Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det er åbenbart farligt at være riffelskytte
#21
I skal alle sammen opføre Jer ordentligt - ellers kunne I risikere at blive inviteret til muggerator kaffemøde hvor I var tvunget til at ryge fredsvandpibe med myntekrydret pæretobak under emhætten OG drikke pulverkaffe med 6 sukkerknalder OG mælk i... sammen med muggeratorkonens uspiselige bananmuffins UDEN glasur på indtil der er opnået enighed! *bvadr*..... så kan I nemli´ lære det![^]

Der ER ikke meget hjælp at hente... nogen ting er trods alt værre![Wink]
Svar
#22
holy shit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ny muggerator på siden: så nu går der igen lidt tid før vi finder ud af hvemsens storetæer der ikke må betrædes [Big Grin]

men på den lyse side kan jeg egenlig godt lide pulverkaffe med mælk (skummet, tak) og sukker

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#23
Er i kommet videre med jeres undersøgelser ignorant???
Svar
#24
Vi er kommet frem til at vi ikke med sikkerhed kan afgøre årsagen til den knækkede slagstift. Af muligheder kan være ;
Overspænding ved montering,
Materialedefekt
Materialetræthed
Materiale der ikke lever op stålleverandørens styrketal
Bundstykket kan eventuelt være tabt, hvorved slagstiften er skadet.

Men vores beslutning har været at vi ikke ønsker at leve med en tvivl, og at brugere af Schultz & Larsen rifler skal udsættes for en unødvendig, omend meget lille risiko. Derfor har vi besluttet at tilbyde udskiftning af alle slagstifter i de rifler hvor denne type slagstifter har været anvendt.Holdningen er ganske simpel og ligetil, er der den mindste tvivl, så skift, den tvivlsomme del.
Dette gælder M97-DL fra nummer 50600 og fremad, Alle Classic rifler, uanset nummer, Alle Classic DL rifler uanset nummer. Samtidigt opfordres ejere af extra m97 bundstykker til at få skiftet slagstiften.

Vi har netop fået de første 2.500 slagstifter i et markant stærkere og sejgere materiale, og de er pt på hærderi for overflade behandling, og forventes retur fredag eller mandag, hvorefter vi vil påbegynde udskiftning.
De test vi har udført med det nye materiale viser en ca 100% højere bøjestyrke, og en mere end 200% højere modstandskraft overfor kærvdannelse, og træthedsbrud.

Hvordan vi lige rent logistisk vil håndtere udskiftningen, arbejder vi på pt.
Men i første omgang opfordrer vi alle ejere af nævnte rifler til at gå ind på vores hjemmeside,
http://www.Schultzlarsen.com
hvor vi har fået påført emailadresse, hvor alle ejere opfordes til at sende følgende oplysninger;

Navn
Adresse
Våbennummer
Evt antal extra bundstykker

Vi arbejder med flere løsningsmodeller, blandt andet hvor ejerne kan komme her for udskiftning, hvis geografiskt muligt.
Ellers kan slagstiften udskiftes hos kompetente våbenreperatører, efter at vi har fremsendt en ny slagstift.
Der arbejdes også på en video og billed instruktion, for hvordan slagstiften udskiftes.
Der vil også være en tydelig visuel forskel på nye og gamle slagstifter, for at folk kan checke om slagstiften er skiftet

jbn
Svar
#25
@Ignorant

Det er ikke mange oplysninger der er om projektet på hjemmesiden. Ville det ikke være gavnligt med et skriv - det er jo ikke alle jægere som kommer på et par danske websites - hvad med Jæger og andre nordiske jagtblade?

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

@Ignorant

Det er ikke mange oplysninger der er om projektet på hjemmesiden. Ville det ikke være gavnligt med et skriv - det er jo ikke alle jægere som kommer på et par danske websites - hvad med Jæger og andre nordiske jagtblade?

