Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejæger skød vildsvin
#81
Citat:quote:

Originally posted by UgelvigVille de være mindre farvet, hvis de kom fra Danmarks Jægerforbund? [Wink]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm



Nope - det er også derfor den pågældende statistik vil tjene sit formål bedre som toiletpapir. Godt at se at vi er enige [Big Grin]

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#82
Kære "Ugelvig"!

Du kan da grine ALT det du vil... LOOOL[Big Grin]

Jeg "Hykler" aldeles ikke! Jeg spiser kun svinekød som jeg kender oprindelsen af personligt.. Økologi kommer kun ind i billedet m.h.t grønsager og mælkeprodukter.. [8D]
Jeg opvokset midt i landbruget, og bor den dag i dag mindre end 100 m fra en svinefabriks gylletanke, af egen fri vilje. En stor del af mit liv er foregået i tæt kontakt til det danske landbrug.. på mange måder..
Defor VED jeg også at dine udtalelser omkring hvilke regler landbruget skal overholde omkring forurening sjældent bliver overholdt i det virkelige liv, og hvor mange dispensationer der gives landbruget for den lovgivning der gælder anden industri.

Jeg er Geolog af uddannelse, og har arbejdet som miljø-medarbejder i flere danske kommuner og i et enkelt Amt, så jeg VED rigtigt meget om hvilke konsekvenser intensivt landbrug har for grundvand og overfladevand i DK. (jeg har nemlig selv taget prøverne og lavet analyserne OG skrevet rapporterne!!!!)
Du har da ret i at der ikke længere er tale om de KATASTROFALE forhold der gjorde sig gældende op til man begyndte at stramme op omkring overholdelsen af Vandmiljøplanerne, men der er stadig MEGET LANGT til at man kan frikende landbruget som den helt store synder i forringelsen af vandløb og grundvand i Danmark.

"Kvælstofoverskuddet er faldet fra 2002/2003 til 2003/04, hvorimod fosforoverskuddet er omtrent
uændret i de to driftår. I forhold til 2001/02 er fosforoverskuddet i 2003/04 reduceret med 4 %.
Målsætningen i 2009 er et fald på 25 %. Fra 2003 til 2005 er den samlede mængde af kvælstofgødning
relativt uændret, mens der er et fald i mængden af fosforgødning. En række tiltag af
betydning for kvælstof- og fosforbalancerne er først implementeret i 2005. En pålidelig vurdering af
implementeringen af disse tiltag kan først forventes efter nogle år."
Kilde: Vandmiljøplan III

Der er da ingen tvivl om at Dansk landbrug på de fleste områder er langt foran, men det forklarer bare ikke hvorfor min nabo har kunnet få dispensation for overholdelsen af stort set samtlige regler for sine gylle-tanke i de sidste 10 år!!
Det er bestemt ikke fordi han mangler penge for i mellemtiden har han opkøbt 5-7 gårde i omegnen for at få hektarer nok til gyllen!

Dansk landbrug er forkælet og "fredet" i en efter min mening helt uacceptabel grad i et moderne samfund der bryster sig af at være "frontrunners" i kampen for et bedre miljø.

Det er jo ikke idealisme og luftige idealer der får de store danske svine-producenter til at kikke efter østlandende når de skal bygge nye svinefabrikker, det er REN økonomi, baseret på mindre omkostninger til sikring af miljøet, billigere arbejdskraft, og byggeomkostninger. (Og lad nu være med IGEN at beskylde mig for uvidenhed, mine venner og bekendte og naboens voksne unger rejser og arbejder i Letland, Litauen. Kroatien o.s.v. Jeg har selv været på flere besøg i disse "svinekolonier" i forbindelse med IT-sikkerhed og andet "sikkerheds-arbejde")

