06-12-2006, 03:18 PM
Tilbage til tråden
Alt andet lige er en 300 WM kraftigere end en 30-06, dette kan selvfølgelig ikke diskuteres.
Men en 30-06 er ofte i en mindre samlet pakke(lås, skæfte og pibe)
derfor vil man ikke kunne sammenligne direkte alligevel.
Larmen ja OK, men når piben er kortere på 30-06 kommer larmen tættere
på. Jeg har selv ligget ved siden af en fuldskæftet kort Steyr i 30-06(Inden nogen farer i forsvar, det er en fin riffel, bare ikke til mig) den larmede lige så meget som min 300 RUM og han virkede mere besværet af skydningen.
Labrador hvis du skyder med 30-06 med 180/200 grains uden problemer, kan du roligt finde dig en 300 WM som du med egen eller venners hjælp kan blive godt skydende med.
Hvis du ikke er hjemmelader eller kende nogen vil 30-06 dog have et ikke uvæsentligt økonomisk forspring. Selv som hjemmelader er 30-06
billigere bare ikke lige så meget.
VH Søren
Nu snart med 260 REM Venter på tilladelse
Alt andet lige er en 300 WM kraftigere end en 30-06, dette kan selvfølgelig ikke diskuteres.
Men en 30-06 er ofte i en mindre samlet pakke(lås, skæfte og pibe)
derfor vil man ikke kunne sammenligne direkte alligevel.
Larmen ja OK, men når piben er kortere på 30-06 kommer larmen tættere
på. Jeg har selv ligget ved siden af en fuldskæftet kort Steyr i 30-06(Inden nogen farer i forsvar, det er en fin riffel, bare ikke til mig) den larmede lige så meget som min 300 RUM og han virkede mere besværet af skydningen.
Labrador hvis du skyder med 30-06 med 180/200 grains uden problemer, kan du roligt finde dig en 300 WM som du med egen eller venners hjælp kan blive godt skydende med.
Hvis du ikke er hjemmelader eller kende nogen vil 30-06 dog have et ikke uvæsentligt økonomisk forspring. Selv som hjemmelader er 30-06
billigere bare ikke lige så meget.
VH Søren
Nu snart med 260 REM Venter på tilladelse
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev