Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202
#81
Lyder som en god ide,men lige i mit tilfælde har jeg ikke noget at klage over.Men til jer som har oplevet problemet er det da bare om at gøre sauer opmærksom på det.

Det kan jo i væreste tilfælde gå rigtig galt en dag,hvis uheldet er ude.
Svar
#82
Hvordan går det Høgh Får du nogle pm er ang, Sauer
Svar
#83
I 1991 havde jeg en Sauer 200 7mm Rem.magn. som knækkede begge
stifter da jeg skød på en gris i polen[Sad] Jeg sendte dengang et
brev til Sauer. Der kom et fint brev tilbage med nye dele og en check DM 250,--. Jeg har brevet endnu.
Da jeg tabte bundstykket 3. gang solgte jeg den[Wink]
MVH Kjeld
Svar
#84
Jeg har fået 4.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#85
Nu har Høgh givet os den mulighed at han vil kontakte Sauer , Jeg har lige læst denne tråd igen og så vidt jeg kan tælle er der mere end 4 der har oplevet ellers set de problemer vi har talt om.
Jeg syntes at i skulle benytte jer af Høghs tilbud og få gjort noget, fyr nu lidt op under dem i kender der også har oplevet det problem og få dem til at sende Høgh en pm..
Svar
#86
Mit magasin til min sauer 202 føder ikke ordenligt... Men det er vel ikke lige det du er interesseret i Høgh?

Min hjemme filosoferede grund er fjederen for slap, men nu ryger det afstand til importøren for anden gang.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#87
Nu har jeg lige kæmpet mig igennem rækken af spændende indslag omkring sauer 202 og dens tendens til ufrivillig skudafgang. Og jeg sidder da ærlig talt og bliver en smule irriteret over at jeg lige for 5 dage siden modtog min nye sauer 202. Men kan vi blive enige om at det kun gælder for ældre modeller og at min sprit nye sauer 202 ikke har den medfødte fejl længere da der er foretaget justeringer? Eller skal jeg gå rundt hele tiden at tænke på hvad der sker næste gang jeg tager aftrækkeren?

Håber der er nogen der kan svare?
Svar
#88
Der er desværre intet der tyder på, at din nye Sauer skulle være mindre tilbøjelig til den form for pjat end ældre eksemplarer. Der er flere herinde der har oplevet problemet med helt nye våben inden for det sidste år.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#89
Citat:quote:

Originally posted by petermh

Nu har jeg lige kæmpet mig igennem rækken af spændende indslag omkring sauer 202 og dens tendens til ufrivillig skudafgang. Og jeg sidder da ærlig talt og bliver en smule irriteret over at jeg lige for 5 dage siden modtog min nye sauer 202. Men kan vi blive enige om at det kun gælder for ældre modeller og at min sprit nye sauer 202 ikke har den medfødte fejl længere da der er foretaget justeringer? Eller skal jeg gå rundt hele tiden at tænke på hvad der sker næste gang jeg tager aftrækkeren?

Håber der er nogen der kan svare?



Hej petermh.
Tillykke med dit nye Sauer 202. Næste gang du trykker på aftrækkeren siger det garanteret BANG. Lad nu være med at tage sorger på forskud, istedet for skal du glæde dig over dit våben køb. Tag ud og træn med den så tit det er muligt, bliv dus med den og få tillid til den. Vær omhyggelig med rengøring. Se efter om der er rør-splitter i bundstykket, er der det få dem udskiftet til stål-splitter ved din forhandler, han bør gøre det vederlagsfrit for dig. Det med aftrækkeren ved jeg ikke, men du kan sikkert finde en som kan ordne det for dig. (ved heller ikke hvor du har købt den)
Det er surt, (for dem) at der er nogle der har oplevet funktionsfejl på deres Sauer, blot kan jeg sige at min aldrig har haft nogen funktionsfejl, om det skyldes min rengørings-(vanvid) ved jeg ikke, måske er det bare held, den er 7 år gammel og har skudt flere 1000 skud.
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#90
petermh jeg må holde med nemo. Selv om mit sauer magasin ikke føder det sidste skud ordenligt er jeg enormt glad for min sauer. Jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg købte en sauer. Den har leveret upåklageligt i jagt situationer selv om jeg absolut ikke har behandlet min riffel pænt. Det er nok ca. 3 år siden jeg har købt den og pånær mit magasin er jeg 100% tilfreds og glad for jeg ikke købe en schuls og larsen som jeg overvejede i stedet for.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#91
Var lige nede ved Arne Holgersen (bøssemager) idag med min Sauer 202 for at få løst et "luksusproblem" som han selv kalder det.Jeg Købte den,som jeg har skrevet tidligere i oktober 07 og imens jeg så på det,skilte han bundstykke af for at se om rørspliten var udskiftet og det er den på de nyere rifler,så ingen problem der.På ældre rifler er der 2 rørsplitter og på de nyere rifler er der 1 massiv split eller "aksel" om man vil.

