Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
½automatisk salonriffel
#1
Hej, jeg ved at dette emner er diskuteret til hudløshed, men jeg skal lige have præciseret noget.

Sådan som jeg har opfattet det hidtil, så kunne man få tilladelse til halvautomatisk salonriffel uden plombering, hvis man skulle bruge den til rågeregulering...

Ved nærlæsning af nedenstående tolker jeg det som om at det ikke er korrekt..

Hvad skal man gå ud fra ??

Bekendtgørelse om skydevåben og ammunition, der må anvendes til jagt m.v.
bek. nr. 41 af 21. januar 1994
Miljømin.
I medfør af § 23, stk. 4, § 49, stk. 3, og § 54, stk. 3, i lov nr. 269 af 6. maj 1993 om jagt og vildtforvaltning fastsættes:

Kapitel 1
Skydevåben
§ 1. Følgende skydevåben må anvendes til jagt og til regulering efter reglerne i bekendtgørelse om vildtskader, når de er i forsvarlig stand:1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 patroner.
2) Riflede våben, bortset fra helautomatiske rifler. Halvautomatiske rifler må dog højst kunne indeholde 2 patroner.

Stk. 2. Haglgeværer og halvautomatiske rifler, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at de højst kan indeholde 2 patroner.
Stk. 3. Haglgeværer må kun anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 2-5. Jagt på råbuk med haglgevær må dog ikke finde sted i perioden 16. maj - 15. juli.
Stk. 4. Haglgeværer af kaliber mindre end 20 må alene anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 5.
Stk. 5. Riflede våben, der anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 4 og 5, skal mindst være af kaliber .22 (5,5 mm).
Stk. 6. Skydevåben, der anvendes til jagt og regulering, må ikke være forsynet med lyddæmper.
Stk. 7. Forladegeværer må ikke anvendes til jagt og regulering af pattedyr.
Stk. 8. Revolvere og pistoler må ikke anvendes til jagt og regulering.

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar


Beskeder i denne tråd
½automatisk salonriffel - af Lani - 02-02-2006, 10:59 PM
½automatisk salonriffel - af okj - 02-02-2006, 11:46 PM
½automatisk salonriffel - af Lani - 03-02-2006, 12:32 AM
½automatisk salonriffel - af ID - 03-02-2006, 01:37 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)