Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 08/09
#81
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Når jeg har været ude har jeg tænkt, at jeg ikke ville skyde ræv for at ødelægge andre chancer... (rådyr+hjort)



Hej halvautomat

Alt er en prioritering - jeg skyder hellere ræv end hjort og rådyr[Smile]

Iøvrigt har jeg tidligere skudt ræve, hvor råvildtet efterfølgende er "myldret" frem, og af og til endda nysgerrigt været henne for næsten at snuse til den skøre ræv som bare lå der.

@Walnut: Ja det er netop alle disse oplevelser som trækker os derud. Fra morgenstunden så jeg "kun" 3 x 1 rå med hver 2 lam, 1 x rå med 1 lam, 1 rå med min. 1 lam, 2 smaldyr og den buk som jeg halvhjertet pürchede efter i sommer - alt sammen fra samme stige[Smile] - nå ja mikkel så jeg også - men alt for langt ude for skud - og jeg ville ikke ødelægge idyllen ved at bevæge mig væk fra stigen.

mvh
Korthår
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Når jeg har været ude har jeg tænkt, at jeg ikke ville skyde ræv for at ødelægge andre chancer... (rådyr+hjort)



Min jagtvært i Sverige gjorde et år et stort nummer ud af at fortælle os, at det ikke betød noget om man skød en ræv når man var på bukkejagt. Dyrene kunne ikke lokalisere skuddet, og hvis man bare forblev i ro, ville det ikke skræmme dem.

Ha – tænkte jeg! – han vil sku` nok bare skåne bukkene, på bekostning af rævene, som der i øvrigt også var alt for mange af i området. [8D]

Næste morgen sad jeg i en skovlysning, hvor jeg vidste at der holdt en gammel buk til. Efter at jeg havde ventet et par timer uden at jeg havde set noget, fik jeg pludselig øje på to ræve. De fulgte en slugt som mundede ud i lysningen. Jeg havde mere eller mindre opgivet at få en buk denne morgen, så jeg besluttede mig for at prøve rævene. Den første døde i knaldet, men den anden blev kun anskudt. Jeg måtte give den endnu et skud, hvilket også var det sidste jeg havde i riflen. Hurtigt ladede jeg op, og da jeg netop havde lukket bundstykket, stod bukken nede i bunden af lysningen.

Da jeg skød ham kunne jeg ligesom fornemme hvad han tænkte: - Hvad fan´n foregår der her! [:0]

Så man kan altså godt skyde en buk, umiddelbart efter at man har skudt en ræv! [Wink]

mvh.
Swift
Svar
#83
Jeg ”kom til” at skyde denne ræv med min .264 win. mag. (too much rifle)

Her præsenteret på den pæne side:

[Image: 1rv001.jpg]

[Image: Raevehoved.jpg][Image: Raevehoved.jpg][Image: Raevehoved.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#84
Hej Swift.
Tillykke med endnu en rød skalp.Neeeeeeeej, hvor det trækker mod våbenskabet, når jeg ser og læser om ræverov[:p] Hårdt at vente på at pelsen tykkes. Skal styre mig endnu en tid. Kunne selvfølgelig nappe nogle hvalpe.
Mvh Walnut
Svar
#85
Tak Walnut.

Der sker ikke noget ved at nappe et par ræve nu. [Wink]

Jeg syntes at rævejagt på alle årstider er spændende, selv om jeg godt vil indrømme at en rød ræv i vinterfrakke slår alting.

Selv om jeg tidligere har ydet en ihærdig indsats i efteråret, har jeg aldrig oplevet at mit jagtområde var rævetomt når vinteren indtraf.

Når Rolletiden begynder i januar, bevæger rævene sig vidt omkring, så der skal nok komme ”nye” ræve til.

mvh.
Swift
Svar
#86
Jeg nappede også en ræv lørdag morgen. Og jeg skal lige love for at min SST'er 129 grs havde lukke den op, men hvad død det var den.
Mvh.

Yeti
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Regulering af skadevoldende vildt er i mine øjne mere på sin plads end desideret jagt. Der er ingen af os, der er nød til at skyde dyr for at få mad på bordet! Men med hensyn til regulering, kan det have store konsekvenser for dem det går ud over, landmænd, skovejer m.m.



Hej Uglevig..

Med alt respekt, så er det du skriver altså noget sludder i mine øre.

Man er nødt til at erkende overfor sig selv at man går på jagt fordi det er spændende at skyde dyr, en drift der er svær at forklare overfor dem der ikke har den.
Med hensyn til regulering så er det jaguda for vores egen skyld. Ja ok, det er så bare fint at landmanden også er glad for det i nogle tilfælde, men der var da ingen der gad at regulere for landmanden hvis det ikke mindede om jagt.
Med hensyn til ræve/krage regulering så er det vel primært for vores egen skyld, lige netop de dyrearter er jo "konkurrenter" på meget af det vildt som vi selv ynder at jage.

