Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU
Nu må jeg indrømme det er helt fint med mig at frede råer i okt hvis det er på saglig videskabelig basis, men det skal så også gå den anden vej rundt, så vi kan indføre jagttid på arter der i dag ikke har jagttid hvis det kan dokumenteres at det kan gøre på en bære dygtig måde. Det ser jeg desværre DN og DOF uvillige til.

Hvilket ud fra min syns vinkel er ærgeligt. Min klare holdning er at hvis det kan bevises at jagttid i en bestemt periode skader bæredigheden af jagten så må jagten af skaffes i den periode ligegyldigt om vi har tradition for det. Hvis der kan indføres bærer dygtig jagt på en vildt art synes jeg det burde indføres! Hvis jagttiden kan flyttes og der med styrke bærerdygtigheden synes jeg vi bør gøre det.

Jeg synes generelt jagttider skal styres mest mulig af saglig forskning og mindst mulig af tradition og følser. Det mener jeg vi jægere står os bedst ved. Både når vi skal forsvare jagten overfor jagt modstandere og i forhold til hvor meget vi kan skyde. Min klare holdning er hvis vi kan styrke bestanden ved at ændre på jagttid, så kan vi jo være så heldige det kaster en større bestand af sig hvor vi så har mulighed for at skyde mere. Vi kan være heldige og få mere i fryser, jagtmodstandere ser os gøre en indsats for bæredygtig jagt og vildtet har det bedre. Kaldes det ikke win-win-win situation med et træls dansk reklame udtryk?

Jeg skal ikke udtale mig om det videnskabelige grundlag tidligere beslutninger er blevet taget på.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar

Beskeder i denne tråd
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af Christensen - 24-11-2008, 02:38 AM
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af Kima - 25-11-2008, 12:14 PM
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af Kima - 25-11-2008, 10:25 PM
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af Kima - 11-12-2008, 12:14 PM
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af ran - 11-12-2008, 05:24 PM
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU - af alan - 11-12-2008, 05:56 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 12 gæst(er)