Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sølv til dansk trofæjæger
Hr Zobel har fået skyld for meget, men han skal i hvert fald ikke have skyld for at skyde bukkene for unge.
At han så har haft muligheden for at gemme dem til de er store nok, kan jeg godt være lidt misundelig på.
Jeg tror at det mere er alderen og generne der giver store bukke end det er kraftfoder.
Der var engang en lokal jæger der havde et meget kritisk brev i "Jæger" angående opfodring af top ti bukke i Zobel's hegn, der forøvrigt var åbent fordi der går offentlige veje igennem. Læserbrevet var holdt i meget kritiske toner omkring moralen osv.

Skribenten modtog et brev fra Zobel, som inviterede ham til at komme til Tåsinge og sammen med skytten at køre rundt og se og høre hvordan de udvalgte de bukke der så lovende ud og "gemte" dem til de toppede.
Typisk 6-8 år. Kraftfoderet bestod kun af at der var opsat sliksten og råvildtet går kun til sliksten hvis de mangler mineraler - ellers får de hvad de skal have igennem planterne.
Det er der vel ikke noget galt i, andet end at man udsætter sig selv for misundelse.

Og jo, jeg er da misundelig. Hvis jeg på min jagt kun får mulighed for at skyde 1 års bukke fordi naboen ikke kan vente til de bliver ældre, så skyder jeg lige så gerne et smaldyr om efteråret. Det kan være lige så spændende og derfor har jeg ikke skudt en dansk buk de sidste 6-7 år.
I øvrigt har jeg det ligesom Dravis. Jeg hænger ikke ret mange af mine trofæer op. En enkelt gemse og en urkok er det blevet til.
Resten ligger og venter på den rigtige dag.

Jow, jeg er misundelig.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar

Beskeder i denne tråd
Sølv til dansk trofæjæger - af Kima - 12-01-2006, 09:35 AM
Sølv til dansk trofæjæger - af Swift - 12-01-2006, 10:20 AM
Sølv til dansk trofæjæger - af Kima - 12-01-2006, 03:39 PM
Sølv til dansk trofæjæger - af dravis - 12-01-2006, 05:52 PM
Sølv til dansk trofæjæger - af Swift - 12-01-2006, 09:39 PM
Sølv til dansk trofæjæger - af Kima - 12-01-2006, 09:49 PM
Sølv til dansk trofæjæger - af M@X 2.0 - 12-01-2006, 09:59 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)