Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er fordelen ved en ligetrækker?
#1
Hej I raske svende!

I dennne måneds nummer af Jæger antyder vores allesammens Jens Perto at der ikke er nogen særlige fordele ved at bruge en rettrækker (som fx Blazers R93) frem for en traditionel mauser. Det stemmer i grunden rimeligt godt med mine egne anskuelser og hvad jeg har læst, men jeg har aldrig prøvet den selv.
Imidlertid må der må være nogen i dette forum der har og som kan forklare mig, og evt. andre, hvori fordelene ligger.
Som Perto nævner er det sjældent nødvendigt med mere end et skud og ønsker man sig hurtigere ildafgivelse er en halvautomat alligevel meget hurtigere.
Fra 1. verdenskrig er der talrige beretninger om hvordan canadiske soldater vendte deres ligetrækkende rifler i .280 op og trådte bundstykket ned med foden når det bandt i låsen.
Allerede US Navy havde en kort overgang en ligetrækker af Lees design som var en fiasko og han var ellers manden bag et af de afgjort mest succesrige designs i bolt actions der på mange felter var en mauser overlegen.

Min almindelige nysgerrighed byder mig så at spørge: Hvad er så fordelene ved en Blazer? Umiddelbart kan jeg ikke se andet end en højere pris og et tvivlsomr ry, men den sælger alligevel godt. Tak for evt. indput!

Venlig hilsen Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar


Beskeder i denne tråd
Hvad er fordelen ved en ligetrækker? - af Umimmak Torulleq - 03-09-2004, 05:42 AM
Hvad er fordelen ved en ligetrækker? - af dravis - 03-09-2004, 01:13 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)