Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Når fænghætte isætning kikser..
#3
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej "Ran"

Hvis den kan gå i riflen så brug den til at forskrække fuglene i haven med!!!!

Hvis den IKKE kan gå i riflen: (det her er helt på eget ansvar!!!!)

Du kan roligt (Lige nemlig: MEGET roligt[}Smile]) prikke fænghætten ud med din normale sizerdie..

Hvis du vil være ekstra sikker kan du lige dryppe lidt våbenolie eller WD40 ned i hylstret og så lade det stå lidt, hvis du så skubber forsigtigt, er det ikke noget problem at prikke den ud på den måde.
(Primere reagerer på et hårdt slag eller ekstremt tryk, så et langsomt tryk vil ikke tænde den)

Tilsætningen af våbenolie/wd40 "demonterer" IKKE primeren for bestandigt, når den tørrer ud igen virker den igen[}Smile]

Husk briller (og evt. handsker) for en sikkerheds skyld.

Hvis primeren springer vil den skyde nedad gennem din ladepresse, og det kan godt ødelægge den plastslange og den "beholder" der samler de brugte primere op....For ikke at tale om at alle de brugte primere i "flasken" bliver spredt over hele lokalet[xx(]
(Sådan kan det gå hvis man laver en BRØLER og får et hylster med en "live" gænghætte i sizeren og bare banker løs[V])

I den progressive ladepresse har jeg forholdsvis tit gænghætter der sidder med bagsiden udad.... dem har jeg altid bare presset ud igen i sizerdien. De skal IKKE i riflen!! (regn selv ud hvorfor!)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



Jeg mener godt den kan gå i riflen...den har jo været igennem sizeren inden fænghætten kom i [Smile] Hvor meget "knalder" det - og ser det godt ud i mørke? (Vil vente til det bliver mørk for at se hvordan det ser ud..[8D]

I øvrigt irriterer det mig, når sådan noget med fænghætten sker. Jeg bruger tid på at rense fænghættelommen inden isætning med en rcbs "stålbørste" til formålet, så egentlig burde den gå forholdsvist nemt på plads....men alligevel hænder det - trods alle anstrengelser[xx(]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Når fænghætte isætning kikser.. - af ran - 28-02-2005, 04:20 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af dravis - 28-02-2005, 04:52 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af ran - 28-02-2005, 09:18 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af TRG-S - 28-02-2005, 09:34 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af ran - 28-02-2005, 10:25 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af JCK - 28-02-2005, 10:34 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af ran - 28-02-2005, 10:40 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af M@X 2.0 - 28-02-2005, 10:46 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af ran - 28-02-2005, 11:00 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af M@X 2.0 - 28-02-2005, 11:22 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af JCK - 01-03-2005, 12:15 AM
Når fænghætte isætning kikser.. - af Rex - 01-03-2005, 12:59 AM
Når fænghætte isætning kikser.. - af JCK - 01-03-2005, 01:02 AM
Når fænghætte isætning kikser.. - af Rex - 02-03-2005, 10:16 PM
Når fænghætte isætning kikser.. - af Claxel - 03-03-2005, 01:02 AM
Når fænghætte isætning kikser.. - af dravis - 03-03-2005, 05:03 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)