Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af bagkapper
#41
Prispr. stk Antal Enhed total
---------------------------------------------------------------------- ------------ --------
414930 Limbsaver Recoil Pad Grind to Fit Large 5-9/16" x 2-1/16" Ru 422.00 1 422.00
Her af moms 99.40
Forsendelse 75.00
----------------
Total 497.00

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!

[/quote]
Tillykke!!!

Du har sparet 2,95 kroner, i forhold til prisen DK[^][^]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#42
Den er bestilt hos midway danmark? Min lokale våbenpusher kunne ikke skaffe den. Og jeg kunne ikke finde den på andre danske websider?

Der er måske en af jer der kender en anden forhandler? Kan ikke finde #10011 der passer til min T3 på midway? Så skal have fundet en anden forhandler.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Den er bestilt hos midway danmark? Min lokale våbenpusher kunne ikke skaffe den. Og jeg kunne ikke finde den på andre danske websider?

Der er måske en af jer der kender en anden forhandler? Kan ikke finde #10011 der passer til min T3 på midway? Så skal have fundet en anden forhandler.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Din våbenpusher burde kunne skaffe den fra Seeland

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#44
Min Våbenpusher sagde at det kunne han ikke(specifikt seeland). Han ville meget gerne skaffe den til mig hvis jeg kendte importøren.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Min Våbenpusher sagde at det kunne han ikke(specifikt seeland). Han ville meget gerne skaffe den til mig hvis jeg kendte importøren.


Lidt i tråd med > http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=3760

mvh
Swift
Svar
#46
Det kan du have ret i swift, men han sagde han havde snakket med flere og der var faktisk kun en enkelt der overhovedet kendte dem.

Nogen der ved hvor lang tid Midway danmark tager om levering?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Det kan du have ret i swift, men han sagde han havde snakket med flere og der var faktisk kun en enkelt der overhovedet kendte dem.

Nogen der ved hvor lang tid Midway danmark tager om levering?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Du må lige hanke lidt op i din lokale våbenpusher.

Som jeg har nævnt før er det Seeland der har Limbsaver bagkapper -varenummer 156172[Wink][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Det kan du have ret i swift, men han sagde han havde snakket med flere og der var faktisk kun en enkelt der overhovedet kendte dem.

Nogen der ved hvor lang tid Midway danmark tager om levering?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Du må lige hanke lidt op i din lokale våbenpusher.

Som jeg har nævnt før er det Seeland der har Limbsaver bagkapper -varenummer 156172[Wink][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]



Er ved at arbejde i at skaffe den sidste af de 2 hjem direkte fra limbsaver i usa. Den første skulle være på vej... Men jeg venter! og den er ikke kommet endnu snøft[V]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#49
Jammen mens du venter kan du passende sende mig en pm beretning om hvad du syntes om de VHA magasiner jeg sendte dig.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jammen mens du venter kan du passende sende mig en pm beretning om hvad du syntes om de VHA magasiner jeg sendte dig.
Hogmeister


Jeg er stadig i gang med at læse dem. Jeg er ikke så hurtig[:I]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#51
Hej
Great Dan har ret I at det selvfølgelig ikke er sjovt at komme med gode råd, der alligevel ikke bliver fulgt.
På den anden side skal man vel også kun følgede de råd man synes der er brug for og ikke ukritisk følge alle råd, der somme tider kan være modstridende (dog ikke i dette tilfælde.

En vigtig ting er også at man prøver nogle ting der måske går galt og dermed finder sine begrænsninger.

Angående det med finish/funktionalitet så sagde Søren Kirkegård at der findes 2 sandheder: Den personlige sandhed og den almene sandhed.
Dette betyder også at det der har stor betydning for en person, måske ikke betyder så meget for andre, uden at man kan sige hviken er den rigtige.

Mvh
Lindvig
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by lindvig

Hej
Great Dan har ret I at det selvfølgelig ikke er sjovt at komme med gode råd, der alligevel ikke bliver fulgt.
På den anden side skal man vel også kun følgede de råd man synes der er brug for og ikke ukritisk følge alle råd, der somme tider kan være modstridende (dog ikke i dette tilfælde.

En vigtig ting er også at man prøver nogle ting der måske går galt og dermed finder sine begrænsninger.

