Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krybskytteri?
#17
Uden at ville komme for meget ind på det juraen, så vil jeg give jer et lille råd angående "anholdelse" af krybskytter.

LAD VÆR. I risikere at komme ud i kæmpeproblemer, hvis i ikke har jeres bagland helt i orden.

Men bare for en orden skyld, så det er helt på sin plads.

1.Civile anholder Jfr. lov i den civile retsplejelov §755, stk 2, også kaldet paragrafen omkring civile anholdelser. Men beføjelserne starter i § 755, stk 1, hvis ordlyd er:

Politiet kan anholde en person, der med rimelig grund mistænkes for et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale, såfremt anholdelse må anses for påkrævet for at hindre yderligere strafbart forhold, for at sikre hans foreløbige tilstedeværelse eller for at hindre hans samkvem med andre.

Men så kommer for os en vigtig tilføjelse i §755, stk 2, hvis ordlyd er:

Samme beføjelser har enhver, der træffer nogen under eller i umiddelbar tilknytning til udøvelsen af et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale. Den anholdte skal snarest muligt overgives til politiet med oplysning om tidspunktet og grundlaget for anholdelsen.

Til at udføre anholdelsen bruges bruges §13 og §14 (nødværgelov og nødværgeret)

2. Politiet kan tilbageholde dig for at påvise din identitet. Og de 10 minutter er hvad domstolene vil umiddelbart til acceptere som tåleligt. (Lov nr. 444 af 9. juni 2004 om politiets virksomhed.)

3. Du behøves IKKE sætte et skilt op med fotografering, hvis det er inde på dit eget jagtområde, hvor uvedkommende ikke har umiddelbar adgang. Og du må selv om der er offentlig adgang fotografere lige så tosset du vil, hvis du mener at du med fotograferingen beviser en igangværende ulovlighed. MEN DU MÅ IKKE BEHOLDE BILLEDERNE,hvis du ikke straks anmelder forbrydelsen.

På din privat jagt må du selvfølgelig sætte alle de kameraer op du har lyst til, sålænge det er i områder hvor uvedkommende ikke har adgang.

4. Det er ligemeget om du siger han er anholdt eller ej, så skal tidpunket du fratager ham hans handlefrihed bruges som grundlag for de 24 timers tidsfrist for en dommerfremstilling. Nogle politibetjente prøver at "tricke" den anholdte ved at når de kommer frem at foretage en ny anholdelse. Men hvis den anholdtes advokat er smart, så kan han få manden frikendt. Nu er det godtnok sjældent at der er problemer med at få fremstillet en person indenfor 24 timer, så ofte er det et teoretisk spørgsmål. Men hvis den anholdte bliver rigtig gal på dig (den som har foretaget den civile anholdelse), så kan han give dig rimelig mange problemer hvis du IKKE har oplyst ham tidspunktet og grunden til anholdelsen.

5. HUSK at vi i Danmark ikke har noget som hedder ukendskab til love. Alle i Danmark har PLIGT til at sætte sig ind i alle love og forordninger som udstedes. Det vil sige at hvis du "stikker" næsen frem og bruge loven om civil anholdelse, så skal du være BOMBESKIKKER på hvad du gør. For der er ikke noget som hedder: JEG TROEDE/DET VIDSTE JEG IKKE!!!

MIT BEDSTE RÅD: Lyt til RAN's vise ord: " Ja - nu er jeg normalt ikke bange for noget - lige bortset fra edderkopper...har da lavet en del grænseoverskridende ting gennem livet.
Og "stå sig" i forhold til en krybskytte er jo i og for sig ikke problemet med 120 gode kg og kamptræning, men mod en mand, som har en rygende riffel i den ene hånd og en blodig kniv i den anden, er det måske dumdristigt.
"

(Ha HA. ID. Var det derfor du anbefalede dette forum. Du vidste at jeg ikke kunne stå for denne tråd)

med nørdet hilsen
Svar


Beskeder i denne tråd
Krybskytteri? - af ran - 28-11-2005, 12:48 PM
Krybskytteri? - af kluden - 29-11-2005, 01:56 AM
Krybskytteri? - af Lani - 29-11-2005, 11:22 AM
Krybskytteri? - af Lars M. L. - 29-11-2005, 02:48 PM
Krybskytteri? - af ID - 29-11-2005, 07:16 PM
Krybskytteri? - af Lani - 29-11-2005, 08:17 PM
Krybskytteri? - af ID - 29-11-2005, 08:59 PM
Krybskytteri? - af Lani - 29-11-2005, 10:07 PM
Krybskytteri? - af ran - 29-11-2005, 10:15 PM
Krybskytteri? - af HVK - 29-11-2005, 10:33 PM
Krybskytteri? - af ID - 29-11-2005, 10:57 PM
Krybskytteri? - af ran - 30-11-2005, 01:16 AM
Krybskytteri? - af kluden - 30-11-2005, 10:40 PM
Krybskytteri? - af kluden - 30-11-2005, 10:41 PM
Krybskytteri? - af SSG - 01-12-2005, 03:17 AM
Krybskytteri? - af ID - 01-12-2005, 10:30 AM
Krybskytteri? - af Airborne - 14-12-2005, 12:53 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)