Netop dansk staldbyggeri er jo et præmie-eksempel på hvor LANGT man kan fjerne sig fra dyrs naturlige livsforhold (Vildsvinene??) og stadig bilde sig ind at "dyrene har det jo godt"
Ok, flot ser det ud med alt de galvaniserede og rustfrie stål, betonen og de hvidmalede betonvægge, det er helt sikkert nemt at holde rent... Men jeg vil edderma... nødigt være gris og bo sådan et sted[xx(]

Så tager jeg hellere chancen med trikiner og svinepest og spiser nogle vildsvin!!!! eller nogle mudrede øko-grise der måske har været i kontakt med "Rigtige Svin"[:p]

OG jeg betaler gerne mere for ORDENTLIGT kød!! Prisen på svinekød kommer ALDRIG til at blive et problem for min økonomi!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#83
Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Defor VED jeg også at dine udtalelser omkring hvilke regler landbruget skal overholde omkring forurening sjældent bliver overholdt i det virkelige liv, og hvor mange dispensationer der gives landbruget for den lovgivning der gælder anden industri.


Det der må stå for egen regning! Jeg kende flere eksempler på industri, der får lov at forurene og bygge nyt, så længe de bare holder sig i industriområdet [xx(] Det er der jo mange arbejdspladser i. Desuden får de deres miljøgodkendelser på 1/10 af den tid, som landbruget får [V] Landzonen er vel landbrugets byggeplads eller skal området forbeholdes Hr. og Fru Jensen, når de kommer på søndagstur?

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Jeg er Geolog af uddannelse, og har arbejdet som miljø-medarbejder i flere danske kommuner og i et enkelt Amt, så jeg VED rigtigt meget om hvilke konsekvenser intensivt landbrug har for grundvand og overfladevand i DK. (jeg har nemlig selv taget prøverne og lavet analyserne OG skrevet rapporterne!!!!)
Du har da ret i at der ikke længere er tale om de KATASTROFALE forhold der gjorde sig gældende op til man begyndte at stramme op omkring overholdelsen af Vandmiljøplanerne, men der er stadig MEGET LANGT til at man kan frikende landbruget som den helt store synder i forringelsen af vandløb og grundvand i Danmark.

"Kvælstofoverskuddet er faldet fra 2002/2003 til 2003/04, hvorimod fosforoverskuddet er omtrent
uændret i de to driftår. I forhold til 2001/02 er fosforoverskuddet i 2003/04 reduceret med 4 %.
Målsætningen i 2009 er et fald på 25 %. Fra 2003 til 2005 er den samlede mængde af kvælstofgødning
relativt uændret, mens der er et fald i mængden af fosforgødning. En række tiltag af
betydning for kvælstof- og fosforbalancerne er først implementeret i 2005. En pålidelig vurdering af
implementeringen af disse tiltag kan først forventes efter nogle år."
Kilde: Vandmiljøplan III.

Vi kan vel godt blive enige om, at de ændringer man lavede i landbruget i forbindelse med VandMiljøPlan I og II langt fra er slået igennem endnu? Derfor er det jo så smart at lave en ny lov og trække den ned over hovedet på landmændene, inden man har den fulde virkning af de forgående planer [xx(] Tjaa... Vi vil i Danmark være EU's Duks (på godt og ondt) og landmændene er så få i dag, at de ikke har nogen magt, derfor er det dejlig nemt at slå dem i hovedet for at få stemmer i byen [V]

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Der er da ingen tvivl om at Dansk landbrug på de fleste områder er langt foran, men det forklarer bare ikke hvorfor min nabo har kunnet få dispensation for overholdelsen af stort set samtlige regler for sine gylle-tanke i de sidste 10 år!!
Det er bestemt ikke fordi han mangler penge for i mellemtiden har han opkøbt 5-7 gårde i omegnen for at få hektarer nok til gyllen!

Nu Bliver hans tanke jo kontrolleret hver 10. år. Lever de ikke op til reglerne bliver de kasseret! Nu er det jo sådan at man som landmand i dagens Danmark er nød til at være stor for at overleve. Morten Korch er død og det er de små landbrug også. Forbrugeren i Danmark VIL IKKE betale prisen for de produkter vi laver i Danmark, desværre. Der har aldrig været så stor import af hormonbehandlet oksekød fra Sydamerika, mishandlede får fra Australien, billigt masseproduceret svinekød fra østlandende!