Det næste som han skulle kigge på var jo det her berømte sauerproblem og han siger at det er jo et "luksusproblem".Tingene passer ganske enkelt for godt sammen,så der er ikke plads til det mindste skidt og at der er specielt et sted at aftrækket kan "hænge" også opstår det med at man får en klikker og at skudet først går når man rør ladegrebet.(Som jeg har beskrevet tidligere også).
Hans mening var at folk gør det her problem meget større end det egenligt er og at Sauer rifler nu ellers er noget godt grej og som han ikke ville være betænkelig ved at bruge.Og at han i øvrigt ikke har set mange sauer med det her problem,han kendte godt til det,men men... det gør ikke sauerrifler til ringere våben end alle andre.Nå,men fakte er at han lige (sliber/polere) aftrækket der hvor det kan hænge også skulle det være det hele.

Det skal lige siges at jeg aldrig har haft nogle problemer med min Sauer,men jeg ofre gerne 350 kr på at en erfaren bøssemager tjekker op på den,så den er 100% iorden til den 11 maj i Polen.[Big Grin]
Svar
#92
Hej Skovfogedelev Christensen.
Du Skriver at du har problemmer med magasin-føring, og selvfølgelig har du tjekket at det er den rette magasin [:p]. Ok. så prøv at skille den ad og træk fjederen forsigtigt lidt længere 2-4 cm (mål den først) Jeg tror at det vil hjælpe, også er det jo en lille operation.

Mvh Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#93
Desværre er det et problem Sauer har haft sinden de startede med 200str/202 serien. De har tilbage i udsendt 2 presse meddelelser angående 200str, bare ikke i DK, kun i Norge og Sverige. Deres forklaringer holder desværre ikke, men har man en lille polerstift, er problemet let at fjerne. Jeg har haft mange i hånden og de er aldrig vendt tilbage med dette problem.
Svar
#94
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Hej Skovfogedelev Christensen.
Du Skriver at du har problemmer med magasin-føring, og selvfølgelig har du tjekket at det er den rette magasin [:p]. Ok. så prøv at skille den ad og træk fjederen forsigtigt lidt længere 2-4 cm (mål den først) Jeg tror at det vil hjælpe, også er det jo en lille operation.

Mvh Nemo



Hej Nemo

På siden af mit sauer magasin står der 6,5x55 så det må være det rigtige [Wink] Jeg har forsøgt med en anden sauers ejers magasin. Det kørte upåklageligt. Så problemet må være magasinet. På fingerspidzgefühl vil jeg sige fejderen i mit magasin er "blødere" end i det andet sauer magasin jeg prøvede. Så vil tror det er der problemet sidder.

Men vil prøve og sende det ind og få det ordnet. Vil ikke så gerne selv til at skille det af og trække i fjedre[B)]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#95
Er der nogen der har billeder af, hvor det nøjagtig er i aftrækkeren at der skal slibes af så man undgår problemet og af hvor rørstifterne sidder.

Bine
Svar
#96
Citat:quote:

Originally posted by Bine

Er der nogen der har billeder af, hvor det nøjagtig er i aftrækkeren at der skal slibes af så man undgår problemet og af hvor rørstifterne sidder.

Bine


Billeder af aftrækkeren og hvor der skal files, har jeg ikke, men rør-splitterne sidder i bundstykket.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#97
Jeg er klar over at stiften/stifterne sidder i bundstykket. Min er masiv og der er kun en. men hvis der er nogen der har billeder af begge ting kunne det være godt. Min Sauer 202 er ca. 9-10 år.

Bine
Svar
#98
Luksusproblem ja måske men ikke særlig luksus når man har problemet.
Når problemet er så lille så er det mig en gåde at der er ikke er flere bøssemagere der kan løse der det undre mig også at sauer ikke kender til problemet og løser det .
Jeg er enig med bøssemageren at sauer er et udemærket våben jeg var meget tilfreds med min sauer, den skød super godt .
Jeg vil bare ikke leve med det faremoment at jeg kunne være skyld i en ulykke.
At bøssemageren ikke ser mange sauer våben med problemet skyltes måske at de fleste selv går og fusker med problemet.
Det undre mig også at man køber en ny sauer og skal så direkte til den lokale våbensmed for at undgå et evt problem med aftrækket, men hellere det end at der sker en ulykke pga. vådeskud.
Svar
#99
Hej allan 2
Du skriver "problemmet skyldes måske at de fleste selv går og fusker".
Det tror jeg ikke på. Hvis nogen går og FUSKER, ja så lave de jo fusk og så skal de aldeles ikke pille ved deres aftrækkere. Generelt tror jeg ikke at jægere går og piller ved deres aftrækkere. Problemmet er der ja, men grunden til at der ikke er flere Sauer ejere der har haft dem, skyldes nok mere at problemmet ikke er så stor, og der er jo mange lykkelige Sauer ejere. Men vi er enig i at det surt for dem som har oplevet problemmet.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
Ja i må undskylde jeg siger fusker men læser i hele denne tråd så dem som har oplevet prøver at løse problemet med kolde afvaskninger olie som de selv blander nogle bruger ingen olie andre bruger tyk olie . men der er jo ikke nogle af den som havde løst problemet . Problemet på min Sauer var jo også løst hvis den ikke blev brugt .[Big Grin] .
Jeg kan godt forstå at folk prøver at løse problemet og det prøvede jeg ad også ,men jeg ville bare ikke lave med at jeg ikke viste hvornår jeg stod med problemet igen. og ingen kunne hjælpe mig for de havde jo aldrig hørt om det ...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)