Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advarsel: muligt svindelfirma
#1
I oktober måned var der en helsidesannonce i Jagt Vildt & Våben angående et konkurssalg af optik i high end-klassen.

Jeg har været i kontakt med virksomheden, der angiveligt står bag salget af konkursboet fra en fransk virksomhed.

Efter at have skrevet med dem, modtaget materiale og talt i telefon med en repræsentant fra firmaet, har jeg opdaget flere ting, som indikerer, at der er tale om svindel. Jeg har ikke det endelige bevis, men der er nogle indikatorer.

Virksomheden kalder sig Clerk & Partners og anvender et domæne til sine mails, der leder en ind på en mærkelig click-booster-side, der intet har at gøre med seriøs advokatvirksomhed. Tjek evt. selv: http://www.clerk.com

Repræsentanten kalder sig J. P. Clerk, men det er ikke muligt at finde yderligere information om vedkommende eller andre personer fra brevpapiret - hverken via google, de hollandske gule sider eller andre sites. Dog har jeg fundet en side, hvor henvisningen til Clerk & Partners referer til en J. M. Clerk.

Når man går ind og kigger på meta-data på de fremsendte .pdf-dokumenter, varierer navnene også, ligesom navnet på mailen, de skriver fra, pludselig staves anderledes; nemlig 'clerc' i stedet for 'clerk'.

Det er kun mulig at handle via bankoverførsel.

Men mest interessant er det, at det advokatfirma, som de påstår at være associeret med, ikke kender til dem. Advokatfirmaet hedder Bird & Bird (http://www.twobirds.com) og eksisterer. Jeg har været i kontakt med deres danske afdeling. De kendte intet til Clerk & Partners, ligesom de navne Clerk angiver på brevpapiret ikke dukkede op i deres outlook-system, hvilket de ville gøre, hvis de var registreret i systemet eller der var sendt mails til dem.

Derfor: pas på, hvis I forventer at gøre en god handel med firmaet fra reklamen. jeg siger ikke, at det ER fup, men der er mange indikatorer.

Hvis andre har viden om virksomheden, hører jeg gerne herom.

Jeg har uden held forsøgt at få hul igennem til Jagt Vildt & Våben for at høre, om de kan kaste lys over firmaet.
Svar


Beskeder i denne tråd
Advarsel: muligt svindelfirma - af BlackJack - 17-01-2014, 07:14 PM
Advarsel: muligt svindelfirma - af HappyNanoq - 17-01-2014, 08:28 PM
Advarsel: muligt svindelfirma - af BlackJack - 17-01-2014, 08:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)