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Det er jo ikke idealisme og luftige idealer der får de store danske svine-producenter til at kikke efter østlandende når de skal bygge nye svinefabrikker, det er REN økonomi, baseret på mindre omkostninger til sikring af miljøet, billigere arbejdskraft, og byggeomkostninger. (Og lad nu være med IGEN at beskylde mig for uvidenhed, mine venner og bekendte og naboens voksne unger rejser og arbejder i Letland, Litauen. Kroatien o.s.v. Jeg har selv været på flere besøg i disse "svinekolonier" i forbindelse med IT-sikkerhed og andet "sikkerheds-arbejde")

Nej det er cool cash! For det er blevet en forretning som ALT ANDET ER I DAG! A.P. Møller Mærsk hyrer philipinske sømænd, Danfoss flytter produktionen til Kina, Lego sælger ud til udenlandse investorer. Det drejer som om øre i dag, når man som virksomhed vil tjene penge. Men som forbruger ham man alle kort på hånden for at ændre det. Hvis man ønsker mindre pesticider og ingen brug handelsgødning, så er der økologi. Hvis man ønsker bedre dyrevelfærd er der, Æblegrisen, Friland, "stalddørssalg" som du selv er inde på. Så mulighederne er der. Men så skal man FANDME ikke købe argentinsk oksekød, polsk svinekød, tysk mælk, australske får og samtidig have en mening omkring hvordan danske landmænd, skal passe deres dyr eller pløje deres marker. Det kan i den grad pisse mig af!

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Netop dansk staldbyggeri er jo et præmie-eksempel på hvor LANGT man kan fjerne sig fra dyrs naturlige livsforhold (Vildsvinene??) og stadig bilde sig ind at "dyrene har det jo godt"
Ok, flot ser det ud med alt de galvaniserede og rustfrie stål, betonen og de hvidmalede betonvægge, det er helt sikkert nemt at holde rent... Men jeg vil edderma... nødigt være gris og bo sådan et sted[xx(]

Har dyrene det bedre i de stalde du har set i Østeuropa? I alle de kostalde jeg har været i Verdenen over, er der kun ÈT sted jeg hellere ville være ko, end i Danmark, ÈT sted! Men der betaler forbrugeren også kassen for mælken, og de får det som de vil!

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...Så tager jeg hellere chancen med trikiner og svinepest og spiser nogle vildsvin!!!! eller nogle mudrede øko-grise der måske har været i kontakt med "Rigtige Svin"[:p]

Fint med mig! Vi skal bare lige have fundet de 10 % eksport vi mister sammen med vores særstatus! Men den betaler riffeljægerne jo gerne for at have fritlevende svin i danske skove? Mon ikke det ville være billigere at give alle svinejægere en tur til Polen eller Sverige (hvor de meget gerne så alle vildsvin døde og borte!)

Citat:quote:

Originally posted by dravis

...OG jeg betaler gerne mere for ORDENTLIGT kød!! Prisen på svinekød kommer ALDRIG til at blive et problem for min økonomi!

Det er jeg glad for at høre. Det kommer heller aldrig til at være et problem for mig. Jeg værdsætter også god kvalitet på min mad. Og jeg betaler gladeligt for det! Og jeg har en holdning til det, og det mener jeg er ok, så længe man er villig til at betale prisen for produktet. jeg blander mig ikke i debatten for bagefter at købe 8 frosne høner for 50 kr. For derefter ikke at kunne forstå de ikke smager af noget [xx(][xx(][xx(]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig

Har dyrene det bedre i de stalde du har set i Østeuropa? I alle de kostalde jeg har været i Verdenen over, er der kun ÈT sted jeg hellere ville være ko, end i Danmark, ÈT sted! Men der betaler forbrugeren også kassen for mælken, og de får det som de vil!


