13-11-2007, 03:03 PM
Citat:quote:Min kone tog kurset for et par år siden, og så vidt jeg husker drejede det sig om 3 dage af 8 timer, med tre ugers mellemrum.
Originally posted by ran
Det er til gengæld lidt betænkeligt, at man tillader lynkurser på to dages varighed, hvor det relevante pensum skal gennemgås, for det når ikke at "synke ind" i kalkbruddet på så kort tid. Meneningen med jagttegnsundervisningen er jo, at man også skal kunne huske pensum, når man står med geværet i hånden om efteråret, og ikke kun til prøven i foråret. To dage er på ingen måde nok til at et pensum af den størrelse kan gennemgås på fornuftig vis - og da slet ikke for folk, der ikke er "ornitologer" i forvejen...
For mit eget vedkommende forløb det over 2½ måned med ugentlig undervisning af ca 3 timer, ialt ca. 12 gange.
Begge dele inklusiv våbenbetjening og afstandsbedømmelse, men eksklusiv frivillig jagtprøve.
Jeg er ikke i tvivl om at hele pensum bliver gennemgået på Per-Ole's kurser. Det skal nok passe at 3*8 er 33% mere effektivt end 12*3.
Når journalisten taler om to dage, så er det nok fordi det var det han brugte for at kunne skrive sin artikel. Men han dumpede jo også.