Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#11
Den passus om forbud mod brug af lyddæmper ved jagt og regulering er ikke en ændring. Den står på præcist samme måde i den nugældende bekendtgørelse af 9. august 2007, men forbudet er langt ældre.

Og det er det fortsatte forbud der falder mig i øjnene, for Beskæftigelsesministeriet har for mere end tre år siden informeret Justitsministeriet om, at det forbud er i strid med arbejdsmiljøreglerne, fordi det forhindrer at støj kan dæmpes ved kilden. Jeg videresendte for en sikkerheds skyld brevet til Miljøministeriet da det kom, så Miljøministeriet har i mere end tre år vidst, at bestemmelsen er ulovlig. Alligevel fastholder de den også i den nye bekendtgørelse.

Det er det der undrer mig.

Derfor har jeg lige vedhæftet brevet ved nedenstående mail, som nu er sendt til jægerforbundet:
Citat:quote:

Til Jægerforbundet

Jeg kan se, at en revideret bekendtgørelse om skydevåben og ammunition der må anvendes til jagt m.v. er i høring. Jeg går ud fra, at DJ naturligvis er høringspartner.

Jeg har i lang tid kæmpet for at få lovliggjort brugen af lyddæmpere til jagt og skydning. I den forbindelse har Arbejdstilsynet på vegne af Beskæftigelsesministeriet sendt vedlagte brev til Justitsministeriet for mere end tre år siden. Da jeg modtog brevet i kopi, sendte jeg det straks videre til Miljøministeriet. Så de har altså i mere end tre år vidst, at forbuddet i §1 stk. 6 mod brug af lyddæmper til jagt og regulering er ulovligt.

Derfor undrer det mig meget, at forbuddet er opretholdt fuldstændig uændret i den reviderede bekendtgørelse der nu er i høring. DJ er velkommen til at vedlægge brevet som argument, såfremt I vælger at bemærke til Naturstyrelsen, at §1 stk. 6 er ulovlig og bør fjernes eller ændres.

Jeg vil meget gerne have svar på denne mail om, hvad I vælger at gøre ved sagen.



P.S. Der står lidt om, hvorfor bekendtgørelserne ændres i høringsportalen:
Citat:quote:

Ændringerne i jagttegnsbekendtgørelsen er hovedsageligt af teknisk, administrativ karakter og hænger sammen med indførelsen af et nyt jagttegnssystem. Samtidig sker der en sammenlægning med bekendtgørelse om buejagt, som dermed ophæves. Ændringerne i bekendtgørelse om våben og ammunition, der må anvendes til jagt m.v. vedrører ligeledes sammenlægningen med buejagtbekendtgørelsen og mindre ændringer af mere teknisk karakter.


M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet,
men præcisionen er religionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring - af LasseScout - 31-08-2012, 04:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)