Indledningsvist: Jeg bor på landet og mange af mine bedste venner er landmænd - jeg har intet imod disse mennesker tværtimod. Jeg har noget imod almindelige menneskers forbrugsmønster og konsekvenserne af dette for landbruget, dyrene i staldende og ikke mindst miljøet.

Hvordan dyrene har det i stalde i resten af verden er vel i bund og grund sagen uvedkommende! Lever dyrene i danske stalde et sundt, naturligt og værdigt liv, vi som forbrugere kan være bekendte at bakke op om? Jeg mener personligt at det industrialiserede landbrugs natursyn ligger længere væk fra bæredygtighed - både miljømæssigt og etisk - end nogensinde. 10.000 svin trængt sammen på få tusinde kvadratmeter er IKKE rimeligt eller værdigt. De lyserøde "kødmaskiner" ser jo i bedste fald kun dagslys en gang i deres korte liv - og det er gennem luftspalterne i slagteritransportens lad. For mit eget vedkommende spiser jeg derfor helst kun vildtkød.

Med hensyn til "katastrofescenarierne" omkring 10 procent af den samlede eksport, der pludselig forsvinder, hvis der udbryder svinepest en gang for hvet 50. eller 100. år (landbrugets dommedagsprofeti), så har jeg ærlig talt svært ved at se det som et seriøst argument for - igen, igen - at tilsidesætte Danmarks natur og ekstraordinært nedkæmpe naturligt indvandrede og i øvrigt hjemmehørende arter. Jeg ser det personligt som et langt større problem, at vi f.eks. har fået rævebændelorm i Danmark - en parasit der med stor sandsynlighed vil koste en hel del menneskeliv - men det får mig ikke til at kræve rævene udryddet.

Landbruget må lære at fungere i samspil med den natur, der udgør deres produktionsapparat - længere er historien ikke set i mit perspektiv.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#85
@Høgh, vi kan altid gøre det bedre ingen tvivl om det. Som jeg har skrevet før, er der faktisk kun én grupper, der bestemmer - og det er forbrugeren! Hvis i som forbruger ønsker alle dyr ude, så skal de nok komme på græs / mudder whatever. Men vi kan ikke have en holdning til det, og samtidig købe kød fra dyr, der bliver importeret til Danmark (derfor jeg havde andre lande med i betragtningen). Men det er vi så også enige om [Smile]

Der er en landmand på Fyn, Grambogaard, der laver en specialitet, der hedder Æblegrisen (http://www.grambogaard.dk/Default.aspx). Den koster kassen, men er opvokset på en måde, som vi mennesker syntes er mere ønskværdigt. De her tiltag ser vi mere og mere, netop fordi forbrugeren begynder at efterspørge det - tro mig, vi som landmænd vil lave lige netop det forbrugeren efterspørger!

Men hensyn til pladsen til det enkelte dyr, så har dyr ALDRIG haft så meget plads som de har nu, siden de kom på stald! Der ligger helt klare regler for, hvor meget de enkelte dyr skal have af plads. Endvidere går man mere og mere væk fra fiksering af dyr. I dag er langt de fleste dyr løsgående.

Gruden til at enhederne bliver størrer og størrer er simpelthen et spørgsmål om stordriftsfordele! Med den relative lille fortjeneste pr. kg mælk eller kg kød, skal der utrolig meget igennem, før det kan betale sig rent økonomisk! Og I forventer vel ikke, at vi i dagens Danmark, kan forlange at landmændene skal gøre det for deres blå øjnes skyld???

Der har aldrig været så stor efterspørgsel på etiske og miljømæssige forhold som i dag. Når jeg projekterer en stald i dag, går de fleste spørgsmål på, hvordan gør vi denne stald bedre for dens indbygger? Og lad nu være med at sige de skal på græs - Det er blåøjet at tro friland er en skid bedre for dyrevelfærden! Køer der går gennem mudder og sten, for at komme på græs? Grise der blvier lagt ihjel af soen, grise der bliver snuppet af rovfugle eller ræve - Come on!

