Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
STORTRYK "50" ULFBORG LRDIGE PLADSER
#9
Hej
Jeg vil ønske knæk og bræk den 12. december.
Jeg har selv deltaget i Skov & Naturstyrelsens dagjagter i Ulfborg, både med skydebanearrangement og uden, og haft en god oplevelse ved det.
Det er veltilrettelagt, og der er masser af krondyr i området, nærmest ufattelig mange krondyr.

Om man skyder noget og hvor meget, er jo dels held og op til en selv, men chancen er der bestemt.
Der er ”lærepenge” at betale, hvis man er på trykjagt for første gang, måske får man ikke skudt, når chancen er der, men må nøjes med oplevelsen af de store dyr.
En oplevelse får man altid med der fra.

Jeg har det fint med at Skov- og Naturstyrelsen tager betaling for det, - om det er markedsprisen eller dyrt?
Jo, det er da mange penge, men du kommer, og alt er klar til dig, nogen til at vise dig rundt m.m. uden ekstrabetaling.
Holder du det op mod alternativer, fx prisen på en dags jagt på en drivjagt i Polen, - og lige husker at medregne trofæafgift, transport til Polen og alle de andre udgifter, der kommer til ud over den ”officielle” pris, så er det måske ikke så dyrt.

Her kan du så købe en enkelt dag, om du ønsker det, eller flere dage hen over efteråret, og skal ikke nødvendigvis finde 15. - 20.000 kr eller meget mere for at komme på krondyrjagt samt afsætte 2 dage til transport frem og tilbage.
Det giver mange jægere mulighed for at prøve jagt på krondyr, som ellers ikke ville have muligheden, så jeg håber meget, de forsat vil udvikle på konceptet, og at det bliver en succes, så der også fremover er denne mulighed for danske jægere.

Kan man komme på elgjagt i en uge for 2.500 kr plus frijagt resten af året, - alt betalt, -  så er jeg klar.
Mon ikke der kommer lidt flere udgifter til før elgtyren er i hus, svensk jagttegn, færger / broer kørsel, overnatning osv. Taksten / udgiften til kørsel er 3,53 kr pr km i 2017, det bliver hurtigt til mange penge, bilen kræver også sit for deltagelsen.
Vh Finn
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: STORTRYK "50" ULFBORG LRDIGE PLADSER - af kka - 08-12-2017, 09:18 PM
RE: STORTRYK "50" ULFBORG LRDIGE PLADSER - af kka - 10-12-2017, 10:52 AM
RE: STORTRYK "50" ULFBORG LRDIGE PLADSER - af fmadsen - 09-12-2017, 04:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)