06-12-2006, 03:01 PM
He he,
jeg tror jeg ved hvilken tråd du tænker på....[]
Iøvrigt mener jeg nu nok der er fremlagt en række overordentligt gode argumenter der burde få folk til at fatte budskabet[][][]
For at vende tilbage til emnet, så synes jeg kva egne erfaringer med begge kalibre at 300´en stort set altid er voldsommere at skyde med end selv den mest heftige 30-06 ladning.
Personligt finder jeg larmen mindst lige så generende som rekylen og når man tager alle de mig udemærket bekendte forskellige faktorer i betragtning så mener jeg overordnet at 30-06 stort set altid er den "svageste" mht oplevet rekyle.
Har selv haft følgende kanoner hvoraf erfaringen stammer:
S&L DL 100 3006
Hva 1600 3006
Tikka 690 3006
Tikka 695 300 win mag
Sako 75 300 win mag
Tikka "Hedensted Special" 300 Win mag
/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
jeg tror jeg ved hvilken tråd du tænker på....[]
Iøvrigt mener jeg nu nok der er fremlagt en række overordentligt gode argumenter der burde få folk til at fatte budskabet[][][]
For at vende tilbage til emnet, så synes jeg kva egne erfaringer med begge kalibre at 300´en stort set altid er voldsommere at skyde med end selv den mest heftige 30-06 ladning.
Personligt finder jeg larmen mindst lige så generende som rekylen og når man tager alle de mig udemærket bekendte forskellige faktorer i betragtning så mener jeg overordnet at 30-06 stort set altid er den "svageste" mht oplevet rekyle.
Har selv haft følgende kanoner hvoraf erfaringen stammer:
S&L DL 100 3006
Hva 1600 3006
Tikka 690 3006
Tikka 695 300 win mag
Sako 75 300 win mag
Tikka "Hedensted Special" 300 Win mag
/Gammeltoft
/GT
www.hgfirearms.dk