Hvordan kan I tro at landmændene ikke har en interesseret i naturen? Køer der har det godt, giver mere mælk. Søer der har det godt, giver flere grise. Griser, der har det godt vokser hurtigere. Jorden der er velplejet giver mere korn og kornet har den rette kvalitet. Der er ingen landmand med respekt for sig selv, der vil udpine dyr eller jord! Det har vi gjort, for 50 år siden (vi var desværrer ikke klogere). Det var den almene industri desværrer heller ikke!

Høgh, du bor i Sverige. Hvordan ser de svenske skovejere på vildsvin? Dem jeg snakkede med rundt om Tingsryd (hvor jeg kommer ofte) var bestemt ikke glade for dem. Og de savnede faktisk hjælp fra de jægere og jagtforeninger, der havde jagten i deres skove!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#86
Skovejerne herovre har generelt ingen problemer med vildsvin - skoven har faktisk godt at at blive rodet op - det er hjortvildt, der genererer skovejerne ikke vildsvinene.

Bønderne er mindre begejstrede - naturligvis på grund af markskader. De bønder, jeg kommer hos, har dog et ret afslappet forhold til vildsvinestammen - den kaster jo også ret pæne indtægter af sig i form af jagtleje og kød, men det er en klar forudsætning for landbrugets sameksistens med vildsvin at stammen forvaltes med rimelighed. Risikoen for svinepest bliver slet ikke debatteret - det samme gælder trikiner - alle nedlagte vildsvin bliver testede, det fungerer problemløst.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Skovejerne herovre har generelt ingen problemer med vildsvin - skoven har faktisk godt at at blive rodet op - det er hjortvildt, der genererer skovejerne ikke vildsvinene.

Bønderne er mindre begejstrede - naturligvis på grund af markskader. De bønder, jeg kommer hos, har dog et ret afslappet forhold til vildsvinestammen - den kaster jo også ret pæne indtægter af sig i form af jagtleje og kød, men det er en klar forudsætning for landbrugets sameksistens med vildsvin at stammen forvaltes med rimelighed. Risikoen for svinepest bliver slet ikke debatteret - det samme gælder trikiner - alle nedlagte vildsvin bliver testede, det fungerer problemløst.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Ok, det glæder mig at høre. Det var nemlig ikke det indtryk jeg fik sidste jeg var derover.

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#88
Det er fame sjovt at læse de 2 tråde der PT. køre om regulering af henholdsvis Vildsvin og Ræve(hvalpe).
I tråden om ræve (hvalpe) regulering, er der fra nogle medlemmer ENORM stor forståelse og det anses ikke kun som en ret men mere som en pligt at sørge for at få tyndet ud i ræve bestanden.

I den anden tråd om Vildsvin, ligges der fra samme medlemmer, op til at vi i fællesskab freder de undslupne og indvandrende svin!!!

Den røde tråd her må være at ”man” for alt i verden ønsker mere jagtbart vildt. Og at man er villig til at lukke øjnene for de ulemper der medfølger.

Kæden hopper da helt af, når man også læser om komplotter fra lobbyisterne fra svineindustrien, der angiveligt har betalt for reporter der siger svinepest risikoen stiger fra 1 gang per 100 år til 2 gange per 100 år. Det er jo præcis hvad man her praktisere ved gå lige til kanten med den éne regel om regulering og total ignorere den anden.
Vi kan vel næsten alle sammen blive enige om, at vi lige så godt kan overholde de love og regler der er forbundet med jagttegnet.

Bare mit besyv

PS ved godt at jeg har posted det samme indlæg i 2 forskellige tråde men den er lige relevant begge steder
Svar
#89
Og her er mit besyv...

