Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skytteelev
#3
Hej AA Nielsen.
Jeg har selv været skytteelev for 12-14 år siden.
Det er derfor muligt at meget har ændret sig(men jeg tror det ikke)
Jobbet som skytte er,på mange måder,et meget specielt job.
Lønmæssigt er det specielt: Grundlønnen var (er?) meget lav,en del af lønnen er typisk fri bil,telefon og hus.(Alt dette er naturligvis skattepligtigt)Udover disse goder var lønnen meget lav.
Fritid er der ikke meget af,man skal virkelig elske jobbet,og ikke have en tidskrævende hobby.I vinterhalvåret er arbejdstiden nogenlunde rimelig,men i sommer-halvåret er en 80 timers arbejds-uge mere regelen end undtagelse.
Der er også rigtig mange positive dele ved jobbet;Masser af jagt(trods alt),hunde-arbejde,frisk luft og et meget frit job(under ansvar)
Job-muligheder ved jeg ikke meget om mere,men nordjylland lyder ikke som hotspot for en skytte.Det er typisk på fasanterrænerne der er skytter ansat,altså østjylland,fyn og sjælland.
Alt dette er ikke skrevet for at "skræmme dig",men for at give dig et realistisk billede af virkeligheden,og for at fjerne lidt af det romantiske lys,der ofte ligger over skytte-jobbet når "almindelige" jægere snakker om "drømmejobbet"
Men mit bedste råd er da,at du skal prøve det,du kan starte med en praktikplads i et halvt eller helt år.

Hilsen Ulrik(som ikke har fortrudt at jeg stoppede som skytteelev)
Hilsen Ulrik
Svar


Beskeder i denne tråd
Skytteelev - af A_A_Nielsen - 05-09-2007, 12:22 AM
Skytteelev - af h.s.jensen - 05-09-2007, 11:03 AM
Skytteelev - af ULG - 05-09-2007, 09:10 PM
Skytteelev - af dalby - 07-09-2007, 01:20 PM
Skytteelev - af LasseScout - 07-09-2007, 03:40 PM
Skytteelev - af dalby - 09-09-2007, 05:19 PM
Skytteelev - af A_A_Nielsen - 09-09-2007, 09:36 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)