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Det kommer, men som du sikkert ved, er jeg ikke nogen ørn udi webdesign, og der skulle først være truffet en endelig beslutning, samtidigt med at vi først skal have en portion af de nye slagstifter klar til montering, før vi ville skrive for meget, som vi alligevel ikke kunne gøre noget ved

jbn
Svar
#27
Jørgen - Jeg finder ikke den pågældende e-mailadresse..
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Jørgen - Jeg finder ikke den pågældende e-mailadresse..



Den står nederst tv. på forsiden.
info@schultzlarsen.com

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#29
Åh ja[:I]
Takker
Svar
#30
Er der nogen fremdrift i denne sag?

Det er jo ikke meget feed back man får ved at skrive til den oplyste e-mail adresse (læs: absolut ingen reaktion)[xx(]

Det er jo efterhånden et par måneder siden vi har hørt at den første batch slagstifter var på vej og det kan vel ikke tage flere månderer at skubbe de par stykker skøjtejern gennem en drejebænk?[^]
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#31
hej hjemmeladeren
nu ved jeg ikke hvor i landet du bor
men hvis du bor i nærheden af mig (8462 harlev j)
har jeg så du kan få skiftet din slagstift

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#32
e-mail-adressen er der:

info@schultzlarsen.com

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej hjemmeladeren
nu ved jeg ikke hvor i landet du bor
men hvis du bor i nærheden af mig (8462 harlev j)
har jeg så du kan få skiftet din slagstift

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Hvordan fungerer det i praksis? På S&L's hjemmeside er det svært at tyde, om man selv skal have penge op af lommen.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#34
Hej Hatting,

Tak for tilbuddet. Det er dog lidt langt fra den nordlige del af Sjælland. Jeg tror faktisk godt at jeg kan skifte slagstiften selv - hvis jeg havde haft en.

Når man nu annoncerer fra S&L's side at man kan oplyse navn, riffelnummer m.v. på deres e-mail addresse er det mindste man kan forvente vel en eller anden form for reaktion. En reaktion som efter snart 2 måneder endnu ikke er nået frem til undertegnede. Det virker lidt beskæmmende når man nu bruger spalteplads på at skamrose S&L fordi de, i modsætning til andre fabrikanter tager den slags hændelser alvorlig og gør en aktiv indsats for at forhindre at andre rifler havarerer. I det midste kunne de bekræfte at de har modtaget e-mailen og fortælle hvad de har tænkt sig at gøre (kalde riflen ind til nærmeste bøssemager, sende en ny slagstift for egen udskiftning eller lignende).
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Når man nu annoncerer fra S&L's side at man kan oplyse navn, riffelnummer m.v. på deres e-mail addresse er det mindste man kan forvente vel en eller anden form for reaktion. En reaktion som efter snart 2 måneder endnu ikke er nået frem til undertegnede. Det virker lidt beskæmmende når man nu bruger spalteplads på at skamrose S&L fordi de, i modsætning til andre fabrikanter tager den slags hændelser alvorlig og gør en aktiv indsats for at forhindre at andre rifler havarerer. I det midste kunne de bekræfte at de har modtaget e-mailen og fortælle hvad de har tænkt sig at gøre (kalde riflen ind til nærmeste bøssemager, sende en ny slagstift for egen udskiftning eller lignende).



Ja det er synd at de ikke følger op på dette, de er ved at ødelægge det gode indtryk man fik af deres første reaktion, på den/de knækkede slagstifter.

Ps: er selv indehaver af pågældende riffel, og jeg har heller ikke fået nogen respons på min mail, eller rykkeren for den sags skyld.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#36
Man bliver nok IGNORERET[Big Grin]
Svar
#37
Ja [Big Grin][Big Grin][Big Grin] Det er jo egenligt utroligt når ignoranterne har masser af tid til at oponere mod små søde vildsvin i en anden tråd.
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#38
Ja jeg er også en af dem med et 'forkert' nummer på min S&L, og som jer andre har jeg heller ingen reaktion fået på de mails jeg har skrevet... Sad
Mvh.

Yeti
Svar
#39
Måske der er et svar og en slagstift retur til jer med 'Snail Mail Danmark'

[:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#40
Hvis I bor i nærheden, så kør derud og få den skiftet mens I venter...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)