Landbruget er den mest forurenende industri til dato også historisk set. De tillader sig brug af middelalder metoder, og kalder det dyrevelfærd. Forleden var der et ramaskrig af dimensioner da en psykopat snittede bollerne på sin hund med en hobbykniv - Det foregår DAGLIGT i de danske svinefabrikker på smågrise og endda uden bedøvelse. De henholder sig til stordrift er vejen frem for ellers løber økonomien ikke rundt, meget muligt tænker jeg, men hvem fanden tvinger et individ til at være storbonde, det er sgu et egetvalg. Jævnligt ryger der en ørredbestand i en bæk, hvor der er lukket gylle ud ved et uheld - Havde det været en kemikaliefabrik var der blevet lukket og slukket af myndighederne. De opbygger store bedrifter i tidligere østbloklande, uden skelen til de store bestande af vilde svin og til langt ringere myndighedskrav end i Danmark, og lufter en jæger herhjemme ønske om vilde svin i Danmark, bliver han druknet i diverse rapporter om farlighed ved svinepest og trikiner. Det er en flok dobbeltmoralske bistandsklienter - De får jo tilskud (inkl. undertegnede, dog kun 1600 - minus skat) fra EU. De kunne ellers gøre meget for naturen såsom at plante skov og hegn og genoprette nogle af de opfyldte vandhuller, noget som burde være økonomisk muligt for de fleste bønder, men ak og ve hvis der spildes et par kvadratmeter [:0]

Den eneste religion de dyrker er penge.

Frie svin, er glade svin [Smile] Så lad os endeligt få genindført vildsvinene.

Derimod burde feks vindmølleindustrien støttes med statskroner hvis endelig nogle erhverv burde favoriseres. De er da i det mindste med til at gøre det hele lidt grønnere.

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#90
@T3dk:

Vi er vel enige om at ræven ER en etableret vildtart i Danmark og at vildsvinet bliver det, hvis det får lov? Det er to meget vidt forskellige udgangspunkter. Jeg går ind for bæredygtig udnyttelse af enhver vildtbestand - p.t. er det bæredygtigt at beskyde rævebestanden hårdt, mens den mikroskopiske vildsvinebestand selvsagt ikke tåler jagttryk - hvor er det lige du mener, "at kæden hopper af" for os? Hvorfor skylder jeg som jæger og borger landbruget at hjælpe dem med at totaludrydde en art, der er hjemmehørende i dansk natur?

"Jægere" har tidligere i historien deltaget i udryddelseskampagner og industriel jagt - jagt for pengenes og kun for pengenes skyld. Det betaler nutidens jægere fortsat prisen for på trods af, at det massive flertal af jægere i dag er naturbevidste mennesker, der reelt bekymrer sig om bæredygtig udnyttelse af naturens ressourcer. Derfor er vi nogle, der ikke stiller os til rådighed som redskaber for det industrialiserede landbrugs ønsker om en natur på landbrugets præmisser.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#91
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Og her er mit besyv...

Landbruget er den mest forurenende industri til dato også historisk set. De tillader sig brug af middelalder metoder, og kalder det dyrevelfærd. Forleden var der et ramaskrig af dimensioner da en psykopat snittede bollerne på sin hund med en hobbykniv - Det foregår DAGLIGT i de danske svinefabrikker på smågrise og endda uden bedøvelse. De henholder sig til stordrift er vejen frem for ellers løber økonomien ikke rundt, meget muligt tænker jeg, men hvem fanden tvinger et individ til at være storbonde, det er sgu et egetvalg. Jævnligt ryger der en ørredbestand i en bæk, hvor der er lukket gylle ud ved et uheld - Havde det været en kemikaliefabrik var der blevet lukket og slukket af myndighederne. De opbygger store bedrifter i tidligere østbloklande, uden skelen til de store bestande af vilde svin og til langt ringere myndighedskrav end i Danmark, og lufter en jæger herhjemme ønske om vilde svin i Danmark, bliver han druknet i diverse rapporter om farlighed ved svinepest og trikiner. Det er en flok dobbeltmoralske bistandsklienter - De får jo tilskud (inkl. undertegnede, dog kun 1600 - minus skat) fra EU. De kunne ellers gøre meget for naturen såsom at plante skov og hegn og genoprette nogle af de opfyldte vandhuller, noget som burde være økonomisk muligt for de fleste bønder, men ak og ve hvis der spildes et par kvadratmeter [:0]

Den eneste religion de dyrker er penge.

