Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskæfte/alternativ montering
#1
Nu prøver vi lige uden tegninger [8)] - hvis det går helt galt må jeg prøve at få sådan én uploaded.
Jeg har en Savage 99F, der skal ompibes. I den forbindelse skal der gøres noget ved ophænget af forskæftet. Det er i originalversionen fæstnet med en skrue i en klods loddet på piben ca. 20 cm fra låsestolen og skal i princippet også stikke 3mm ind i en åbning forrest på låsestolen. Derudover klemmer skæftet om piben hele vejen. I min version har en klaphat så flyttet skæftet 3mm frem så det hænger i den ene skrue. Det duer selvfølgelig ikke i denne oplyste tidsalder, hvor piber skal svæve frit.

Min tanke er følgende, og det er her jeg vil bede om bidrag: Man lader "kammerenden" af piben have fuld diameter nogle centimeter ekstra ud fra låsestolen. På denne del af piben fastgør man en stålprofil på undersiden parallelt med pibens center-akse. Derved vil stålprofilen følger kammerendens diameter hvor den ikke er drejet ned og den vil dermed "slippe piben" der hvor pibens profil begynder at snævres ind. Forskæftet fastgøres herefter i stålprofilen, således at piben bliver fritliggende fra det punkt hvor stålprofilen slipper den. Svarer lidt til at man en gang imellem bedder den tilsvarende del af piben.

Er det helt tosset - er det bedre end bare at klampe forskæfte og pibe sammen eller er det tankespind?

Og kan man få en bøssemager med på ideen[:p]

Edit som svar på Unknown's bidrag: Kaliberen bliver enten .308 eller .358 win og formålet med vidunderet er drivjagt og anstand efter gris og elg i Sverige. Så "indenfor snusdåsen" på 80 meter er minimum, noget som den bestemt ikke kan nu. Men jeg kan ikke lide snus, så den må gerne være indenfor 3-4 centimeter og konsistent i placering af første skud.

9,3*57
9,3*57
Svar


Beskeder i denne tråd
Forskæfte/alternativ montering - af niels28217 - 14-10-2015, 04:46 PM
Forskæfte/alternativ montering - af unknown - 14-10-2015, 06:51 PM
Forskæfte/alternativ montering - af A-bolt - 15-10-2015, 12:02 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)