Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Betinget straf for at skyde bjørn
#1
Dømt til betinget fengsel for å ha skutt bjørn

Trondheim (NTB):
Thor Leirfald er dømt til 60 dagers betinget fengsel mens Peder Lundemo er dømt til 45 dagers betinget fengsel for å ha skutt en fredet bjørn i juli 2003.

I tillegg må de to jegerne betale 10.000 kroner, går det fram av dommen som ble avsagt i Frostating lagmannsrett fredag ettermiddag.

- Jeg er veldig skuffet over dommen. Jeg regnet med at det var 50/50-sjanse for å bli dømt eller frifunnet, men jeg kan ikke skjønne at vi oppførte oss uaktsomt, sier Tore Leirfald til adressa.no.

Dommene er i samsvar med aktors påstand. Aktor ba imidlertid om inndraging av våpnene som de to brukte, og dessuten tre års jaktforbud for de to skytterne. Men ifølge dommen får både Leirfald og Lundemo fortsette med jakt. Deres forsvarere mente at inndragelse av jaktrettigheter ville oppleves som en større straff enn fengsel.

Forsvarerne krevde full frifinnelse for sine klienter. De viste i sine prosedyrer til at de to mennene følte seg truet av bjørnen, kjent som Arvassli-binna, som kom byksende mot dem på ei myr i Lierne natt til 10. juli 2003.

Lundemo ble landskjent da han overlevde et basketak med den skadeskutte binna i Gunnarfjellet i Lierne i Nord-Trøndelag. Kampen endte med at begge havnet i Trondheim - jegeren skadd på St. Olavs hospital og bjørnen død på Veterinærinstituttet. (©NTB)

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Beskeder i denne tråd
Betinget straf for at skyde bjørn - af Kima - 01-02-2006, 11:05 AM
Betinget straf for at skyde bjørn - af ULG - 01-02-2006, 11:30 AM
Betinget straf for at skyde bjørn - af Kima - 01-02-2006, 12:09 PM
Betinget straf for at skyde bjørn - af Høgh - 01-02-2006, 01:01 PM
Betinget straf for at skyde bjørn - af Kima - 01-02-2006, 01:19 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)