Angående det med finish/funktionalitet så sagde Søren Kirkegård at der findes 2 sandheder: Den personlige sandhed og den almene sandhed.
Dette betyder også at det der har stor betydning for en person, måske ikke betyder så meget for andre, uden at man kan sige hviken er den rigtige.

Mvh
Lindvig



Det er lige præcis mine ord. [Smile]

Der findes altid flere veje at nå frem til målet på. Løsningen af et problem (opgave) findes ofte ved at forsøge sig frem. Nogle gange skal der flere forsøg til, inden resultatet er tilfredsstillende. Disse ”ommere” er også vigtige elementer i ”learning by doing” processen. Man kan selvfølgelig følge andres råd og erfaringer, og derved hurtigere ramme målet.
Jeg har selv i mine projektet i stor udstrækning søgt råd og oplysninger om de opgaver jeg har vovet mig ud i. I nogle tilfælde har jeg imidlertid været nødt til selv at eksperimentere mig frem. Disse eksperimenter, (hvor man bruger sin erfaring fra andre opgaver) syntes jeg er meget interessante. Nogle gange får man en over næsen, men når det så endeligt lykkes, giver det en en særlig tilfredsstillelse.
Jeg kan godt selv (indenfor mit eget fagområde) indvendigt ryste lidt på hovedet, når jeg ser folk gøre tingene anderledes, end man selv ville have gjort, - man hva´ fan´ - jobbet blev gjort – resultatet var ok, - og vedkommende har stadigvæk alle sine ti fingre!
Mange fagfolk ville garanteret også syntes at det er en underlig måde jeg laver mit skæftearbejde på. Flere af mine metoder er jo netop udspringere af de eksperimenter jeg har været igennem, når jeg har stået med et problem, og jeg ikke har kunnet læse mig frem til en løsning.

Det vigtigste er vel imidlertid at man når målet, med et tilfredsstillende resultat.

mvh.
Swift
Svar
#53
LYKKE!
Er den ikke smuk?[Big Grin]

[Image: vbentekniskforum002tilpyw6.jpg]

Den flinke post(som jeg selvfølgeligt kendte(det gør man jo når man bor i jylland[Big Grin])) havde været der mens jeg var et lille smut i hillerød. Så den lå pænt og ventede på mig hjemme i struer.

Her er et billed af den lille den skal monteres på sammen med lidt forskelligt omrking

[Image: vbentekniskforum006gz3.jpg]
Min gode ven Tikke m658(hvis nok delux skæfte) i 338 win mag med aimpoint L9000 med en 2moa dot.

Man kan nu godt se forskel på den nye og gamle... Den tykke er den nye

[Image: vbentekniskforum008ft5.jpg]

Nu til den lidt mere seriøs del. På billedet neden under ses min riffel bag fra med afmonteret bagkappe. Mellem der hvor der hvor den tidligere bagkappe har været monteret, og selve skæftet sidder et sort mellemstykke der er hæftet fast. Jeg regner med at fjerne det også montere den nye bagkappe direkte på træet?
[Image: vbentekniskforum004tilpad3.jpg]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#54
Første skridt:

[Image: vbentekniskforum001wj7.jpg]

Efter en lang sej kamp der ikke var for de svaghjertede prof'er...
Anvendt: loddekolbe, 2 skrue trækkere med flad kærv, min jagtkniv og en skævbider + 2,5 times arbejde, et par små skrammer og et mindre brændesår... Jeg er stædig [^]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#55
Citat:quote:

Efter en lang sej kamp der ikke var for de svaghjertede prof'er...
Anvendt: loddekolbe, 2 skrue trækkere med flad kærv, min jagtkniv og en skævbider + 2,5 times arbejde, et par små skrammer og et mindre brændesår... Jeg er stædig [^]


Da jeg afmonterede sådan en på en Tikka, listede jeg en lille skruetrækker ind under hver af klammerne og trak dem lidt ud.

Derefter tog jeg dem med en knibtang.

Så kunne plastic'en vippes ud med en kniv.

Det tog nok 10 minutter, måske et lille kvarter ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#56
Eleven har jo på et tidspunkt erkendt at han ikke er fingernem[^]

Vi håber så bare at bagkappen er færdig monteret ind han går på pension[Big Grin][Big Grin]

Se det positive i det - Han er ikke kommet til skade endnu[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Efter en lang sej kamp der ikke var for de svaghjertede prof'er...
Anvendt: loddekolbe, 2 skrue trækkere med flad kærv, min jagtkniv og en skævbider + 2,5 times arbejde, et par små skrammer og et mindre brændesår... Jeg er stædig [^]


Da jeg afmonterede sådan en på en Tikka, listede jeg en lille skruetrækker ind under hver af klammerne og trak dem lidt ud.

