Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad med vores egne.
#9
På visse punkter har "hogmeister" desværre ret, blandt andet den med hvor mange af vælgerne der enten er færdige med at arbejde, kun arbejdede i kort tid, eller aldig kom ind på arbejdsmarkedet.

De forsøger i mange tilfælde kun delvist sig selv, i form af pensions-opsparinger og penge lagt til side i fast ejendom, fra deres argejdsliv, men der er nok alt for mange der reelt har en "negativ" balance i mellem hvor meget de har arbejdet og sparet op (enten samfundsmæssigt via skatter og afgifter, eller ved egen opsparing) og hvor mange penge de kommer til at koste samfundet (og dermed de mennesker der arbejder meget og længe)

Når de er med som vælgere i et demokrati som i DK, så får vi en regeringsmagt der er låst fast af DERES krav til samfundet, og deres meninger om hvor "hyggeligt" og "trygt" det er NØDVENDIGT at bygge samfundet op [xx(] Med det resultat at samfundet stagnerer ... Det er jo "utrygt" at tage chanser og satse på noget eller at tvinge nogen til at "komme videre" i deres liv.

Jeg kender desværre til ALT for mange tilfælde af mennesker (etniske danskere....) der bliver rimeligt "forsørget" af samfundet, via førtidspensioner o.s.v. men som alligevel arbejder sort, fusker og tjener penge ved side af.. Går man dem på klingen, får man meget ofte svadaen med: "jaaaamen, jeg har jo aaaarbejdet og betalt skat i så og så mange år, og så blev jeg jo syg (læs: åd og drak for meget!!!) så nu får jeg jo bare det jeg har RET til ....[xx(][V]

Jeg kender også til en del mennesker der har alt for opblæste ideer omkring deres eget værd som arbejdskraft. Bare fordi det i deres ungdom lykkedes dem at hutle sig gennem et studie eller en eller anden uddannelse, så mener de sig i deres gode ret til at afvise ethvert andet og "lavere" job ... og så er det pludseligt "samfundets skyld" at der ikke er arbejde til en magister i "oldengelsk filologi"
[V]

M.h.t dem der ikke vil hjælpes (f.eks. nogle af de "hjemløse") så havde jeg lige en spøjs oplevelse forleden dag...
På vej ud til min mekaniker observerer jeg en lidt "forhutlet" person der med en del møje skubber afsted med en "lad-knallert" med en del "skrammel" på ladet...
på vejen tilbage ser jeg ham igen, en del længer fremme ad landevejen, så jeg tænker jo ... han er nok løbet tør for benzin..
Jeg standser et stykke foran ham på vejen, hopper ud og spørger om han er kørt tør? Jeg får et uforståeligt vredt svar, manden standser op bag min bil og begynder at skælde mig ud for at holde i vejen for ham ....[:0] Jeg spørger igen om han mangler benzin, og så svarer han.. Nej, men flyt nu din bil, så jeg kan komme videre!! Jeg spørger så .. hvad-øhhh kan din knallert ikke køre? Men fyren svarer ikke og begynder at trække udenom min bil, ud midt på landevejen... Jeg opgiver mit tiltag til hjælpsomhed, sætter mig ind og kører hjem...
[?][?][?][B)][:0]
Så .. jo... der er nogen der bare ikke VIL have hjælp ... [:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvad med vores egne. - af Rolin - 10-12-2014, 11:08 PM
Hvad med vores egne. - af M@X 2.0 - 10-12-2014, 11:19 PM
Hvad med vores egne. - af Rolin - 10-12-2014, 11:29 PM
Hvad med vores egne. - af Schönauer - 10-12-2014, 11:32 PM
Hvad med vores egne. - af Kaffegrums - 11-12-2014, 12:27 AM
Hvad med vores egne. - af STROM - 11-12-2014, 12:40 AM
Hvad med vores egne. - af Marion Morrison - 11-12-2014, 01:14 AM
Hvad med vores egne. - af hogmeister - 11-12-2014, 04:31 AM
Hvad med vores egne. - af dravis - 11-12-2014, 03:56 PM
Hvad med vores egne. - af 50GIJESS - 12-12-2014, 04:14 AM
Hvad med vores egne. - af GT - 12-12-2014, 10:20 AM
Hvad med vores egne. - af dravis - 12-12-2014, 04:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)