Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæftetilpasning ved tyk pibe (S&L)
#21
Kære forum,
jeg er ny herinde hvad angår indlæg, men har ivrigt fulgt med i hvad der rører sig herinde - er særdeles imponeret over dels det høje teoretiske niveau som medlemmerne demonstrerer, men også af den lune og humoristiske stemning!

Tråden her er for mit vedkommende særdeles relevant, da jeg har S&L Victory med 6,5xZZZZZZZ-pibe og en NKT-"Sauenhammer"-pibe. Et sæt jeg er kisteglad for skal siges!
Med 6,5'er-piben har jeg indtryk af fint fritliggende pibe - til låsestolen, og desuden acceptable skudgrupper under 25 mm.
Med NKT-piben på kan jeg også få et stykke papir ned til låsestolen, men jeg har indtryk af, at piben ikke er helt upåvirket af tryk fra træet; jeg kan lige få et stykke papir ind, men der er lidt klem på den ene side af piben. Spredningen er omkring 5 cm, og selvom 9,3 i sagens natur ikke kan forventes helt så snævre grupper som svenskerkaliberet, så synes jeg det er i overkanten. Når jeg afmonterer piben og kigger på skæftet, så ser det ikke ud til det er meningen med punktbedding ved hjælp af selve træskæftet, og det giver vel heller ikke logisk mening at 6,5-piben er pænt fritliggende og ikke 9,3'eren.
Det skal siges, at jeg indtil videre kun har skudt Norma Jaktmatch af i NKT, og jeg således ikke kan sige om grupperne mindskes når jeg får ladet de tomme hylstre med noget andet (Oryx er det foretrukne) og når piben er skudt til (selvom der er delte meninger om dette).
Spørgsmålet bliver jo så: Skal jeg væbne mig med tålmodighed og se om det bliver bedre, evt. ved ammunitionsskift? Eller kan jeg lige så godt få kontaktet en træ-entusiast til at kæle et par mm af siden hvor træet er for tæt på piben?

Bedste hilsner fra Mads
Svar
#22
Det lyder som om der kun er meget lidt træ der skal fjernes. Det kan du sikkert selv klare. Lidt smergellærred på en rundstok og puds på det sted hvor du mener papiret klemmer. Tag lidt af gangen og saml riflen komplet med skruer ind i mellem.
Pas på med at pudse op over kanten af skæftet. (medmindre det er her det klemmer)Det er meget let at komme til at runde kanten.

Hvis du ikke er fortrolig med lidt træarbejde så er det bedre at få en kompetent man til at klare det. Han kan sikkert fixe det på 10-15 minutter når det er så lidt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)