Derefter tog jeg dem med en knibtang.

Så kunne plastic'en vippes ud med en kniv.

Det tog nok 10 minutter, måske et lille kvarter ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Det blev skam afprøvet men de sad for hårdt i min til jeg kunne få min skruetrækker ind under. Så jeg varmede skruetrækkeren op med loddekolben så der blev lavet plads rundt om klammerne. Snittede overskydende plast væk med min jagtkniv. Klippede klammerne midt over med skævbidere rettede dem op med den anden skruetrækker. Tog fat med skævbideren om enden på den ene halvdel, lagde skruetrækker nummer 2 under skævbidere, pressede sammen med et passende trykt og skubbede ned. Svup og den ene halvdel var ude.

Det der tog lang tid var at få lavet plads rundt om hver klamme. Ville have brugt en bormaskine, med et lille bor. Jeg havde bor men ingen bormaskine. Så det blev ovennævnte metode.

Selve plastpladen kunne jeg skubbe af med fingerne uden det store besvær

Ps. Schönauer der mangler et alvorligt før det tilskade[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Eleven har jo på et tidspunkt erkendt at han ikke er fingernem[^]

Vi håber så bare at bagkappen er færdig monteret ind han går på pension[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Ellers må han skifte brugernavn til: Evighedsstudenten

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Eleven har jo på et tidspunkt erkendt at han ikke er fingernem[^]

Vi håber så bare at bagkappen er færdig monteret ind han går på pension[Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Ellers må han skifte brugernavn til: Evighedsstudenten

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Må jeg fri! Jeg sagde jeg ikke var finger nem.... ikke mindre begavet[:0]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#60
Så er den færdig og monteret! Eller det var den for en uges tid siden. Her er resultatet:

[Image: bagkappefrdig001eu1.jpg]

Overfalden er blevet meget pæn.

[Image: bagkappefrdig002zp2.jpg]

Tilgengæld er jeg kommet til at slibe den konisk. Ved ikke helt hvorfor? Kan være nogen af jer andre kan forklare hvorfor.

[Image: bagkappefrdig003wz4.jpg]

Billed kvalitet på dette billed blev desværre lidt dårligt. På tippen af bagkappen blev der en lille tap jeg ikke kunne få væk så den fik lov at blive der[:I]

[Image: bagkappefrdig004tq9.jpg]

Kanten blev ikke helt perfekt. Det kunne nok rettes til med tilpas med tid.

I alt i alt blev resultet ikke efter Walnuts standarder, men jeg er god tilfreds[^]

Bagkappe blev tilvirket ved jeg selv indkøbte en båndsliber(ved i hvor svært det er at finde en der kan monteres på et bord?!?!?!?!) hos et firma i odense. Herefter blev bagkappen slebet til ved brug af sandpapir korn 80 og 120 og massere af WD-40 og da det slap op Gunoil. I modstrid med Limbsavers vejledning blev den monteret med de gamle skruer og i de gamle huller.

Projektet var ret sjovt og jeg kunne sagtens finde på at gøre det igen nu et par efaringer rigere. Og med større chance for at nå op på Walnut Standarden [Big Grin]

Det bedste af det hele er bagkappen æder rekylen i den grad fra alle de grains krudt der bliver affyret i den. Selv Hornadys fabriksladet 14,2grams SP er nu helt menneskelige at ligge og skyde med[^] Var ude og skyde med den her i forgårs, på Halvautomats etniske skydearrangement. Det fungerede 100%

Mvh
Christensen

Ps. Lars/GD hvis det havde været en praleriffel til slyngeljagterne, så havde jeg ikke kunne montere en bagkappe der sådan ud. Men siden det er en arbejdsriffel, hvor udseendet ikke har nær så meget at sige har jeg en meget større frihedsgrad til at ekspermentere. Derfor gør det ikke noget hvis resultet ikke bliver perfekt. Hvilket jeg på ingen måde mener neglicere at jeg spørg efter hjælp til at få det bedst mulige resultat.

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)