Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
For varm
#41
Til "almindelig" jagt er det nu også helt fint at min 300 winmag bliver varm da der jo sjældent løsnes mere end 1 skud. Om det har noget med at den er rustfri at gøre ved jeg så ikke. Det er helt sikkert ikke en riffel man netop hamrer en masse igennem på skydebanen. Som en kontrast kan jeg sige at jeg lige har været på skydebanen med min no.1 458 winmag og efter ca. 20 skud (på 200m banen, hvor jeg sgu ikke troede den ku ramme) holdt den stadig skud indenfor ca. 5cm og var kun lige lun.
Min 6.5x55 med en otterup matchpibe på bliver også temmelig varm hvis man skyder eksempelvis 10 skud i hurtig rækkefølge, men holder til gengæld stadig samlingen.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe
Ruger no. 1 458 winmag
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#42
Når jeg fyrer op for 8 mm éren, og den får lov at smage 100 bønner med 90 grains mrp-2 krudt i hver, så bliver den satneme møj varm[Smile]
Men den skyder stadig godt. Når riffel gangene hænger som en fjeder ud af mundningen, så er den sikker slidt op.[Big Grin]
Men så skal den da bare have en ny pibe. [Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Når jeg fyrer op for 8 mm éren, og den får lov at smage 100 bønner med 90 grains mrp-2 krudt i hver, så bliver den satneme møj varm[Smile]
Men den skyder stadig godt. Når riffel gangene hænger som en fjeder ud af mundningen, så er den sikker slidt op.[Big Grin]
Men så skal den da bare have en ny pibe. [Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Ja SQ

Det er da til at skyde med, det lort [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#44
Hvis det nu ikke kan være anderledes? Hvordan skal man så skrue en 3006 ladning sammen til skydebio korsholm. Kugle, krudt og antal grains. Ønske, minimal varme udvikling.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)