Frie svin, er glade svin [Smile] Så lad os endeligt få genindført vildsvinene.

Med dine pædagogiske op politisk taktiske evner må man da ikke håbe du kommer til at tjene så mange penge at du forsøger at leje lidt jagt af en af dine såkaldte kapitalistiske miljøsvin, og han så pludselig finder ud af hvilken måde du beskriver ham på her

Derimod burde feks vindmølleindustrien støttes med statskroner hvis endelig nogle erhverv burde favoriseres. De er da i det mindste med til at gøre det hele lidt grønnere.
Var det de vise ord fra en ansat hos VESTAS
Hvad med den nye undersøgelse der viser at alle de her forbandede piskeris slår vores flagermus ihjelMvh.
Lars/Great Dane



jbn
Svar
#92
Citat:quote:

Originally posted by ignorantHvad med den nye undersøgelse der viser at alle de her forbandede piskeris slår vores flagermus ihjel
jbn



Det er da også verdens klammeste dyr [xx(][Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#93
Så du! Jeg elsker flagermus!

(problemet er, at der går så mange på en portion)

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#94
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Og her er mit besyv...

Landbruget er den mest forurenende industri til dato også historisk set. De tillader sig brug af middelalder metoder, og kalder det dyrevelfærd. Forleden var der et ramaskrig af dimensioner da en psykopat snittede bollerne på sin hund med en hobbykniv - Det foregår DAGLIGT i de danske svinefabrikker på smågrise og endda uden bedøvelse. De henholder sig til stordrift er vejen frem for ellers løber økonomien ikke rundt, meget muligt tænker jeg, men hvem fanden tvinger et individ til at være storbonde, det er sgu et egetvalg. Jævnligt ryger der en ørredbestand i en bæk, hvor der er lukket gylle ud ved et uheld - Havde det været en kemikaliefabrik var der blevet lukket og slukket af myndighederne. De opbygger store bedrifter i tidligere østbloklande, uden skelen til de store bestande af vilde svin og til langt ringere myndighedskrav end i Danmark, og lufter en jæger herhjemme ønske om vilde svin i Danmark, bliver han druknet i diverse rapporter om farlighed ved svinepest og trikiner. Det er en flok dobbeltmoralske bistandsklienter - De får jo tilskud (inkl. undertegnede, dog kun 1600 - minus skat) fra EU. De kunne ellers gøre meget for naturen såsom at plante skov og hegn og genoprette nogle af de opfyldte vandhuller, noget som burde være økonomisk muligt for de fleste bønder, men ak og ve hvis der spildes et par kvadratmeter [:0]

Den eneste religion de dyrker er penge.

Frie svin, er glade svin [Smile] Så lad os endeligt få genindført vildsvinene.

Derimod burde feks vindmølleindustrien støttes med statskroner hvis endelig nogle erhverv burde favoriseres. De er da i det mindste med til at gøre det hele lidt grønnere.

Mvh.
Lars/Great Dane


Stop nu! Du arbjder vel også gratis, når du går på arbejde hver dag? Hvorfor fanden skulle landmændene så???

Er du ikke selv lidt dobbeltmoralsk, eller hvad? Du går måske ikke på jagt? Er der ikke støtte til oprettelsen af nye jagtområder, platning af læhegn m.m.m.??? Det benytter du dig måske ikke af?

