krager.

Jeg vil tro at min skudstatistik ligger under 2 skud pr. stk nedlagt på over 400 m.

Den helt store fordel ved de lange skud er at man har tid og ro til at afgive et godt skud. Oftests er vildtet komplet ligeglad med at man er der, eller også har de ingen anelse om det.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Jagtrelateret skud +400 meter - af Rolin - 23-12-2013, 01:37 AM
Jagtrelateret skud +400 meter - af Lani - 23-12-2013, 01:47 AM
Jagtrelateret skud +400 meter - af AB - 23-12-2013, 02:42 AM
Jagtrelateret skud +400 meter - af dravis - 23-12-2013, 05:01 AM
Jagtrelateret skud +400 meter - af LasseScout - 23-12-2013, 12:37 PM
Jagtrelateret skud +400 meter - af bigfoot - 23-12-2013, 12:50 PM
Jagtrelateret skud +400 meter - af BC - 23-12-2013, 01:52 PM
Jagtrelateret skud +400 meter - af dravis - 27-12-2013, 01:23 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)