@Y-dna Hvad sker der i øvrigt i hovedet på dig ????? hvad mener du lige med udtrykket jagtliderlig ?? Det kan jeg godt blive lidt stødt over.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



...faldt lige over det her citat og kom straks til at tænke på vores gode George W Bush på den anden side af vandet. Tror egenligt heller ikke han bryder sig om at blive kaldt KRIGSLIDERLIG!!!
Svar
#88
Skudt for 25 minutter siden på anstand.

[Image: ATT00015.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#89
hva skøj do en mæ?
Svar
#90
Er det skabangreb man kan se ned af lårbassen? Billedet er noget uskarpt

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#91
A skø'en mæ en 55 grejns Hår'na'dy i mi towtrejåtyv.

Nej den havde ingen skab. Det var en tævehvalp fra i år.

Kvaliteten af billedet er takket være Nokia 1 mpix kameraet...

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#92
Du skal have din tlf. reperaret - den vender låsen til den forkerte side [Wink]

Tillykke med ræven [Smile]

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#93
Citat:quote:

A skø'en mæ en 55 grejns Hår'na'dy i mi towtrejåtyv.

- V-M@X ? [Big Grin]
Citat:quote:

Du skal have din tlf. reperaret - den vender låsen til den forkerte side.

- Han har nok bare kommet til at vende negativet forkert! [Smile]

Tillykke med Ræven [Image: salute.gif]

mvh.
Swift
Svar
#94
Nei, det er en SPSX.

Historien er egentlig en gentagelse af bukkejagten. Søndag aften havde jeg aftalt med min nabo at vi skulle se om vi kunne skyde en ræv elller 2.
Jeg ringer for at aftale hvor vi skal sidde, men han afslår fordi konen havde trukket en flaske rødvin op.
Jeg sætter mig derfor på "naboens plads" og 1 minut i lukketid kommer ræven ud på marken ca. 150 meter fra mig.

Så selvom naboen nuppede "min buk" så tog jeg en ræv tilbage igår.[^][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#95
Jeg stødte i morges på godsforvalteren. Han fortalte mig at han de sidste par morgener havde set en ræv ved halv otte tiden. Den havde hver gang været på musejagt på græsmarken vest for skoven. Jeg takkede ham for tippet, og valgte at gøre forsøget.

Da jeg kom ud til græsmarken, fulgte jeg skovkanten rundt til det sted, hvor forvalteren havde set ræven. Der en del lavninger på marken, så den er ikke så nemt at overskue.

Da jeg var ved stedet, opdagede jeg ryggen af en ræv, som var delvist skjult nede i en lavning. Afstanden var omkring 100 meter, så jeg satte mig ned og ventede. Vinden var perfekt, og ræven anede ikke uråd. Mere og mere af ræven blev synlig, og da jeg havde frit skud til et skråt spidsskud, lod jeg kuglen gå.

Det var en lille tæveræv.

[Image: 4rv004.jpg]

[Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#96
Tillykke....!!!!!!

Det må da fejres.....!!!??[8D]

Så kan vi jo også lige sige K&B mht. imorgen...

Mvh.
Søren
Svar
#97
Tillykke med endnu en mikkel Swift[Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg stødte i morges på godsforvalteren. Han fortalte mig at han de sidste par morgener havde set en ræv ved halv otte tiden. Den havde hver gang været på musejagt på græsmarken vest for skoven. Jeg takkede ham for tippet, og valgte at gøre forsøget.



Ja det er faktisk utroligt, at rævene er så meget vanedyr, som de er.

mvh
Korthår

NB.: Jeg missede forresten en mikkel forleden[V]
Svar
#98
I dag var det Husqvarna´ens tur til at bidrage til årets Rævestatistik. [Smile]

[Image: 5rv.jpg]

[Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#99
Hvor er den gamle skæve bøsse dog tude grim[Big Grin]

Tillykke Swift og Mvh Thorlak

Selv sad jeg på kontoret hele dagen, meget af tiden i møde. Det er ved gud, som at se maling tørre!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Hej Swift.
Endnu et tillykke med en af de røde. Uha, hvor jeg bliver glad for min skæve og lidt nørdede hang til snitning, når jeg ser den noble s/s´er, som klæder alt, hvad den kommer i selskab med.Ræven kvitterede vel med et tak til sin banemand[Wink]
I efterårsferien skal 6mm og jeg mødes med Varmint- dagsorden. Der er piber, låsestole, låse og laminater m.m. i spil.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)