Som jeg har skrevet ca. en 10-15 gange i samme tråd (jeg ved ikke om du har læste dem, eller bare sprunget herned for at komme af med din vrede) så bestemmer forbrugeren 100 % hvad den danske landmand producerer - du kan bare vælge rigtigt nede i køedisken. Med hensyn til etablering i Østeurope, så skyldes det ene og aflene af producere så billigt svinekød som overhovdet muligt! Det er nemlig det forbrugeren i Danmark vil have! Hvorimod det svinekød vi producere i Danmark bliver solgt til f.eks. Japan, Rusland, England m.m. hvor de godt vil betale for kvaliteten!

Jeg ved ikke om du kan huske da Spritfabrikkerne kom til at hælde lidt alkohol i en nærliggende bæk - de blev da ikke lukket?

Så G.D. aka. Lars op på hesten igen! Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt (åbenbart også fra jægernes side!) [Wink]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#95
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

@T3dk:"Jægere" har tidligere i historien deltaget i udryddelseskampagner og industriel jagt - jagt for pengenes og kun for pengenes skyld. Det betaler nutidens jægere fortsat prisen for på trods af, at det massive flertal af jægere i dag er naturbevidste mennesker, der reelt bekymrer sig om bæredygtig udnyttelse af naturens ressourcer. Derfor er vi nogle, der ikke stiller os til rådighed som redskaber for det industrialiserede landbrugs ønsker om en natur på landbrugets præmisser.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Den type jæger findes desværre stadig i Danmark. Vi havde for år (6-7 år) tilbage en nabo, der udlejede jagten til en flok "bøssebægere" [Sad] De formåede på ganske kort tid at nedskyde stort set alt, hvad der var af vildt og fugle - Der kan måske have været en enkelt lille gråspurv tilbage [xx(][xx(][xx(]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#96
[xx(]tragisk at man ikke kan indføre et idiotfilter i jagttegnsregisteret

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#97
Enig! Man kan godt blive lidt harm, når man weekend efter weekend efter weekend, ser en hel flok jægere på de samme arealer, der skyder som om det var flugtskydning og med en rammesikkerhed på under 5 %

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#98
Hvad! blev I enige om det idiotfilter eller holder I bare pause for at få pusten!

Jeg vil bare have glade frie sorte grise i Danmark!

Og det uanset export prisen på blegt medicin flæsk og økologisk bæver kød!

Hav en god dag!
Thorlak

Dravis, udmærket indlæg...rigtig udmærket[Big Grin]

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#99
Al magt til jægere, der hedder Jens!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
@Høgh:
Tror du misforstod mig da jeg skrev ”kæden hopper af”. Jeg mente at man er dobbeltmorals hvis man på den ene side hævder at kødbranchen og deres lobbylister har en skjult dagsorden hvad angår nedskydningen af vildsvin uden for hegn, når man samtidigt præker om at vi i fællesskab skal lave en fredningsaftale os jægere imellem.

Der skal være et godt samspil mellem jægere og landmænd. Og så syntes jeg det er synd og skam, hvis en ”lille flok” jægere skal sætte det samspil og helt gensidigt nødvendige gode forhold på prøve, pga. man ønsker endnu mere jagtbart vildt. Og derfor sætter eget ”behov” over SNS anbefalinger, miljøministeriet og alle de andre fagfolk der fraråder en vildtbestand i dk.
Og lad os så lige blive enige om at den unge jæger der var på bukkejagt handlede 100% korrekt og helt og aldeles efter lovgivningen på området…. Eller de mener man måske heller ikke?

@ignorant:
Du fuldender mit budskab da du skrev tilligere som svar på mit første inlæg:
Du er dælme ikke så lidt fræk sår'n nybegynder, og så tillader du dig at være både observant og realist. Du skal ikke træde meget ved siden af, før du får stryg af dem du kritisere
Din sidste bemærkning ligger uhyggeligt tæt på bæltestedet, her hvor vi med god ret forsøger at bøje reglerne til ukendelighed, hvis det passer efter vores jagt og våbenpolitiske holdning.

Din bemærkning om ulemper der medfølger, er da fuldstændig urimelig, da det er nogle andre der får dem, og ikke os

jbn


BULLSEYE!!!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)