Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfterenovering
#1
Hej alle,

Jeg er ny på siden og har læst en masse indlæg herinde, og er som så mange andre blevet inspireret til at kaste mig ud i nogle projekter.

Jeg har søgt rundt på forum efter noget information til mit opstartsprojekt. Det drejer sig om en ældre haglbøsse af mærket Baikal, som egentlig skyder fortrinligt. Skæftet var for kort, og er blevet forlænget med et stykke valnød. Dette stykke er skruet fast, men ikke limet. Uden egentlig at have tænkt hele projektet igennem var jeg faktisk allerede i gang med at slibe olie af hele bagskæftet.

Våbnet skal være arbejdsbøsse med stort A, derfor behøver finish ikke være super elegant. Dog er min umiddelbare plan:
- At slibe skæftet ned og bejdse det med navsværte eller spritbaseret bejdse som jeg har kunne læse mig frem til her på forum.
- Slibe let i bejdsen med ståluld, og evt. give det en behandling mere indtil det har den rette farve.
- Oliebehandle skæftet med Tru-Oil, først et par gange i forholdet 1:1 med terpentin, derefter ren Tru-Oil. Lade det trække natten over og pudse det let med ståluld inden næste behandling.

Jeg har brug for et par råd vedr. netskæringerne. Netskæringerne er skarpe og flotte, men bliver der en farveforskel hvis ikke jeg tager dem med? Jeg har arvet en del værktøj b.la. en del netskæringsværktøj.

Fremgangsmåden er jeg lidt i tvivl om. Af hvad jeg kan søge mig frem til på forum må det være at slibe uden om netskæringerne i første omgang. Oliebehandle skæftet og først derefter trække netskæringerne op. Slutteligt give netskæringer 2-3 gange oliebehandling med en tandbørste. Er det rette fremgangsmåde?

Da jeg har flere spændende ”projekter” til at stå (b.la. en Husqvarna 310 fra 1923 og flere Sauer’ere) kunne det egentlig være meget sjovt at begive sig ud i det – specielt for øvelsens skyld.

Alle gode råd er velkomne – og jeg håber på at kunne ligge lidt billeder ud som projektet skrider frem.

Christian
Svar


Beskeder i denne tråd
Skæfterenovering - af Christian_Kristensen - 27-10-2012, 08:57 PM
Skæfterenovering - af Jepsen - 27-10-2012, 11:02 PM
Skæfterenovering - af Christian_Kristensen - 11-11-2012, 02:53 PM
Skæfterenovering - af Jepsen - 12-11-2012, 12:38 AM
Skæfterenovering - af Christian_Kristensen - 05-12-2012, 12:15 AM
Skæfterenovering - af Jepsen - 05-12-2012, 02:23 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)